2022-10-10, 05:49
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Helt klart har hon haft en trasig uppväxt, hamnat på behandlingshem, vilket inte alltid behövet barnets fel, utan även om föräldrarna är "out of order" så lägger man ungen på ett lvuhem eller liknade.
Tösen har tydligen även varit efterlyst vid ett tidigare tillfälle så chansen till att hon lever är större än om ett "normalt" barn försvunnit och ej hört av sej.
Som du skrev, vi får hoppas hon dyker upp.

Okej! Hon har varit med förr alltidå
Citera
2022-10-10, 05:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av token
Nej, de flesta emo-ungdomarna brukar hänga där, andra ungdomar gör det inte. Emos är inte en grupp man beblandar sig med om man tillhör en annan subkultur.

Så var det förr numera hänger alla typer av ungdomar där och annat kriminellt pack. Platsen kallar jag fortfarande för emotrappan. Vad ungdomar idag kallar den för har jag ingen aning om.
Citera
2022-10-10, 05:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xXoyKillSs
Jag är fortfarande chockad över att hennes vänner inte spridit grejer på tiktok eller andra medier där barn i den åldern brukar hänga på. De brukar vara rätt snabba och väldigt aktiva i sitt sökande annars. Allting känns så tyst runt denna flicka. Vem är egentligen hennes närmaste?

Det kan ju ha sina orsaker. Flickan kanske inte har så många vänner? Närmaste verkar vara mamma och moster.

Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Då lär han inte bli släppt ur häktet. Minst 2 års fängelse för vad han gjort plus återfallsförbrytare..det kan bli en saftig volta på 5 - 6 år att vänta eller mer beroende på vad som framkommer för övriga brott.

Han är också muslim, relativt ung och icke-vit och får ofta rabatterat straff av de anledningarna. Förra vändan med två brutala våldtäkter mot barn gav 3 år (fast utsläppt tidigare). Hade han hetat Conny Jönsson och vart ett par år äldre hade samma gett 6 år. Skulle inte förvåna mig om det blir bara två år igen, skulle inte förvåna mig alls.

Citat:
Ursprungligen postat av DoubleZero
Min teori och vill helst inte ha någon påhopp:
Jag tror att mamman och flickan har en dålig relation och därmed har flickan rymt för att hon inte står ut mer. Flickan lär komma tillbaka snart, anledningen till varför hon inte har dykt upp än är pga att hela situationen över eskalerade och blev mer än förväntat och hon vågar ej handskas med konsekvenserna. Därför bör mamman tycker jag gå ut på sociala medier med en video där hon ber sin dotter att komma hem och att hon älskar och saknar henne osv.
Och vad den mannen har för inblandning osv har jag ingen kommentar åt, det sköter polisen.

Vi får hoppas att din teori stämmer. Att hon är välbehållen och bara väntar inomhus hos en icke våldtäktig person.
Citera
2022-10-10, 06:20
Medlem
Om han inte är svensk medborgare och dömd sedan tidigare, så ska han bara ut! Han skulle ha utvisats redan vid första domen. Sådana som han kommer aldrig kunna rehabiliteras utan kommer bara fortsätta skada barn och kosta vårt samhälle en massa pengar. Skicka iväg honom i ett lastutrymme med livstids utvisning! Hoppas att vår nya regering kommer bli hårdare på det här med utvisningar.

Bortsett från det så hoppas jag innerligt att flickan kommer hem igen med livet i behåll!
Senast redigerad av sato12 2022-10-10 kl. 06:50.
Citera
2022-10-10, 06:24
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungtritonus
Komiskt att han följer både polisen och sverigedemokraterna på Facebook

Klockren vinkling i media om han begått fler brott än grooming.
Citera
2022-10-10, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av angulus
Från mammans fb:

❌Uppdatering❗️

Med hjälp av SJ fick jag info om ett nr som betalat hennes biljett via hans swish.
Jag sökte upp nr och fick fram en kille på 23år boende i Gbg.
Min ena syster var på plats när jag fick kontakt med honom medans de inväntade polisen, han svarade och försökte uppge felaktigt namn först och sa jag vet inte vem du är eller hon, medans jag fortsatt påpekade hans riktiga uppgifter jag hade via swish samt infon om att han köpt en tågbiljett till min dotter, så sa han sen ”prata med din mamma” fick tala med henne, hon lät medtagen och nedstämd.
Under tiden är även min syster inkopplad i samtalet som försöker få henne att följa med lugnt och stilla, då han börjar säga saker till henne i bakgrunden vilket hon svara Ok på, så vet inte om hon svarade oss eller honom..
för sen lades det på.
Har detta samtal inspelat.
Men han valde ist då att springa ifrån platsen med henne.
Polisen är på plats och ska göra sökning vilket jag då försökte påtrycka med hundpatrull så de inte hinner så långt!
Han är 23år och hon är bara barnet, jag vill bara få min dotter därifrån snabbt!!

Området är Norra Fjädermolnsgatan i Tolered ❌

FÖRSVUNNEN FLICKA 13 ÅR‼️

Min dotter Naemi, snart 14 år gammal är försvunnen sedan igår, Torsdag.
Hon avvek från skolan och enligt uppgift tog hon tåget från Kil Värmland 12.20 med destination Göteborg som anlände 14.40.

Vid försvinnandet bar hon en grå Nike Hoodie och mörka mjukisbyxor.

Naemis mobiltelefon kastades runt 15 tiden enligt uppgift från henne själv till en kompis, och det är det sista någon hört från henne.

Vidare har vi fått uppgifter om att en utländsk kille i 23-24 års åldern har köpt tågbiljetten åt henne, det enda signalement vi har på honom är att han bar en mössa & halsduk av märket Louis Vuitton.

Kontakten med den här killen ska ha påbörjats via ett chattforum som heter ”Omegle” och min dotter har där uppgett sig för att vara 17 år.

Jag är fruktansvärt orolig och önskar spridning på detta då minsta lilla tips kan vara avgörande för att få hem henne oskadd 🙏🏼

Polisen är inkopplad och hon är efterlyst.

Förstår inte problemet/dramat med hela denna grej, bara 9 års skillnad mellan dom typ. Utöver det så har tjejen ljugit sagt hon är 17 år.

Påminner mig lite grann om joker sjukhus scenen i batman, säg nåt är planerat så höjer inte folk ett ögonbryn ens oavsett hur dåligt det är. Men om nåt oplanerat händer så blir det kaos i folks huvud.

Om det varit en man som är 27 år och en kvinna på 18 år så hade knappt nån lyft upp ögonbrynet, ålders skillnaden kunde ha varit större till och med och folk hade inte brytt sig eftersom det är planerat.

Hon ser äldre ut än 14 år på bilderna, så hoppas han inte har sex med henne för då enligt våra sjuka lagar i sverige så kommer han bli bestraffad hårt för det trots att hon ser ut äldre än 14 år och ljugit till honom att hon är 17 år.

Men oavsett så hoppas jag allt är bra med dom båda två och allt löser sig till slut.

Trött på alla idioter som kallar honom pedofil också, inte konstig sverige går åt helvete om inte ens folk förstår ords innebörd.
Citera
2022-10-10, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Jo visst men jakten har börjat på ett nytt eventuellt pedofilfall.

Lär dig vad ordet betyder idiot.
Citera
2022-10-10, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
13åring ska inte åka 30 mil till en 23årig babbe!

Hur förstår du inte det?
Dom har NOLL gemensamt. Han är uppenbart ett peddo

Lär dig vad ordet peddo betyder.
Citera
2022-10-10, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av V-H
Vadå, har hon varit borta förut?

Men det är väl inte samma tjej? Det är en annan
Citera
2022-10-10, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Major.Armstrong
Förstår inte problemet/dramat med hela denna grej, bara 9 års skillnad mellan dom typ. Utöver det så har tjejen ljugit sagt hon är 17 år.

Påminner mig lite grann om joker sjukhus scenen i batman, säg nåt är planerat så höjer inte folk ett ögonbryn ens oavsett hur dåligt det är. Men om nåt oplanerat händer så blir det kaos i folks huvud.

Om det varit en man som är 27 år och en kvinna på 18 år så hade knappt nån lyft upp ögonbrynet, ålders skillnaden kunde ha varit större till och med och folk hade inte brytt sig eftersom det är planerat.

Hon ser äldre ut än 14 år på bilderna, så hoppas han inte har sex med henne för då enligt våra sjuka lagar i sverige så kommer han bli bestraffad hårt för det trots att hon ser ut äldre än 14 år och ljugit till honom att hon är 17 år.

Men oavsett så hoppas jag allt är bra med dom båda två och allt löser sig till slut.

Trött på alla idioter som kallar honom pedofil också, inte konstig sverige går åt helvete om inte ens folk förstår ords innebörd.

Han är dömd för två (2) fall av pedofili tidigare...och du är trött? Vet du, jag är skittrött på folk som försvarar pedofiler och annat skräp som borde rensas bort från vårt land. Hoppas aldrig du får barn med den inställningen.
Citera
2022-10-10, 07:34
Medlem
Asb3rger1337s avatar
Antagligen är den unga kvinnan/barnet drivande lika mkt här. Är hon 15 eller är hon 14? Olika hela tiden, men helt avgörande legalt.
Är hon 15 är de inte så konstigt. Tbh der hon ut att va 16-17 och är rätt vuxen i utseendet skulle me smink kunna lura någon att hon e 19.

Men förmodar att hon e sjukt omogen och vill ha sex/spännande umgänge så mängden grooming utövad är nog minimal. Typ , kom till mig jag har bil, bärs och tvättbräda.

Sen håller jag med om efterlysningen, hon är ung och har inte synts till och hisingen är sveriges Mogadishu så hon kan råka illa ut.
Fruktansvärt för föräldrarna.
Hoppas de går bra o g inget har hänt, för mig låter de som hon på egen bevåg håller sig undan och bill testa livet. Polisen gör som vanligt inge vidare jobb. Polisen borde ha bättre kanaler med för att centralisera efterlysningar m.m.
Men de har gått ut me att de inte letar. Så då vet man de när ens dotter blir 15. Var man för sig själv.
Citera
2022-10-10, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Major.Armstrong

Men det ÄR ju skillnad på 14 och 17. Mognadsmässigt. Barn i yngre tonåren har inte samma förmåga att fatta bra beslut och komsekvenstänket är sämre.
Det är väl skillnad på 10 och 13 också? Precis som 13 och 17.
Mannen har ju dömts för våldtäkt mot barn tidigare. Tycker du att han verkar reko att dejta?
Jag har inga problem med åldersskillnad och förfasar mig inte om en ung tjej skulle dejta en äldre kille men denna tjejen är inte byxmyndig.
Ser du ingen skillnad där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in