2022-10-09, 20:13
Moderator
zanteras avatar
Tycker Arsenal kommer undan lite med hjärtat i halsgropen idag. Gabriel's hands borde nog varit straff, dessutom kändes det i långa perioder som Arsenal inte riktigt hade kontroll på matchen trots ledning. En del flyt och medvind. Detta säger jag inte för att trigga någon Arsenal-supporter dock, ibland krävs det lite tur och flyt även för de bra lagen. Du spelar inte alltid ut motståndet i 90 minuter. Men för att vara laget som är "enda utmanaren till City" mot "Liverpool på dekis som åker ur" så kändes det ju som en skrämmande jämn historia. Dock viktigt för Arsenal att vända på trenden såklart. Statistiken mot Liverpool det senaste var ju verkligen usel, 0 mål på 3 senaste bland annat och att ta en skakig 3-2 vinst är ändå imponerande och ett steg i rätt riktning.
Citera
2022-10-09, 20:37
Medlem
Schmooves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Tycker Arsenal kommer undan lite med hjärtat i halsgropen idag. Gabriel's hands borde nog varit straff, dessutom kändes det i långa perioder som Arsenal inte riktigt hade kontroll på matchen trots ledning. En del flyt och medvind. Detta säger jag inte för att trigga någon Arsenal-supporter dock, ibland krävs det lite tur och flyt även för de bra lagen. Du spelar inte alltid ut motståndet i 90 minuter. Men för att vara laget som är "enda utmanaren till City" mot "Liverpool på dekis som åker ur" så kändes det ju som en skrämmande jämn historia. Dock viktigt för Arsenal att vända på trenden såklart. Statistiken mot Liverpool det senaste var ju verkligen usel, 0 mål på 3 senaste bland annat och att ta en skakig 3-2 vinst är ändå imponerande och ett steg i rätt riktning.

Liverpool har under många år höjt sig mot Arsenal. Det har bland annat med historia att göra. Det som hände våren 1989 ska inte förringas. 1991 blev Arsenal nummer två i historien (etta är Liverpool) att vinna 10 ligatitlar. Under 1930 talet så bröt Arsenal den norra dominansen och ett lag från södra delarna och huvudstaden gör det inte mer populärt uppe i norr precis.

Om du såg matcherna på den tiden som Liverpool ställde upp med Flanagan, Spearing, Downing, Lambert osv så var det tuffa och jämna matcher även då.

Det är väl enklast att gå till ditt eget lag och fundera kring att visst finns det lag rent historiskt där Utd inte känns igen? Vissa lag får motståndarlaget att se ut som amatörer trots att kvalitén finns där. Rent historiskt alltså vill jag betona, inte i nutid
Citera
2022-10-09, 21:00
Medlem
Beaver14s avatar
Sky Sports pundits har en poäng när de säger att Liverpool ridit på framgångsvågen utan att samtidigt förnya laget strategiskt. Det biter dem kanske i baken nu, när de gamla gardet svackar.
Citera
2022-10-09, 21:42
Avstängd
Generalanderssons avatar
En otroligt viktig seger för oss i dag, och jag menar att vi var det bättre laget och att vi förtjänade alla 3 poängen. Riktigt gött att vi äntligen vann över Liverpool igen, de har ”alltid” varit som en mardrömsmotståndare för oss - även under åren då vi var som bäst under AW.

Men självklart, så kan man inte se ngn sorts beröm för Arsenal från div användare här inne. Istället så hade vi bara ”tur” medans Liverpool hade ”otur”, och Arsenal är inget bra lag, de är bara tillfälligt inne i en formkurva medans Liverpool, Man Utd etc, etc ”vilar sig” innan säsongen börjar på riktigt, och Arsenal kommer att kollapsa inom kort osv, osv. Era jävla fucking wankers

COYG !! 💪🥇🏆😎
Citera
2022-10-09, 21:48
Medlem
Ja, det kunde nog ha blivit straff för hands... Martinelli och White var verkligen lysande, även Saka. Ni har mycket bra ytterspel. Bredden på truppen kan bli ett problem, när spelare behöver vila och laget behöver roteras. Det blir många veckor med två matcher per vecka, kan bli svårt efter nyår om truppen inte är tillräckligt bred.

Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Spontana tankar direkt efter AFC-LFC

* Liverpool borde haft straff på Gabriels hands. Jag blir inte klok på handsregeln, när jag såg reprisen var jag säker på att VAR skulle döma straff.
* Liverpool var bättre än de varit i början av säsongen. Gjorde mål på sina två enda chanser. Tack vare Arsenals försvarsspel blev det inte fler chanser.
* Gabriel är lite av en säkerhetsrisk i Arsenals backlinje. Han osar inte kvalitet. Vore det fel att spela Saliba och White i mitten?
* Med det sagt, hur bra är inte Ben White som högerback!
* Arsenals straff är soft. Det är en situation där VAR inte kommer gå in om domaren släpper, samtidigt kan var inte säga att det inte är straff när domaren blåser. Jag välkomnar att domaren på planen vågar ta beslut för en gångs skull.
* Martinelli är på god väg att bli en världsstjärna. Hade lekstuga med både TAA och sen Gomez.
* Arsenal är på allvar. Men truppen är tunn. Gapet mellan första 11 och resten är stort, man märker att Arteta inte vill göra byten. När skadorna kommer kommer det riktiga testet av lagets kvalitet.

Men fy fan vad viktig seger!
Citera
2022-10-09, 21:55
Medlem
Arsenal var jättebra och vann matchen rättvist! De flesta ser nog att Arsenal är väldigt bra och har något stort på gång med det starka ytterspelet och fint passningsspel, men det gör ont för supportrar när ens favoritlag förlorar viktiga och täta matcher.

Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
En otroligt viktig seger för oss i dag, och jag menar att vi var det bättre laget och att vi förtjänade alla 3 poängen. Riktigt gött att vi äntligen vann över Liverpool igen, de har ”alltid” varit som en mardrömsmotståndare för oss - även under åren då vi var som bäst under AW.

Men självklart, så kan man inte se ngn sorts beröm för Arsenal från div användare här inne. Istället så hade vi bara ”tur” medans Liverpool hade ”otur”, och Arsenal är inget bra lag, de är bara tillfälligt inne i en formkurva medans Liverpool, Man Utd etc, etc ”vilar sig” innan säsongen börjar på riktigt, och Arsenal kommer att kollapsa inom kort osv, osv. Era jävla fucking wankers

COYG !! 💪🥇🏆😎
Citera
2022-10-09, 22:00
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson

COYG !! 💪🥇🏆😎

Såklart projicerar du och hittar på igen. Tur och otur/skador brukar ju vara dina undanflykter.

Inte ens när Arsenal vinner kan du vara mogen.
Citera
2022-10-09, 22:17
Medlem
Liverpool - Man City i nästa omgång. En prestigefull och sevärd match men det måste vara lite jobbigt för Liverpool i detta läge att möta City, men de kanske lyckas tända till rejält och besegra City.
Citera
2022-10-09, 22:26
Avstängd
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camelot
Arsenal var jättebra och vann matchen rättvist! De flesta ser nog att Arsenal är väldigt bra och har något stort på gång med det starka ytterspelet och fint passningsspel, men det gör ont för supportrar när ens favoritlag förlorar viktiga och täta matcher.
Tack! Ja, att folk har en tendens till att vara lite onyanserad efter att deras lag har åkt på en käftsmäll är inte ovanligt - jag har ju själv varit där. Men jag tycker att man kan ge beröm till lagen som förtjänar att faktiskt få beröm, oavsett hur mkt man ev ogillar den eller den klubben. Jag har alltid varit rak o ärlig mot motståndarlagen som är riktigt bra, som jag tex var mot Liverpool under 18/19 och 19/20.
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Såklart projicerar du och hittar på igen. Tur och otur/skador brukar ju vara dina undanflykter.

Inte ens när Arsenal vinner kan du vara mogen.
Vill mer än gärna se att du visar mig gärna ett enda inlägg på den här tråden (som inte är skrivit av ngn Gooner) som ger beröm till AFC för hur bra vi är.
Citera
2022-10-09, 22:34
Medlem
Drickbacks avatar
Domarkåren måste sätta sig i krismöte efter helgens matcher.. West Ham får två mål godkända 2 trots anfallaren får handen på bollen, Newcastle får straff emot sig trots rygg på nickaren (ja handen är i onaturligt läge) Liverpool får ingen trots liknade och mer uppenbar än den Newcastle får emot sig.. plus så många fel i övrig bedömning.
Det är bråttom för kåren att höja och jämna till domarinsatserna..
Citera
2022-10-09, 22:38
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camelot
Liverpool - Man City i nästa omgång. En prestigefull och sevärd match men det måste vara lite jobbigt för Liverpool i detta läge att möta City, men de kanske lyckas tända till rejält och besegra City.
Blir riktig tuff utmaning, mest troligen är Diaz & Trent borta.. Diaz sägs ha lämnat med knäskydd och på kryckor.
Klopp måste tänka om på högerbacken, flytta ut Konate/Matip (den andra som mittback) och bänka Gomez om Trent får kasta in handduken.
Citera
2022-10-09, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Blir riktig tuff utmaning, mest troligen är Diaz & Trent borta.. Diaz sägs ha lämnat med knäskydd och på kryckor.
Klopp måste tänka om på högerbacken, flytta ut Konate/Matip (den andra som mittback) och bänka Gomez om Trent får kasta in handduken.
Ajdå, trist med skador. Det är viktiga spelare. Hoppas att det inte är så allvarligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in