Citat:
Läs du fupen igen, varje gång man gör det känns det som att det dyker upp något nytt, jag känner också för BO barn och hela den sidan utifrån analysen i fup. Den nye maken, Robert Mjösen + en samling svagsinta brudar borde ställa sig på första parkett och be BO om ursäkt som minimum. Robert Mjösen borde dessutom självmant ansöka om utträde ur advokatsamfundet och omskola sig till något annat. Sliskig jvel med 0 moral och etik enligt min uppfattning.
Spenderat ett tag med att läsa fuppen idag, och slås av följande. Från förhöret
Min tanke är att det är en svartsjukegrej från hans sida. Att försöka sätta dit Patricia för något sådant. Men jag vet inte hur och det känns också absurt och overkligt. Patricia skulle aldrig göra något sådant. Utan det jag tänkte om, min omedelbara känsla var tvärtom. Att det är han som på något sätt... jag vet inte…det låter helt galet. Att han iscensatt det eller att det hänt.
Givet det förhållande BO var i och de kontakter som återanknöts(träffade många av de gamla vännerna igen, som fått stryka på foten under tiden med P). Detta under de två år som de var skiljda var den generella konsensusen runtikring att BO. Om vi utgår från nära vän till BO "Det var som BO blivit släppt från bojjor som dragit ner honom."
Vet att BO började ta hand om sig själv(läs träna) och hitta på nya saker under sin vecka utan barnen. Det SISTA som fanns var svartsjuka, jag skulle mer säga att det som fanns var en lättnad.
Tycker det vi ser är hur P fungerar genom att mata sin "sida" med information om BO, såsom svartsjuk osv. Tydligt att alla på hennes sida har en ytterst gemensam bild av BO. För det fall P skulle lyckas med det hon hade tänkt göra. Då var BO den svartsjuke och P var "offret".
En intressant aspekt som Infiltrator lyft och sedan slår ner som en bomb hos mig är det faktum att
"hon kanske varit så här under en längre tid". Då reagerar jag framförallt på det faktum att BO, alltid gått i tron att hon gick isär från sin första man på grund av att: "han inte var snäll vid henne" när han blev arg var han våldsam och skulle enligt utsago slå henne. Eller var detta en lögn för att rättfärdiga bytet av man?
På samma sätt som
Citat:
Det räcker att se någon skriva under en krognota ett par gånger för att inse om någon är vänster eller högerhänt.
Hon och BO träffades när P var gift med sin första make och BO hade också ett förhållande under den tiden. Så tekniskt sett var de båda otrogna. Det var runt den tiden två av mina bekanta bröt kontakten med henne.
BO flyttade själv från Karlstad(där vi hade vår ursprungliga gemenskap) och till Göteborg för att börja sitt nya jobb. Det var där han träffade P.
Intressant att höra BO var otrogen, enligt vem P? Återigen en lögn för att rättfärdiga sitt egna handlande. Vad jag fått berättat för mig hade P ett uppehåll med sin första man när P och BO började träffas. Det var åtminstone BO´s uppfattning. Gällande BO's påstådda otrohet vet jag att han i samband med flytten till Gbg klippte banden till Karlstad bokstavligt.
På samma sätt som BO blev föranledd att tro att P redan var skild när det träffades. Trodde också hennes nya make(William) att BO och P var skilda när de inledde sitt förhållande.
Summa summarum: Är det så att P hela tiden valt att måla andra människor i en sämre dager för att på så sätt rättfärdiga sitt egna handlande?