2022-10-09, 19:51
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erektidiot
Troligtvis nån feltolkning där. Nova Kachovka kanske, i Cherson-regionen? Nova Kamyanka ligger i Lviv, som ... ja, tack och lov, aldrig hittills varit ockuperat.
Ligger väl någon mil nö om Bachmut i Donetsk, antar jag.
Citera
2022-10-09, 19:52
Medlem
shevitas avatar
De allra flesta som vurmar för Putin och Ryssland här är patetiska Serber och i vissa fall assyrer eller liknande avarter.

Serber är ta mig fan helt sjuka i huvudet. Att ni aldrig lär er.
Citera
2022-10-09, 19:53
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lapon
Uttrycker ett djupt missnöje med den ryska stridsledningen. Talar om att det behöver tillsättas en kommitet för "att få bort kretinerna" och få in kompetent folk "på alla nivåer" . Anser att Putin har dragit sig undan och inte tagit sitt ansvar.
..

Samma som Peter den Store gjorde innan slaget vid Narva. Var fega och värdelösa de rySSka tsarerna är!
Citera
2022-10-09, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shevita
De allra flesta som vurmar för Putin och Ryssland här är patetiska Serber och i vissa fall assyrer eller liknande avarter.

Ryssar o Serber är ju ”bröder” pga deras religion.
Lika patetiska
Citera
2022-10-09, 20:04
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shevita

Till och med min svärmor som är extremt pk och vägrar att i övrigt prata illa om andra folkslag framhärdar med bestämdhet att just serber faktiskt har en påtagligt lägre intelligens än andra människor.

Tycker det är ganska tydligt vilka av ryssrunkarna här som är serber, inläggen är påtagligt korkade och framstår som skrivna av någon som är lätt utvecklingsstörd.

Ofta skriver de ganska långa inlägg och tror därmed att de framstår som intelligenta, trots att själva det skrivna innehållet håller en skrattretande låg nivå.

Förut läste jag dem för att det roade mig en smula att se deras låga begåvning men nu skummar jag bara förbi dem utan att läsa alls. Tycker det känns lite kul att de sitter och torrskriver sina långrandiga inlägg och så blir de olästa

Bye bye
Citera
2022-10-09, 20:04
Avslutad
BBC News rapporterar att Putin anser att dådet mot bron är terrorism utfört av Ukraina.

"President Putin said Ukraine's intelligence forces had aimed to destroy a critically important piece of Russia's civil infrastructure"

https://www.bbc.co.uk/news/world-europe-63195504.amp

Vad kan det medföra?
Senast redigerad av GoodLord 2022-10-09 kl. 20:08.
Citera
2022-10-09, 20:07
Medlem
schipperke77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Förväntat anfall från Vitryssland inom närmaste veckan. rySSland skickade väl dit en hög inkallade alkisar. Kommer att bli en ny slakt av soldater i så fall.

https://www.reddit.com/r/RussiaUkraineWar2022/comments/xzojch/rumours_predicting_an_attack_from_belarus_is/

Jag är tveksam till att Lukasjenko tillåter detta, han ser ju vart det barkar. I fallet Belarus skulle ju Ukrainarna efter att ha slagit tillbaka det nya clownföljet kunna invadera utan att trigga igång en kärnvapenattack enligt rysk doktrin.
Citera
2022-10-09, 20:09
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krillolero
Nu när ryssen gett upp allt och är i sin traditionella suicidal mode: dags för Finland att återta Pietari (St Peterburg).

Glöm inte Ingermanland och Petsamo

Petsamo blir fint då kan ni ställa till förtret för ryssen i ett längre perspektiv.
Citera
2022-10-09, 20:09
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoodLord
BBC News rapporterar att Putin anser att dådet mot bron är terrorism utfört av Ukraina.

Vad kan det medföra
Han och hans drängar är experter på terrorism.
Citera
2022-10-09, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoodLord

"President Putin said Ukraine's intelligence forces had aimed to destroy a critically important piece of Russia's civil infrastructure"

Vad kan det medföra?

Det är sju stor ironi att han anklagar Ukraina för terrorism, när den störste är han själv, med alla bombningar av civila mål över hela Ukraina. Jävla stolle till ledare!
Citera
2022-10-09, 20:11
Medlem
Man behöver inte vara död för att slängas i en massgrav. Många begravs levande
Citera
2022-10-09, 20:11
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schipperke77
Jag är tveksam till att Lukasjenko tillåter detta, han ser ju vart det barkar. I fallet Belarus skulle ju Ukrainarna efter att ha slagit tillbaka det nya clownföljet kunna invadera utan att trigga igång en kärnvapenattack enligt rysk doktrin.

Det där med en traktor åt Putin i födelsedagspresent var nog en nog så talande pik
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in