Citat:
Ursprungligen postat av
neuron-drone
Det är alltid lika svinigt när en rik människa säger till fattiga att de måste bli fattigare. Sedan klarar jag att bli fattigare än nu, det har jag varit när jag var ung. Har levt helt utan inkomst förutom boendet betalt. Så jag vet vad fattigdom är och det är inget jag upplever nu.
De flesta märker inte ens att det blir dyrare. Men de som har det jobbigt och som har barn är utsatta, vi kommer se fler som försöker få samhället att hjälpa dem. De har rätt att få hjälp. Barn ska inte behöva svälta.
Sedan att rika sitter och säger att fattiga ska bo med 14 grader inomhus och bara äta pasta är ju lätt när de själva sitter med golvvärme och bastu och äter utfiskade fiskar till middag.
Och ni svagbegåvade hjälpte ”de rika” genom att papegoja ut klimat-propaganda som just nu håller på att förstöra Europas energiförsörjning, och gör oss vanliga människor fattigare.
Vi försökte varna er, men ni fortsatte gagga. Först om ”ny istid”, sen hette det ”global uppvärmning”, sen när ni märkte att isarna inte smälte och temperaturen inte ökade som ni ”förutsåg” så helgarderade ni med ”klimatförändringar”.
Det är inte synd om er någonstans.