2022-10-09, 15:28
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Fram till förra året kanske. Att som Putin och göra sitt land till en total paria är en bedrift som saknar motstycke. Hitler var också en bra führer för Tyskland tills han började kriga och Putin har gjort samma misstag så han kommer nog anses vara den sämsta tsaren när han blivit historia.
Ja, fram till kriget blev allt bättre. Putin har gått från respekterad statsman till att bli hatad och avskydd i hela världen. Hur tänkte han där? Starta krig i Europa år 2022 - men kom igen...
Citera
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Ryska officerare leder ofta från fronten. Därför har många dött.
Jag tycker mig ha förstått att de har dödats när deras kommandoplatser har blivit träffade av artilleri. Inte vad jag skulle kalla att leda från fronten. Mitt citat handlade mer om officerare på pluton- och kompaninivå, vilka är de som faktiskt ska komma i närkontakt med fienden.
Citera
Medlem
Ni får ta o lugna ned er nu. Jag har slut på fin skumpa. KGBKirill är ju en av de absolut närmaste gestalterna kring Putler. Bara o titta på bilderna som tas så får han alltid stå närmast.
Citera
2022-10-09, 15:29
Bannlyst
Ryskt artilleri fullständigt maler ner en hel kolumn med ukrainska fordon i Kherson. Nu fattar man varför dom inte kommer någonvart med den där offensiven. Öppna fält, zelensky bara skickar soldaterna för att bli nermalda...brutalt https://t.me/razved_dozor/2442
Citera
2022-10-09, 15:30
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Jodå eftersom de dessutom använder våldtäkt som vapen . Glöm inte heller underhållningsvärdet av se videon av kärleksparet som fick åskådare av i form av en drönare som dessutom vänligt nog gav dem en förlovningspresent .

Samt hur kadyrovs män våldtog " frivilliga " från Donbass .

Så det hör i högsta grad i hit
Vapen mot vem? Våldtar de sina fiender? Tråden handlar om kriget i Ukraina, inte om sexuella avarter.
Citera
2022-10-09, 15:32
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Han kanske är lönnfet, alkoholskadad och har många obehandlade veneriska sjukdomar. Man kan hoppas iaf även om du nog har rätt.

Det skulle faktiskt inte förvåna mig han bar på aids efter att köpt prostituerade kor-gossar. Ryska ortodoxa kyrkan är djupt involverad i kriminalitet och lever i en separat värld på samma sätt som Putin där dom har Guds rätt att göra som dom vill.
Citera
2022-10-09, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mass.hysteria
Ryskt artilleri fullständigt maler ner en hel kolumn med ukrainska fordon i Kherson. Nu fattar man varför dom inte kommer någonvart med den där offensiven. Öppna fält, zelensky bara skickar soldaterna för att bli nermalda...brutalt https://t.me/razved_dozor/2442

Välkommen till rapporteringen av detta krig.
Sätt dig ner för här dör folk dagligen.

En fråga bara, är det Zelenskyj som direkt styr trupperna?
Citera
2022-10-09, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias
Jag tycker mig ha förstått att de har dödats när deras kommandoplatser har blivit träffade av artilleri. Inte vad jag skulle kalla att leda från fronten. Mitt citat handlade mer om officerare på pluton- och kompaninivå, vilka är de som faktiskt ska komma i närkontakt med fienden.

De är också där framme. Ryska soldater är inte initiativtagare. Ryssarna har sedan 2008 haft brist på underofficerare och den ökar nu då de dör. Ryska officerare leder också genom exempel. Problemet att de får ingen överblick över slagfältet då.

En amerikansk general är långt borta från striderna jmf ryska. Då modern kommunikation har gjort det möjligt att leda strid från andra siden jorden. Jag tar i lite grann.

rysk command and control är usel och lokal. Dessutom saknar högre ryska befäl kunskap och erfarenheten att leda stora förband i strid. Syrienkampanjen, där alla högre officerare, speciellt från Västra MD har varit, var ingen stor kampanj för ryssarna. Mest var det flyget, som flög omkring, men vad de lärde sig verkar ingen veta.
Citera
2022-10-09, 15:36
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Har Ryssland några Bagdad Bobs - kan vara bra att få namn så man vet vilka som ljuger
(även ev Ukraina Bagdad Bobs kan vara intressanta)
Mannen utan leende: Utrikesminister aka lögnhalsen Sergej Lavrov är Bagdad Bob upp i dagen.
Citera
2022-10-09, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Mannen utan leende: Utrikesminister aka lögnhalsen Sergej Lavrov är Bagdad Bob upp i dagen.

Han verkar ha blivit dövstum!
Citera
2022-10-09, 15:43
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72
Vars hittar man piss-ryzzarnas dagliga uppdateringar kring deras framgångar i det här kriget?

Jag har inte tillgång till den ryska generalstabens dagliga uppdateringar, men jag har tillgång till denna rySSka källa som brukar citera deras fantasisiffror över "ukrainska förluster", som verkar vara tagna direkt ur luften.

https://youtu.be/zbZ8M-GO1kI

Jag uppmanar alla som ev. väljer att se detta klipp att, inte, klicka på "gilla" ikonen, eller, överhuvudtaget, försöka interagera med skaparen, då detta gynnar den rySSka desinformationsksmpanjen!

Slava Ukraini!
Citera
2022-10-09, 15:44
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Delphinus
Men det gäller hela världen. Fattigdomen har sjunkit överallt på grund av globaliseringen under sista 20 åren. Utveckligen har inget med Putin att göra.
Utan Putin hade det inte blivit någon globalisering. De gamla Sovjetledarna var inte särskilt mycket för globalisering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in