2022-10-07, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Zelensky vill ha mer bränsle i elden helt enkelt.. men inte fredsavtal.

Denna cirkulerar vilt nu...
"Zelenskij uppmanade Nato att inleda ett förebyggande angrepp mot Ryssland"

https://youtu.be/Fy4JE-LNMXw
Jo naturligtvis. Zelensky vill förstöra världen. Nuuuuuu förstår jag.

Du som är duktig på ryska kan väl översätta för oss.

Tycker det är vettigt att Ryssland fattar att förebyggande anfall övervägs, om det ens är det han säger. Så ve de att det inte är värt att chansa.
Citera
2022-10-07, 12:30
Medlem
Citat:

Vart går länken youtu.be????
Vad hände med Youtube.com ???
Senast redigerad av Medvetenommycketxx 2022-10-07 kl. 12:33.
Citera
2022-10-07, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Vart går länken youtu.be????

Youtube Shorts.
Citera
Medlem
Det är ändå lite underligt att man inte plockat fram dom riktiga syndabockarna. Att byta ut lite generaler nära striderna gör ju ingen nytta när det är felaktiga analyser som ligger bakom det bögryska haveriet.

Hade jag varit Putin.... ...så skulle naturligtvis både Shogui och Gerasimov blivit förtidspensionerade med fattigpension och högsta cheferna inom FSB störtade utför höga trappor, eftersom dom gav felaktiga informationer.

Man bara låter vansinnet fortgå. Vem styr egentligen?
Citera
Bannlyst
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Mashedpotatoe

Tycker det är vettigt att Ryssland fattar att förebyggande anfall övervägs, om det ens är det han säger. Så ve de att det inte är värt att chansa.

Kallas för riskmitigering.

Better safe then sorry!
Citera
Medlem
%s avatar
Ha ha typisk rysk logik.
Ryssland angriper ett grannland, hotar med kärnvapen.
Väst säger om ni använder kärnvapen kommer vi agera.
Ryssland: - Väst vill ha 3:dje världskriget!
Citera
2022-10-07, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mashedpotatoe

Det han säger finns i orignalvideon som jag postade tidigare.. engelsk översättning.
Citera
2022-10-07, 12:35
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Ryssland är den största vapenleverantören till Ukraina. Och det är inga små mängder vi pratar om:
Kommentar: för den som liksom jag är skeptisk till siffror från MoD på endera sidan så finns det web-sidor som trackar visuellt bekräftade och geolokaliserade förluster, t.ex. nämnda Oryx:
https://www.oryxspioenkop.com/2022/02/attack-on-europe-documenting-equipment.html?m=1

Jag har följt den sporadiskt, men pga en tröttsam ”diskussion” med solbrillorna så vet jag att antalet ryska förlorade strv ökat från 1202 till 1292 på ett par veckor, uppskattningsvis med 150 i månaden. Eftersom ungefär 1/3 brukar vara ’captured’ så kan man anta att Ukraina får leverans av ca 50 begagnade strv varje månad (i varierande skick).
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72
Kallas för riskmitigering.

Better safe then sorry!

och kan också kallas för hot..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Jo, rySSarna har flyttat sina bästa trupper från Zaporizhzhia fronten till Cherson fronten. Det rör sig om marininfanteri med lätt pansar och artilleri som tas in via luftvägen. Cherson fronten är en fälla, som när som helst kan slå igen helt, då möjligheterna för att föra in tungt materiell, ammunition, eller evakuera sådant är begränsade tack vare att Ukraina förstört viktiga broar med hjälp av Hirmars.

Så nu fattar ett förskolebarn, men inte de ryska överkomandot, vad som kommer att hända!😄

Slava Ukraini!

Så vad kommer att hända?
Citera
2022-10-07, 12:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Det är ändå lite underligt att man inte plockat fram dom riktiga syndabockarna. Att byta ut lite generaler nära striderna gör ju ingen nytta när det är felaktiga analyser som ligger bakom det bögryska haveriet.

Hade jag varit Putin.... ...så skulle naturligtvis både Shogui och Gerasimov blivit förtidspensionerade med fattigpension och högsta cheferna inom FSB störtade utför höga trappor, eftersom dom gav felaktiga informationer.

Man bara låter vansinnet fortgå. Vem styr egentligen?

Det har ju ryssfittorna i tråden tjatat om länge. Ända sedan invasionen började. Det är ju USA som lurade in Ryssland i detta invasionskrig. USA formligen tvingade Putin till invasionsbeslutet.
Citera
2022-10-07, 12:37
Medlem
Citat:
Det han säger finns i orignalvideon som jag postade tidigare.. engelsk översättning.
Så. Nato måste klargöra att ett angrepp kommer att att bemötas hårt? Det kan till och med bli tal om "preemptive strike" ifall Putin börjar göra kärnvapen redo?

Bra, utmärkt. Det är krig och ryssen ska veta att man inte kommer någonstans med kärnvapenhot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in