2022-10-06, 22:08
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inhale82
Det där har vi hört sedan Februari.
Det är bara att inse att Ryssland har fallerat fullständigt vad det gäller allt.
Logistik, utrustning, planering och strategi. Allt.

Det enda de kan göra är att fortsätta att tugga på och kasta in mer kanonmat.
Grödorna kommer växa fint på åkrarna till våren.
Ja jävlar vad fel det kan gå.

Jag har tidigare haft uppfattningen att oavsett hur det går i konflikten så har Ryssland förlorat då man slåss mot ett land som inte hade en armé 2014. Jag trodde i all ärlighet att Ryssland skulle lyckas annektera hela Ukraina förr eller senare när man tog av sig silkeshandskarna och började bomba skiten ur de ukrainska städerna med artelleri men det är nu snarare en frågan om Ukraina kommer korsa den ryska gränsen än om Ryssland skulle ta mark. HIMARS har använts minst sagt väl. Blir nog en kula till julklapp för Putain.
Citera
2022-10-06, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Det här är så sjukt roligt att följa.. spännande med ett högbevakat specialtåg också

Högbevakat tåg, som amerikanska satelliter ser 24/7
Citera
2022-10-06, 22:10
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForumsHack
i det här kriget har vi sett båda sidor spränga broar för att bromsa trafiken av fordon. Är det möjligt att ha något på plats för sådant här? Förbygga broar eller något material som kan användas för att snabbt bygga en stabil bro?argumentdramer orsakar snabba kedjereaktioner

Ehh va? Är du helt rudis? Ja, det finns tillomed fordon som är byggda för att bygga broar
Citera
2022-10-06, 22:11
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Ha, har för mig det fanns instruktioner för fotlappar i SoldF på 80talet. Ryssarna kör tydligen med det fortfarande:

https://youtube.com/shorts/txqGXEmoBJ4?feature=share

Dom slipper frysa om fötterna i alla fall. Lär ju förmodligen vara värre med varma sovsäckar, varma vapenrockar etc. Har ryssarna tält med kaminer? Har inte sett några på bilder från kriget. Lär blir rätt kyligt vid sträng vinter.
Citera
2022-10-06, 22:14
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
FSB högkvarteret i Kershon, som Pro ryssarna här i tråden försökte få det till att det strök med en massa civila alt att Himars attacken var verkanslös

Pro ryssarna här i tråden blir tagen med fingrarna i syltburken 24/7

18+
https://twitter.com/sternenko/status/1578089201542758428?s=20&t=Gx4d91dw35aveNtcSGtQyg
Riktigt nice.

När sprängdes FSB i Kherson? Är detta nytt? Jag måste ha missat det.
Citera
2022-10-06, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345
Högbevakat tåg, som amerikanska satelliter ser 24/7
Högbevakat specialtåg var det, jag tror det är sånt som har on/off-knappen för att bli osynligt för amerikanska satelliter.
Har hört att sådana tåg är inte att leka med.
Putin öppnade nyss en fabrik för dessa tåg då Ryssland blivit tvingade till självförsörjning. 😁
Receptet är Top Secret.
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Enligt Pro-ryska källor väntas en storoffensiv i Cherson-regionen. Offensiven befaras kunna inledas redan nu under natten.
Citera
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Riktigt nice.

När sprängdes FSB i Kherson? Är detta nytt? Jag måste ha missat det.

Är några dagar sedan 3-5 kanske, några yla högt i tråden om att Ukraina bomba civila igen.
Citera
2022-10-06, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Varför detta rysshat?
Ryssar är ett anständigt folk.

Glöm inte det var ryssarna som befriade Europa från nazismen, och det borde du vara tacksam för.

Har bara en fråga.
Ärligt, var gjorde du militärtjänsten?

Svarar du inte var så tar jag för givet att du flytt ifrån Jugoslavien eller ifrån Ryssland.
Då har du lika mycket ryggrad som Sveriges försvarsminister. Grattis.
Citera
2022-10-06, 22:24
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Se videon innan du uttalar dig. Det är ZZelensky själv som säger det.

Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Nä så här går det till i verkligheten:

Speaking via video-link, Mr Zelenskyy urged the world to "show strength" following the annexation of four Ukrainian regions.

He told the thinktank: "The head of Russia is now carefully analysing the world's reaction to the sham referenda he organised on Ukrainian soil and to the announcement of the annexation of our territory.

"He is interested in whether he still has the potential for escalation. If the world's reaction is weak now, Russia will come up with some new escalation."

The Kremlin now claims his comments are a "call to begin a world war".

Citat:
Ursprungligen postat av sunnis
Du verkar lida av svår konfirmeringsbias och läser in endast sådant som bekräftar och förstärker din redan bestämda uppfattning. Riktigt underhållande inlägg som ytterst få köper.

Innan du uttalar dig kanske det är smakfullt att själv förstå vad som sägs, i synnerhet när det gäller att rätta andra. För ingenstans framgår det att det handlar om att initiera en nukleär ”first strike”.

Alltid lika skönt att se rysstrollen få byxorna neddragna och matade med sin egen avföring.
Citera
2022-10-06, 22:24
Medlem
Jag gillar ändå att kärnvapenpratet har lugnat sig lite just nu. Kalla mig naiv men det känns bättre i magen.
Citera
2022-10-06, 22:29
Medlem
Mindbusinesss avatar
Denna film ger en bra inblick i hur ryska soldater agerat.
https://youtu.be/s_uPTzwX3Do
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in