2022-10-06, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Noen brukere leser sannsynligvis for fort og når man gjør det, kan det være vanskelig å forstå hva brukeren som skrev i innlegget egentlig mente.

Det er nok helt riktig, og da bør man jo helst la være å svare på innlegg man ikke har tid til å lese ordentlig. Så voldsomt langt var det jo heller ikke Det var kanskje ikke så interessant heller, men først og fremst ment for å påpeke at Troverdig godt kan kalle seg vitne uten at noen av oss andre kan vite om dette stemmer eller ikke.
Citera
2022-10-06, 15:08
Medlem
Citat:
Den drapssiktede mannen i 30-årene fra Oslo er norsk statsborger. Han er tidligere dømt en rekke ganger og han er også nylig siktet.

Men nå er han siktet i
Lørenskog-saken og han trenger ikke være involvert i Lørenskog-saken bare fordi Økokrim fant et bilde av et sentralt pass på pc-en til personen som nå er den siste som er siktet i Lørenskog-saken. Det var bildet av det stjålne pssset til OHG. Vedkommende som nå er siktet i Lørenskog-saken kunne like godt ha brukt passkopien til en annen straffbar handling.

Ja. Men hvorfor ble ikke baguette tyven siktet i Hagensaken? Han var også i besittelse av passkopien til golf.
Citera
2022-10-06, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Ja. Men hvorfor ble ikke baguette tyven siktet i Hagensaken? Han var også i besittelse av passkopien til golf.

Hen hadde nok ikke så lang kriminell fortid som den som nå er den siste som er siktet.
Citera
2022-10-06, 15:18
Medlem
Nå hevder plutselig tv2 at det var pga noe de fant på mobilen hans i januar 2022 han ble siktet, ikke funnet på pcen i 2020.. Virker som at politiet prøver å forklare vekk at de har trenert etterforskningsskritt i andre retninger. Det ville jo være en stor skandale for å si det mildt om de feks prøvde å fengsle hagen i juli 2020, mens de hadde info som pekte i en annen retning i feb 2020...
Citera
2022-10-06, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pessoa86
https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/31-aring-drapssiktet-et-svakt-bevisbilde/15166394/

Kommenterer og siterer litt fra linken din.

Forsvareren mener bevisene mot PSS i Lørenskog-saken ikke er overbevisende, og vil ikke holde til feks varetektsfengsling. Ikke mer enn andre som har hatt befatning med passkopien til OHG.

Om PSS.
Senest i januar i år ble han pågrepet av politiet.

Natt til søndag 16. januar ble løsnet skudd ved en gangbro på Vestli i Oslo. Da politiet kom til stedet, var en hvit Tesla full av hagl.

En av dem som satt i bilen, fortalte politiet om en konflikt med navngitte personer.

Etterforskningen ledet politiet raskt til en leilighet på Kampen. Tre personer, alle med flere mobiltelefoner på seg, ble pågrepet.

31-åringen samtykket til at politiet kunne spore hvor telefonen hans hadde vært, men han nektet dem å se innholdet på telefonen.

Etter en runde i retten fikk politiet likevel se telefonens innhold.

TV 2 er ikke kjent med hva politiet fant på telefonen, men fire måneder senere ble han siktet for medvirkning til drap på Anne-Elisabeth Hagen, slik VG meldte fredag.
Etter varetektsfengsling i januar i år, ble PSS tilbakeført til soning.

Tvangsmidler politiet har benyttet i forbindelse med tidligere etterforskninger, her må vel Lørenskogsaken være inkludert.

- I august 2020 hadde politiet sporing på mannens bil. I perioden oppholdt han seg blant annet en del i Lillestrøm.

- I mars 2018 ble mannens telefon ransaket i forbindelse med en annen sak.

- I tillegg ransaket altså Økokrim datamaskinen hans i 2020.
Det er vanskelig ut fra tilgjengelig informasjon å anslå hva slags rolle politiet mener at PSS skal ha hatt i Lørenskogsaken.

Det er et alvor over siktelsen mot ham. Mest sannsynlig kan han ha solgt, eller byttet fra seg, OHG-pass-kopien til Krypto-GM.

Tror jeg.

Edit

Dere som har kjennskap til PSS og eller miljøet rundt han, er han ansett som kryptokyndig?

Kan PSS være mannen som satte opp kryptorigget?
Senast redigerad av kornblomst 2022-10-06 kl. 15:42. Anledning: Edit.
Citera
2022-10-06, 15:47
Medlem
Citat:
Hen hadde nok ikke så lang kriminell fortid som den som nå er den siste som er siktet.

Syltynn teori. Han har erkjent å ha kjøpt idn for bruk til kriminelle handlinger.
Citera
2022-10-06, 15:53
Medlem
Bare så det er nevnt her.

I og med at siktelsen mot PSS ikke bruker ordlyden siktet for drap eller medvirkning til drap så antar jeg at PSS er helt utelukket som mulig GM i S4 31. oktober 2018.

Mest sannsynlig fordi han har vært andre steder, har alibi, og kan ikke ha vært delaktig i hva-som-enn-skjedde i Sloraveien 31. oktober 2018.

Men, om PSS har satt opp kryptorigget, forberedelsene 28/6-10/7 2018, + hele eller deler av trusselbrevet, har han gjort det på oppdrag fra noen. Da må han fortelle hvem som har bedt han om å lage oppsettet.

Vet ikke om det kan ha blitt avtalt og solgt anonymt på det mørke nettet. Det må uansett ha vært en eller annen form for penger eller godtgjørelse involvert.
Citera
2022-10-06, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Kommenterer og siterer litt fra linken din.

Forsvareren mener bevisene mot PSS i Lørenskog-saken ikke er overbevisende, og vil ikke holde til feks varetektsfengsling. Ikke mer enn andre som har hatt befatning med passkopien til OHG.

Om PSS.
Senest i januar i år ble han pågrepet av politiet.

Natt til søndag 16. januar ble løsnet skudd ved en gangbro på Vestli i Oslo. Da politiet kom til stedet, var en hvit Tesla full av hagl.

En av dem som satt i bilen, fortalte politiet om en konflikt med navngitte personer.

Etterforskningen ledet politiet raskt til en leilighet på Kampen. Tre personer, alle med flere mobiltelefoner på seg, ble pågrepet.

31-åringen samtykket til at politiet kunne spore hvor telefonen hans hadde vært, men han nektet dem å se innholdet på telefonen.

Etter en runde i retten fikk politiet likevel se telefonens innhold.

TV 2 er ikke kjent med hva politiet fant på telefonen, men fire måneder senere ble han siktet for medvirkning til drap på Anne-Elisabeth Hagen, slik VG meldte fredag.
Etter varetektsfengsling i januar i år, ble PSS tilbakeført til soning.

Tvangsmidler politiet har benyttet i forbindelse med tidligere etterforskninger, her må vel Lørenskogsaken være inkludert.

- I august 2020 hadde politiet sporing på mannens bil. I perioden oppholdt han seg blant annet en del i Lillestrøm.

- I mars 2018 ble mannens telefon ransaket i forbindelse med en annen sak.

- I tillegg ransaket altså Økokrim datamaskinen hans i 2020.
Det er vanskelig ut fra tilgjengelig informasjon å anslå hva slags rolle politiet mener at PSS skal ha hatt i Lørenskogsaken.

Det er et alvor over siktelsen mot ham. Mest sannsynlig kan han ha solgt, eller byttet fra seg, OHG-pass-kopien til Krypto-GM.

Tror jeg.

Edit

Dere som har kjennskap til PSS og eller miljøet rundt han, er han ansett som kryptokyndig?

Kan PSS være mannen som satte opp kryptorigget?

Ja, han er kyndig. Mer enn RU. Den saken som er oppe til dom nå i Oslo Tingrett gjelder blant annet heleri og hvitvasking av krypto.
Citera
2022-10-06, 15:54
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clausewitzse
Nå hevder plutselig tv2 at det var pga noe de fant på mobilen hans i januar 2022 han ble siktet, ikke funnet på pcen i 2020.. Virker som at politiet prøver å forklare vekk at de har trenert etterforskningsskritt i andre retninger. Det ville jo være en stor skandale for å si det mildt om de feks prøvde å fengsle hagen i juli 2020, mens de hadde info som pekte i en annen retning i feb 2020...
Tv2 i dag:
"31-åringen samtykket til at politiet kunne spore hvor telefonen hans hadde vært, men han nektet dem å se innholdet på telefonen.

Etter en runde i retten fikk politiet likevel se telefonens innhold".

Et interessant spørsmål er hva politiet fant på telefonen til siktede. Her er det tydelig vis noe de har funnet som er mistenkelig.

Edit: Det kunne ikke ha vært passkopi da den ble funnet på pc:
"Da etterforskerne åpnet PC-en hans, så fant de et bilde av et sentralt spor i Lørenskog-saken: Det stjålne passet til Ole Henrik Golf"
Senast redigerad av Legokatt 2022-10-06 kl. 16:17.
Citera
2022-10-06, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookielook
Nei, det har jeg ingen forslag til, da jeg ikke kjenner hens relasjon til saken. Utover det som er skrevet i forumet her, og det kan man jo selv vurdere troverdigheten av. Men hen kan jo f.eks være et vitne ala AEs venninne som ble intervjuet i en avis for en tid tilbake. Jeg sier ikke at dette er tilfelle, påpeker kun at et vitne ikke trenger å ha vært til stede idet et lovbrudd skjedde, et vinte kan f.eks sitte på innsikt i relasjonelle forhold, tidligere hendelser etc.
Nå var dette en diskusjon om hva Troverdig påstår seg å vite om hva som har skjedd, min tilnærming er latterliggjøring.
Din tilnærming er å støtte troverdig med f.eks og etc.

Jeg gjentar spørsmålet mitt: hva er det troverdig er vitne til som kan bevise at TH drepte AEH om natten etter teateret?
Det er det han påstår og det er det jeg mener er tøv.

Du støtter Troverdig og tar part i diskusjonen og ødelegger den så Troverdig slipper å forsvare seg.
Citera
2022-10-06, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Nå var dette en diskusjon om hva Troverdig påstår seg å vite om hva som har skjedd, min tilnærming er latterliggjøring.
Din tilnærming er å støtte troverdig med f.eks og etc.

Jeg gjentar spørsmålet mitt: hva er det troverdig er vitne til som kan bevise at TH drepte AEH om natten etter teateret?
Det er det han påstår og det er det jeg mener er tøv.

Du støtter Troverdig og tar part i diskusjonen og ødelegger den så Troverdig slipper å forsvare seg.

Har som sagt ingen formening om Troverdig sin troverdighet, og støtter hverken det ene eller andre. Troverdig kan vite mye eller lite, det veit kun brukeren selv, og at du stiller spørsmål må være langt bedre enn latterliggjøring.
Citera
2022-10-06, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsvogeren
Ja, han er kyndig. Mer enn RU. Den saken som er oppe til dom nå i Oslo Tingrett gjelder blant annet heleri og hvitvasking av krypto.

oi, spørsmålet er HVEM han hvitvasker for, hvem som står bak han. Noe politiet selvsagt vet. Og selvsagt har ikke "journalistene" i vg og tv2 noe om det. Gjermund var hel ved, når han tok ut en slik siktelse rett før han ikke gadd mer av dette, så er det et sterkt signal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in