2022-10-05, 21:54
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Tramsinlägg, håll dig till sakfrågan. Om du inte inser att den allmänna försvarsviljan i väst påverkas negativt av en identitetspolitik som ställer folk mot varandra så är du direkt obildad. Ryssland har inte alls samma problem. Cirka 300 000 man är på väg från ett samhälle som hänger ihop kulturellt och politiskt på ett helt annat sätt än det polariserade väst. Sådant har stor betydelse, vare sig du begriper detta eller ej.

Nej men nu har du ju påstått något igen, utan att styrka det med en dokumenterat opartisk akademiskes granskade text.

Ryck upp dig
Citera
2022-10-05, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72
Ja, inte fan åkte dom till bajs-ryzzland, i alla fall.

INGEN vill till bajs-ryzzland!

Jag vet att ryssar är förbjudna där. Lättare i öst..
Citera
2022-10-05, 22:02
Medlem
Jag är inte riktigt nöjd med var Sverige gör. Jag kräver att vi absolut inte har något samarbete eller utbyte med Ryssland när vi nu tillsammans med öldanskarna undersöker vad som hänt med Nordstream-pipelines. Området lär vara avspärrat.

Vi måste arbeta mer konstruktivt mot bögfascistiska Ryssland och trycka upp det i ansiktet på den tjocke ambassadören i Stockholm. Sätt in CV90 snarast och Archer.

Det känns klart otillfredsställande att vi gör så lite. Vi måste ytterligare beskära ambassadens ekonomin och beslagta egendomarna.
Citera
2022-10-05, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dragan-shitfucker
Förbannat roligt att den här ryssmorsan är övertygad om att brödet kostar 10x mer i europa och folk inte har råd att ha på elen.
Man förstår att rysstrollen lever på en annan planet när de köper den här skiten.

Jag har för fan inte ens värmen på inne i södra Sverige. Vad hände med vikingagenerna i ryssland ?
En limpa toastbröd är marginellt dyrare. What up babuska ?

Det stämmer nog att man har varmt och fint i sina lägenheter i storstäderna och skrattar gott när de hör att vi sparar el.
Utanför för stan eldar de med ved och värmer vatten i en hink för att tvätta sig.

Sen kanske de blir förvånade när de får reda på att när vi fryser så är det 20 grader i huset och varmvatten i duschen.

Jag har själv sänkt temperaturen. Jag ser det som en del i krigsansträngningen.
Sen är det en bra övning. Det tar några dagar att vänja sig och barnen reagerade inte ens.
Citera
2022-10-05, 22:03
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Tramsinlägg, håll dig till sakfrågan. Om du inte inser att den allmänna försvarsviljan i väst påverkas negativt av en identitetspolitik som ställer folk mot varandra så är du direkt obildad. Ryssland har inte alls samma problem. Cirka 300 000 man är på väg från ett samhälle som hänger ihop kulturellt och politiskt på ett helt annat sätt än det polariserade väst. Sådant har stor betydelse, vare sig du begriper detta eller ej.
Stor betydelse på vilket sätt? Dom blir ju skickade till slakt och verkar sakna det mesta, allt för en sjuk liten dåre med en störd verklighetsuppfattning. Kolla bara när dom håller händerna och skriker ryssland nu senast, pinsamma människor som hela den civilicerade världen skrattar åt.
Citera
2022-10-05, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Som man sår får man skörda

Precis så med Ukraina.. Hade dom tillåtet ryska befolkningen leva sitt eget liv i Ukraina med sin kultur sitt språk hade det inte blivit krig. Det är som att Sverige skulle börja mörda samiska människor och förbjuda deras språk och kultur.
Citera
2022-10-05, 22:04
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Nej jag har till och med befälsgrad. Jag väljer dock mina egna fiender. Jag låter inte sådana som Zelensky, Biden och Maggan välja fiender åt mig.

Nej min gosse. Ingen militärtjänst där inte. Det är helt uppenbart.
Citera
2022-10-05, 22:05
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag är inte riktigt nöjd med var Sverige gör. Jag kräver att vi absolut inte har något samarbete eller utbyte med Ryssland när vi nu tillsammans med öldanskarna undersöker vad som hänt med Nordstream-pipelines. Området lär vara avspärrat.

Vi måste arbeta mer konstruktivt mot bögfascistiska Ryssland och trycka upp det i ansiktet på den tjocke ambassadören i Stockholm. Sätt in CV90 snarast och Archer.

Det känns klart otillfredsställande att vi gör så lite. Vi måste ytterligare beskära ambassadens ekonomin och beslagta egendomarna.

Att måla en ännu tydligare måltavla på moder Sveas rygg är totalt onödigt i det här läget. Vi har inget intresse av det genomkorrupta Ukraina, och B-skådisen i Kiev....
Citera
2022-10-05, 22:06
Medlem
%s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillPu
Har läst ngnstans att Ukraina har avtal med en del EU-länder som kan ta emot dessa. Just nu är det inte så många så det håller. Men blir de tusentals/tiotusentals då faaaan vet om vi ska ha dessa här...
Om detta sprider sig i Ryssland kommer folk muta till sig en plats i mobiliseringen för att komma bort från det snart bankrupta skitlandet . För att sedan omedelbart kapitulera till Ukraina och få en slant för den militära utrustningen och ett behagligt liv i väst
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Många av mina bekanta inom det militära är otroligt överraskade över kvaliteten på ryska armén. ”Vi har helt klart överskattat deras förmåga”.

I princip alla Experter överskattat Rysslands förmåga. Undantaget är en bulgarisk expert Stanimir Dobrev.

https://international-review.org/dwarfing-the-giant-the-reality-of-russias-military-part-i/

https://international-review.org/dwarfing-the-giant-the-reality-of-russias-military-part-ii/
Citera
Medlem
Citat:

Håller med om detta. Förhoppningsvis lossnar det när den nye överkuckon är installerad.
Det var i alla ett väldigt tjafs om hur fort man skulle skicka Archer.

Sen hoppas jag att man tjobbar på att öka produktionen.
Citera
2022-10-05, 22:08
Bannlyst
Citat:

Varför sparkar vi inte bara ut fanskapen?

Vad i helvete har piss-ryzzar i Sverige att göra?

Dra ett streck nu, för fan!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in