Citat:
Ursprungligen postat av
Mary99
Tydligen har ryssarna ett betydande numerärt underläge på trupper jfr med Kiev och har haft hela tiden vilket förvånade mig när jag fick reda på det!
Ryssland förlorade mycket i första fasen då dom attackerade militära mål runtomkring hela Ukraina. Därefter har de använt sig av långdistansmissiler. Ryssland attackerar på mycket längre avstånd än Ukrainarna, så de ser inte ens ryssarna. Så i senare faser lider Ukraina enorma förluster medan Ryssland har få.
Citat:
Varför har då inte Zelensky kunnat stoppa Putin och kasta ut ryssarna för längesedan?
För att allt man hör här är lögner och propaganda.
Citat:
Hur har då Moskva kunnat ens arrangera referendum i ockuperade områdena?
För att Ukraina inte har nån chans att ta tillbaka dom.
Citat:
Om det stämmer att det inom en månad kommer fyllas på med 200 000 ryska trupper till Donbass så har jag svårt att se hur Kiev ska klara att återta dessa områden (innebär dubblering av befintliga resurser)?
Totalt 370 000 ytterligare från Rysslands armé, plus att du har Tjetjener, DPR, LPR, plus +50 000 ytterligare till Wagnertruppen.
Det kommer att bli en massiv armé, Ukraina har inte ens tillräckligt med vapen till de dom har just nu.
Citat:
Höstregnen har redan börjat vilket kommer göra att stora truppförflyttningar blir komplicerade. Zelensky valde att påbörja motoffensiven i slutet av augusti pga goda väderförhållanden samt att de äntligen fått ordning på trupper och materiel.
Ukraina kommer inte att hinna ifatt.