2022-10-04, 21:38
Medlem
mobeltasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
vägra vara öppen för en dialog är lika med dead end.

Som många menar Putin gjorde med dialogen. Han passerade väl många gränser och nådde dead end.
Hur många var det inte som försökte föra en dialog med Putin.
Han är som styvpappan som vägrade släppa vårdnaden till den biologiska mamman. Full av förljugenhet och dramatiska lögner.

Menar du fortfarande att Putin är den vuxne i rummet som stod upp för dialog?
Citera
2022-10-04, 21:38
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zahle
Interslava z
Donbass Devushka
Slavyangrad

Dvs neutrala nyhetssidor som kommer rapportera om detta om det stämmer

Lika neutrala som Joseph Goebbels under andra världskriget.

Det som fattas i din lista är FSB-sajten Southfront. Rekommenderas också om man vill ha "neutrala" nyheter direkt från Kreml.
Citera
2022-10-04, 21:39
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Haha, den hade jag fan glömt. Ja den var till för att lura in Röda Armén i fällan. Men det är ju inte så stort område kvar norr om floden nu som behöver befrias. Slakten måste ju vara helt sjuk när Röda Armén är upptryckt med ryggen mot floden ju.

https://twitter.com/DannyVoglesong/status/1577380117948637184
Wow, finnns det visuell bekräftelse på att UAF passerat Dudchany? I så fall är ryssarna kokta i NÖ Kherson för då har de inte längre möjlighet att skydda flanken med floden/ån från Davydiv och mot NO.
Citera
2022-10-04, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
1. De behöver nog åtminstone en förbredd plats, men stridsvagnarna brukar vara sist i sådana avseenden, för fallet att så skulle bli nödvändigt.

2. Det går nog ganska fort att köra över den floden och det finns massvis med mer sannolika planerade utfall för den typen av händelser, exempelvis från WW2 och Koreakriget.

1. Passikivi står och berättar en massa sagor i tv-rutan med bruten röst. Det är önskedrömmar som han försöker sälja och tv-utfrågaren tror honom inte.

2. Inga hor-mutor tack, ni får höja nivån lite, prinsessa-nivån typ.

3. Bye-bye

Fast ryssarna tar inte med sig stridsvagnarna när de flyr. Tankar kring detta?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Nu orkar jag inte leta upp BehindRayban och dom 10.000 amfibiska pansarfordonen. Men man ska ta det med en nypa salt iaf. Samma personer som byggde flaggskeppet Moskva.

Värt att notera, solig dag, vindstilla, ingen stress, ingen beskjutning, vattenytan ligger som en spegel, långgrund sandstrand.... optimala förutsättningar helt enkelt.

https://youtu.be/HMy29ubXvcc

Hehe ja man skulle gärna se dem försöka det där på en ström flod som är flera hundra meter bred under artilleribeskjutning.

Man får hoppas att de har flytvästar och visselpipa med sig i så fall.
Citera
Medlem
ChiefenKings avatar
Vad hände med ryssarnas tunga artilleri med missiler? Verkar som de har slut och då verkar de inte så tunga längre…
Citera
2022-10-04, 21:43
Medlem
GROKNAK.Ankbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Kan inte ett gäng ställa sig framför Putin - gärna i direkttv eller med massor av åhörare o där en eller flera säger- Putin Du Har Misslyckats Kapitalt - du är tootaalt värdelös o vi ber dig att för landets skull avgå just nu framför oss.

Sånt är jätterooligt - jag har gjort liknande mot auktoritära personer om ingen vågar säga emot-
i bostadsrätssmöten - på arbetsplatser framför folk - där jag inte själv var anställd.

De här auktoritära som ingen vågat säga emot blir helt jävla handfallna o vet inte var de skall ta vägen-
för det är en så totalt verklighetsfrämmande situation för dem

Jag tror det är du som är lite verlighetsfrämmande här, Putins auktoritet är inte riktigt jämförbar med rövhålet på jobbet eller i bostadsrättsföreningen. Tror du trollar men ändå...ibland finns det faktiskt helt verklighetsfrånvända människor som du här verkar vara. Lita på mig...I putins ryssland (eller ryssland historiskt när som helst egentligen) höll man käften stängd och sade makten att gräs var blått så håller man med.
Citera
2022-10-04, 21:45
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krillolero
Jag har inte mycket till övers för Staterna, men säg ett enda område där Ryssland är bättre. Inte ens i fotboll, numera.

När köpte du senast en rysk mobil? En rysk bil? En rysk dator? En rysk ost? En ryskt öl? En rysk CD? En rysk skjorta? En flaska rysk vodka (Sverige utklassar Ryssland i vodkaexport)? När såg du senast en rysk film? En rysk TV-serie? Har du något ryskdesignat i ditt hem? Ett par ryska skor? Någonting ryskt över huvud taget?? (Förutom ryska 1800-talsromaner naturligtvis)
Det är sant, men om det beror på inkompetens eller att man helt enkelt inte satsar på tillverkning av exportartiklar vet inte jag. Ryssland vore ju annars perfekt som tillverkare av enkla lågprisprodukter om man ville. Säkert låga löner och en gedigen industriell bakgrund. Kan rumänerna skruva ihop Dacia och Tjeckerna Skoda så borde ryssarna kunna tillverka nåt också. De kanske nöjer sig med att exportera olja och gas. Kalasjnikov AK-47 verkar i o f s vara populär och slitstark i vissa kretsar.
Citera
2022-10-04, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mobeltass
Som många menar Putin gjorde med dialogen. Han passerade väl många gränser och nådde dead end.
Hur många var det inte som försökte föra en dialog med Putin.
Han är som styvpappan som vägrade släppa vårdnaden till den biologiska mamman. Full av förljugenhet och dramatiska lögner.

Menar du fortfarande att Putin är den vuxne i rummet som stod upp för dialog?

Alla kan ändra sig.. han har ju sagt att han är öppen för dialog nu och Trump och erbjudit sig att medla.. Tycker dom kan försöka iallafall.
Citera
2022-10-04, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Det är sant, men om det beror på inkompetens eller att man helt enkelt inte satsar på tillverkning av exportartiklar vet inte jag. Ryssland vore ju annars perfekt som tillverkare av enkla lågprisprodukter om man ville. Säkert låga löner och en gedigen industriell bakgrund. Kan rumänerna skruva ihop Dacia och Tjeckerna Skoda så borde ryssarna kunna tillverka nåt också. De kanske nöjer sig med att exportera olja och gas. Kalasjnikov AK-47 verkar i o f s vara populär och slitstark i vissa kretsar.
Nej det går inte för att korruptionen är så utbredd
Citera
2022-10-04, 21:47
Medlem
88SONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zahle
Det är där är nog ukrainska och västerländska lögner. Jag ser inget av dessa på mina telegramkanaler som ger mig all information som jag behöver.

Dvs interslava z
Donbass Devushka
Slavyangrad

Dvs neutrala nyhetssidor som kommer rapportera om detta om det stämmer

Lol

OnT, tror inte heller på 5000
Lite verklighetsfattning får man ha, oavsett vem man hejar på
Citera
2022-10-04, 21:47
Avstängd
https://twitter.com/soldier2017kg/status/1577133349478580230

HMM vad är detta för pjäser tro? jävlar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in