2022-10-04, 06:53
Medlem
Taufatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Hoppas iaf att den döda personen valdes med omsorg, för om den inte har identisk hudfärg som Laenor, så är allt förgäves, i och med att bara halva kroppen låg i elden... Det borde räcka att de bara drar av stövlarna för att se att det inte var deras son.
Jag tror det var det sista vi såg av de personen. Liket kommer vara helt bortglömt framöver och så även den försvunne maken. Känns inte som en serie som fångar upp gamla trådar.
Citera
2022-10-04, 07:57
Medlem
Stones avatar
Kollar på avsnitt 6. Jobbigt 10 årigt hopp. Fattar inte vems den brunhåriga pojken är. Är det inte prinsessans bastard som borde vara pojken alla bråkar om? Det känns som man missat 3-4 avsnitt.

Helt jävla bisarrt avsnitt. Man förlorar hela bandet till avsnitt 5. Helt misslyckat berättarval.

Hur klarar de av att skita ur sig en sådan dynga? Det skräp som produceras idag måste vara en konsekvens av något. För många streamingtjänster? För många kunder? Gör dumma kunder? För mycket pengar? Kunder med för mycket krav på spektakulära skeenden i historien? Tror nog att jag skall börja om från 70-talet och se om allt.
Senast redigerad av Stone 2022-10-04 kl. 08:25.
Citera
2022-10-04, 08:22
Medlem
löls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Kollar på avsnitt 6. Jobbigt 10 årigt hopp. Fattar inte vems den brunhåriga pojken är. Är det inte prinsessans bastard som borde vara pojken alla bråkar om? Det känns som man missat 3-4 avsnitt.

Helt jävla bisarrt avsnitt. Man förlorar hela bandet till avsnitt 5. Helt misslyckat berättarval.

Tydligen så hade hon inte sex med sir cristoni i avsnitt 5. Alt att han inte kunde få upp den och spruta sin säd i henna. Plötsligt var det en annan vakt som sprutade sin säd i henne. Utanför kameran LOL
Och ändå så la regissören ner massa tid på "sex" scenen med ser criston och prinsessan. Helt meningslöst
Citera
2022-10-04, 08:33
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av löl
Tydligen så hade hon inte sex med sir cristoni i avsnitt 5. Alt att han inte kunde få upp den och spruta sin säd i henna. Plötsligt var det en annan vakt som sprutade sin säd i henne. Utanför kameran LOL
Och ändå så la regissören ner massa tid på "sex" scenen med ser criston och prinsessan. Helt meningslöst

Jag märker att jag kanske har missat avsnitt 5. Jag laddar ner det på nytt. Känner mig lite dum just nu
Citera
2022-10-04, 08:46
Medlem
Taufatts avatar
Citat:
Finns mycket att klaga på men inte detta. Hon fick ju en abort dekokt och det har gått många år mellan avsnitten. Så hon hann uppenbart ligga med både sin man (fruktlöst) och med sin älskare (tre barn).
Citera
2022-10-04, 08:49
Medlem
Stones avatar
Citat:
Jag märker att jag kanske har missat avsnitt 5. Jag laddar ner det på nytt. Känner mig lite dum just nu

Hade sett avsnitt 5 som slutade med
. Så jag vidhåller att serien är väldigt dåligt skriven. Karaktären
saknar man helt koppling till.

Saknar serier som Six feet under och Breaking Bad. Har börjat kolla på "Trust" som går på Disney, lovande.
Citera
2022-10-04, 08:52
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taufatt
Finns mycket att klaga på men inte detta. Hon fick ju en abort dekokt och det har gått många år mellan avsnitten. Så hon hann uppenbart ligga med både sin man (fruktlöst) och med sin älskare (tre barn).

Och det framgår inte utan man kastas in i dramat på borggården då riddaren man trodde var barn till barnet blev slagen av en för oss tittare okänd man. Tyvärr men ett sådant tvärt kast måste man ha en bakgrund till.
Citera
2022-10-04, 09:14
Avslutad
Citat:

Är det här ett skämt eller har du verkligen lyckats missförstå allting? Ok i kronologisk ordning.

1. Raynera hade sex med Ser Criston. Hon drack en dekokt för att inte bli gravid.
2. Serien hoppar tio år framåt i tiden.
3. Rhaenyra är gift med en homosexuell man. De har en överenskommelse om att låtsas vara gifta men de har inte sex (dvs de har provat men han är bög och det går inte = de får inga barn). Han har sex på sitt håll och hon på sitt.
4. Den riktiga fadern är Ser Harwin Strong (chef över stadsvakten).
Citera
2022-10-04, 09:28
Avslutad
Citat:
Och det framgår inte utan man kastas in i dramat på borggården då riddaren man trodde var barn till barnet blev slagen av en för oss tittare okänd man. Tyvärr men ett sådant tvärt kast måste man ha en bakgrund till.

Det var mycket tydligt i det avsnittet att Ser Criston inte är far till barnen. Ska du klaga så klaga på rätt saker.
Citera
2022-10-04, 09:52
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Det var mycket tydligt i det avsnittet att Ser Criston inte är far till barnen. Ska du klaga så klaga på rätt saker.

Då måste man också koppla den mörkhåriga pojken bland de blonda pojkarna (tydligen kungens barn) är Rhaenyra Targaryens.
Citera
2022-10-04, 09:52
Medlem
löls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Är det här ett skämt eller har du verkligen lyckats missförstå allting? Ok i kronologisk ordning.

1. Raynera hade sex med Ser Criston. Hon drack en dekokt för att inte bli gravid.
2. Serien hoppar tio år framåt i tiden.
3. Rhaenyra är gift med en homosexuell man. De har en överenskommelse om att låtsas vara gifta men de har inte sex (dvs de har provat men han är bög och det går inte = de får inga barn). Han har sex på sitt håll och hon på sitt.
4. Den riktiga fadern är Ser Harwin Strong (chef över stadsvakten).

1. La jag inte märke till. Missat det.

Då förklarar det saken.
Citera
2022-10-04, 10:51
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:

Om man skulle beskriva HoTD med en mening så är det något i stil med "en enda stor familj som med tiden dras isär och bildar två läger om vem som ska sitta på tronen - Greens & Blacks". Sexscenen mellan Criston och Rhaenyra var en del av den uppbyggnaden. Riddaren som en gång älskade princessan avskyr nu henne. Sexcenen var ett verktyg för att skapa komplexitet i deras relation nu när de kommer kriga mot varandra.

Ett exempel: Utan sexcenen (och Cristons/Rhaenyras tidigare relation) hade inte scenen där drottningen beordrade Ser Criston att ta ett av Rhaenyras barns ögon känts lika spännande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in