Citat:
Ursprungligen postat av
BehindRayban
1. De skriver säkert sanningen allt i enlighet med "the art of war" och övriga verk. Hursomhelst finns det ett enkelt sätt att påvisa att saker och ting är fel. Skulle kläder saknas skulle sådana tas i beslag av den Ryska staten och inte säljas på internet.
2. Bye-bye
1. Det framgår väldigt tydligt från nyheterna ungefär hur mycket trupper Ryssland använt i Ukraina.
2. Looser stavas med två "00", eftersom du gormar om saken antar jag att du tar åt dig och känner dig träffad. Förlåt om jag definierade din självbild av dig själv. Hoppas uppriktigt att du inte blev ledsen.
1. Det där vet du inget om, vi kan bara gissa att Ryssarna har problem med lågtidsförvarad utrustning i övrigt vet vi inget om saken.
1.1. Nuvarande mobiliseringen lär dock ge massa uppslag både för utländska studier och för Ryssland självt, tydligt prioriteringsordningar bland de först uppkallade.
2. Bye-bye, gulliga små clowner.
Oavsett mobilisering eller inte, så är loppet kört för ryssarna vad de än gör nu. Deras styrkor håller på att braka samman och ingen verkar villig att slåss, sista veckorna har tydligt visat vart kriget är på väg.
Förutom all materiel de har förlorat, så har de själva övergivit tusentals fordon och varit Ukrainas största leverantör av vapen under det här kriget. Men även om man skulle lyckas få ny materiel till de nymobiliserade, så ser jag inte hur de ska lyckas ta terräng, över 100 000 antipansar vapen har skickats till Ukraina (fler än det finns stridsvagnar i världen).
Kommer bli helt omöjligt för ryssarna att kunna avancera även om de använder sina ”supervapen” som de ”sparat på”. Vet inte var du fått dina källor och uppgifter ifrån, men även du borde inse att Putins special operation snart är över vid det laget. Bara hoppas att Putin nu ger upp hela det här kriget så världen kan återgå och bli normal igen