Citat:
Ursprungligen postat av
BehindRayban
1. Jag skulle nog säga att USA spenderar mer än 40x jämfört Ryssland på kriget i termer av reellla effekter. Ryssland använder sig än så länge bara av 5-10% av sin stående militära kapacitet mot Ukraina.
2. Tron på crap-kvalitet är mest en tidningsanka. Det är övning som skapar kvalitet. Här i Sverige vet vi allt om kvalitet eftersom vi har absolut kontroll över NATOs och USAs övningsverksamhet. Om Rysk övningskvalitet finns det massvis med informationsinhämtning.
2.1. Crap-kvalitet är något som det i allmänhet hänvisas till för att få "rabble" att knata frivilligt till skyttegravarna i tron att de enkelt ska vinna. "Fienden spelar fotboll i division 7 och 8"....
2.2. Riktiga soldater vet att det varken finns några supersoldater någonstans och att de måste åka till skyttegravarna oavsett vilken division fienden sägs spela fotboll i. Det är alltså bara loosers som pratar om crap-kvalitet och det enda syftet med att göra det är just att lura "rabble".
3. Bye-bye
5.3 tror jag att det var, så från ditt tidigare inlägg; varför skulle ryssarna lyckas med sin försörjning av mat och utrustning till nyanlända trupper? Jag förstår inte riktigt din logik. Det står i tidningarna att kläder är stulna och att rekryterade måste betala för sin sin utrustning själva.
Är det sant. Svårt att veta.
Hualigen. Vad händer om någon med ett egenköpt automatvapen blir galen på hemmamark.