2021-07-01, 23:35
Medlem
Hon redovisar en bild av Sverige som är sjukt romantiserad och konstig. Tror väldigt få personer som bor på landsbyggden har den relationen till landskapet och naturen som hon redovisar. Mycket av det hon gör är ju väldigt contentinriktat och känns inte alls så troligt, utan mer som en naturromantisk scen på sin höjd - typ när hon satt och mediterade i jättelite kläder efter att ha badat isvak. Jag tänker att hon förmedlar en bild av Sverige som folk från Usa och andra delar av världen tycker är intressant - "Kolla va sjukt de är i Sverige där är de helt tomt, massa granar och flera meter av snö".
Citera
2021-08-17, 19:42
Medlem
Diskmaskinsmedels avatar
Hur fan är det möjligt att Stalkern fortfarande inte är uthängd? Dömd i slutet av 2019 i Sollefteå kommun? Någon måste ju kunna få fram en FUP.
Citera
2021-08-19, 13:03
Medlem
exexexexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quackenbush
Hon är inte ens snygg. Dessutom flirtar hon oblygt med reaktionära ideal, för det är ju bara en massa kåta högerpojkar som dregglar över hennes säkert fejkade ”lantliv”. Synd att hon inte använder sin stora plattform till att nå ut till exempelvis unga tjejer med bra ideal, istället för att lägga ut en massa ytliga bilder som är estetiskt ”snygga” men budskapsmässigt tomma.

Nej, det är tråkigt att hon bara är en pinuppa för SD-are när det finns så mycket viktigt att säga i världen.
Hon är inte heller min kopp of tee.
Men du säger emot dig själv, hennes stora plattform består av kåta högerpojkar, men hon ska använda den för att prata till tjejer om ideal?

Är det inte jobbigt att leta efter saker att gnälla på? Hon är kreativ och det där är hennes konst. Är du avis?
Citera
2021-12-12, 09:48
Medlem
Hon vann ett pris på Youtube inatt så folk utomlands verkar tycka om hennes bild av Sverige.
https://asterixia.se/2021/12/jonna-jinton-vann-i-youtube-streamy-awards-2021/
Citera
2022-05-09, 19:43
Bannlyst
Hon köper likes och prenumeranter på hennes YT-kanal!
Citera
2022-05-09, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av al-Kebab
Hon köper likes och prenumeranter på hennes YT-kanal!

Hatten av ändå för jevlar vad visningar hon har ändå, blir inte fattig av det där.
Citera
2022-05-12, 23:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskhalsen1
Hon redovisar en bild av Sverige som är sjukt romantiserad och konstig. Tror väldigt få personer som bor på landsbyggden har den relationen till landskapet och naturen som hon redovisar. Mycket av det hon gör är ju väldigt contentinriktat och känns inte alls så troligt, utan mer som en naturromantisk scen på sin höjd - typ när hon satt och mediterade i jättelite kläder efter att ha badat isvak. Jag tänker att hon förmedlar en bild av Sverige som folk från Usa och andra delar av världen tycker är intressant - "Kolla va sjukt de är i Sverige där är de helt tomt, massa granar och flera meter av snö".
Eller hur, sanningen är EPA-traktor, Johnny och en korvmoj som stänger kl 18. “Wooow, beautifuuuul”
Citera
2022-05-29, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roxic
Eller hur, sanningen är EPA-traktor, Johnny och en korvmoj som stänger kl 18. “Wooow, beautifuuuul”
Fast bättre än elsparkcykel, Mohammed och sunkiga turkbutiker alla dagar i veckan.
Citera
2022-08-24, 03:04
Medlem
-Ines-s avatar
Jag tycker Jonna är fantastisk. När hon är klädd i sina långa vita klänningar och står vid en sjö i dimman får jag gåshud. Så proffsig i sitt filmande och skapande, underbart att se. Och så kul att hon är så uppskattad av folk utomlands. Heja Heja!
Senast redigerad av -Ines- 2022-08-24 kl. 03:06.
Citera
2022-08-24, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Ines-
Jag tycker Jonna är fantastisk. När hon är klädd i sina långa vita klänningar och står vid en sjö i dimman får jag gåshud. Så proffsig i sitt filmande och skapande, underbart att se. Och så kul att hon är så uppskattad av folk utomlands. Heja Heja!

Har bara sett några av hennes filmer. Hon är en urusel målare och gör mycket trams. Men onekligen är det skön Sverigereklam.
Citera
2022-10-03, 22:55
Medlem
dufrianords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskhalsen1

Jag är född och uppvuxen på norrländsk landsbygd och vi hade också den bilden av henne, att hon kommer från stan och får oss att se konstiga ut men jag tror vi varit överdrivet hårda mot henne. (Känner inte henne personligen bara jag och mina vänners åsikter.)

Hon har ändå dokumenterat vår kultur på ett sätt som får anses vara modigt. Hon är väldigt duktig på skapa och hantera en kamera, och hon är väldigt populär utomlands.

Jag brukar störa mig på turister som frågar om jag kan kula, speciellt när det inte finns några kor att kula hem.
Citera
2022-10-03, 23:03
Bannlyst
Hon låter kåt
Senast redigerad av drrty 2022-10-03 kl. 23:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in