Citat:
Ursprungligen postat av
Flaskhalsen1
Hon redovisar en bild av Sverige som är sjukt romantiserad och konstig. Tror väldigt få personer som bor på landsbyggden har den relationen till landskapet och naturen som hon redovisar. Mycket av det hon gör är ju väldigt contentinriktat och känns inte alls så troligt, utan mer som en naturromantisk scen på sin höjd - typ när hon satt och mediterade i jättelite kläder efter att ha badat isvak. Jag tänker att hon förmedlar en bild av Sverige som folk från Usa och andra delar av världen tycker är intressant - "Kolla va sjukt de är i Sverige där är de helt tomt, massa granar och flera meter av snö".
Jag är född och uppvuxen på norrländsk landsbygd och vi hade också den bilden av henne, att hon kommer från stan och får oss att se konstiga ut men jag tror vi varit överdrivet hårda mot henne. (Känner inte henne personligen bara jag och mina vänners åsikter.)
Hon har ändå dokumenterat vår kultur på ett sätt som får anses vara modigt. Hon är väldigt duktig på skapa och hantera en kamera, och hon är väldigt populär utomlands.
Jag brukar störa mig på turister som frågar om jag kan kula, speciellt när det inte finns några kor att kula hem.