2022-10-03, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Ja redan igår ryktades det att Röda Armén sprängt bron i Dudchany för att sinka UAF. Väldigt lite nyheter idag från Kherson dock. Stora ytor intagna av UAF de senaste två dagarna där som måste säkras upp också.

Men när skall krimbron sprängas?????
Citera
2022-10-03, 22:24
Medlem
BIB3ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Nej det handlar också att det är Ryssar. Rasisterna flödar i denna tråd.. Jag märker det ju i min inkorg! Tänker då inte nämna några namn.
Samma skiva går på repeat. Allt handlar, för er, att kleta på falsk skit på den som ni har pekat ut som er motståndare.

Under 30-talet hette det att HBTQ:are var psykskjuka, och nu är helt vanliga och vänliga människor rasister/fascister/nazister.

Du är mao en vår tids nazze. Hur orkar ni. Vad får er att bli som en Putin?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
1. Jag skulle inte kalla det för panikmobilisering utan typ "levande" rep-månad med möjlighet till "levande" övning utan känt slut.

1.1. Relativt sett jämfört med svenska mått mätt är det inte ens en "partiell mobilisering" som utförs av Ryssland.

2. Ukraina har för en gångs skull inte lyckats visa upp några bilder alls på nätet av ryssar. En fejk bild på en drönare som släpper bomber på sovande ryssar i ett hål. Aftonblajjan körde lite bilder från en konvoj med civilister som Ukraina sköt sönder med artilleri av misstag på ett helt annat ställe i Ukraina/Ryssland.

2.1. Du är givetvis välkommen att länka till digitala bevis för allt du påstår så att sakerna kan faktakontrolleras istället för trolltramsförklaras.

3. Bye-bye

Dom som försökte fly in i Kazakstan såg det inte som repmånad. Tror dom har hyfsad uppfattning om varför det inte är kul. Jag postar inte sånt, men finns en del i flödet här tror jag. Tysk journalist följer efter in i Lyman, döda ryssar i diken. Ser inte ut som ordnad reträtt. Nu blir det ryssen som får gå framåt då med nyinkallade. Varje meter kommer kosta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
1. Jag skulle inte kalla det för panikmobilisering utan typ "levande" rep-månad med möjlighet till "levande" övning utan känt slut.

1.1. Relativt sett jämfört med svenska mått mätt är det inte ens en "partiell mobilisering" som utförs av Ryssland.

2. Ukraina har för en gångs skull inte lyckats visa upp några bilder alls på nätet av ryssar. En fejk bild på en drönare som släpper bomber på sovande ryssar i ett hål. Aftonblajjan körde lite bilder från en konvoj med civilister som Ukraina sköt sönder med artilleri av misstag på ett helt annat ställe i Ukraina/Ryssland.

2.1. Du är givetvis välkommen att länka till digitala bevis för allt du påstår så att sakerna kan faktakontrolleras istället för trolltramsförklaras.

3. Bye-bye

Det går bra nu....

Tre nyligen mobiliserade män har dött på Jelanskij-garnisonen i Ryssland, enligt tidningen Meduza.

En dog i samband med en övning, en annan begick självmord och den tredje dog av skrumplever.
Citera
2022-10-03, 22:27
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ja mobiliseringen i Nazi-Ryssland har visat sig bli ett enda stort praktfiasko haha. De flesta flydde ju och resten är ju av minst sagt tveksam kvalite. Pentagon meddelar nu också att de inte ser några större truppförflyttningar av Röda Armén.

https://twitter.com/JackDetsch/status/1577020172925227009

Ett gäng med fulla ryssar med rostiga kalaschnikovs är nog mest farliga för de själva!
Citera
2022-10-03, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Har du träffat någon nordkorean ens?

Har träffat väldigt många ryssar genom åren och det finns inget som tyder på att ens en tiondel av dom är något att ha.

Sen hatar jag inte ryssar, men väldigt många ryssar är underutvecklade. Har svårt för att gå på en västerländsk toalett utan förstöra eller skräpa ner den osv.

Det är tragiskt men det är ju inte mitt utan Putins ansvar. Hur tycker du att han löser det?

Nej, aldrig träffat en nordkorean. Några ryssar har jag ju träffat. Fullständiga idioter allihop.
Jag hatar dom dock inte. Tycker synd om dom på något vis, men självklart är dom ändå ansvariga för att inte ställa sig upp mot mikropenisen. Det värsta med allt är nog ändå gemene ryss fullständiga likgiltighet mot allt jävelskap som dom hittar på mot ukrainska civila.. som faktiskt nära på är ett broderfolk.

Men jag vet inte. 100-tals år av förtryck och indoktrinering kanske bara kan sluta på detta vis.
Citera
2022-10-03, 22:28
Medlem
Citat:
Ja mobiliseringen i Nazi-Ryssland har visat sig bli ett enda stort praktfiasko haha. De flesta flydde ju och resten är ju av minst sagt tveksam kvalite. Pentagon meddelar nu också att de inte ser några större truppförflyttningar av Röda Armén.

Bättre dom åker hem och sparar sina liv,resterande som är kvar. Vem fan vill dö för en terrorist som Putin. En helt meningslös död.
Citera
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:

Ska ryssarna göra det hela ordentligt så lägger de ett halvår och tränar upp dessa rekryter ordentligt. Soldaterna i fällt kör ett retirerande krig under tiden och försöker blöda ut de attackerande Ukraina så mycket som möjligt. Sedan gör Ryssland en ny offensiv i vår med 300k tränade och välutrustade soldater.

Troligt?
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bortamatchen
De älskar varandra. Sedan kommer jobbiga drönare och stör.
https://t.me/pilotblog/895

Haha. Skulle just fråga om alla kommer ihåg klippet med två ryska soldater som bögar och får en bomb släppt på sig.

Det var fanimig obetalbart. Glöm aldrig det, ni som tror kriget främst är mot Prideparaden
Citera
2022-10-03, 22:30
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BIB3l
Och en djävla massa ved. Värme och vatten hjälper den mest utsatte att uthärda, så en får väl säga att de är ok omhändertagna.

Ja 3 mål mat om dagen, varm dusch, Rena kläder och egen säng att sova i samt sysselsättning i form av enklare arbete på dagen samt ett nyktert liv.

Troligtvis har många det bättre i Fångenskap än vad de skulle ha det i frihet i Rysslands utkanter i någon delrepublik.
Citera
2022-10-03, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Växelpengar i USAs budget.
Har du sett hur folk har det i USA.
Bedrövligt är bara förnamnet.
Med dessa pengar USA har lågt ner i Ukraina så skulle de flesta ha det ganska bra iallafall.
Citera
2022-10-03, 22:32
Medlem
cerns avatar
Sedan krigets start har man bara hört om bakslag för Ryssland var enda jävla dag.

Hur länge kommer det dröja innan de kapitulerar? Eller ljuger media?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in