2022-10-03, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptagon
Härlig fadersfigur den där Ramzan Kadyrov är skickar sina 14, 15 och 16 åriga söner till kriget i Ukraina.

https://www.svd.se/a/4o7Rgq/tjetjeniens-ledare-skickar-sonerna-till-kriget

Den ryska barnarmén, går bra nu. NOT! Snacka om lågvattenmärke att behöva rekrytera barn till sin armé.

Men det iofs bra att även nästa generation inavlade ryssjävlar går döden till mötes så kan deras demografi bli ännu mer fucked än vad den redan är.

Videos på ryssar som suger av varandra, videos på barn i fält. Denna kombo ser jag inte fram emot och det lär väl hända när dessa våldtäktsryzzar slår till.

Wagner åker runt bland psykopatiska kriminella och rektryterar utöver allt detta.

Alltså, Ryssland är fan årets skämt! Hade jag inte föraktat dom så mycket så hade jag skämts åt deras vägnar för det är fan skrattretande.
Inte undra på att det är så många som flyr ut ur landet!
Citera
2022-10-03, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Går så när man copy paste från telegram istf länkar en källa. Propaganda av alkoholskadade för alkoholskadade. Flyger inte här.
Hen tog också artikeln från Sputnik, säger en hel del.
Citera
2022-10-03, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Står inget om Kiev i artikeln, men står såhär:

Ukraine is not a member of NATO. Therefore, there are no obligations for collective self-defense,” the diplomat recalled.

According to him, in no case does Germany want the North Atlantic Alliance to take part in the hostilities, since this will lead to a big war, in which all 30 member states that do not want it will be participants.

Så var hittar du att han säger Kiev???

Ännu ett klipp och klistrat inlägg av Putins knähund!!!
Om jag förstår det rätt så ska inga med.
Finland och Sverige kan det också gälla.
Dom vill inte ha ett stort krig.

NATO är nu trettio länder och dom tycker det räcker.
Troligen så kommer dom ändra sitt beslut om Finland och Sverige.
Citera
2022-10-03, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Om inte Putin släpper en taktisk antibög-missil på oss först.

Är det så dom kallas?
Jaja, då borde man väl börja med några mot dom ryska kasernerna med tanke på vad orchernas beväringar sysslar med?
Citera
2022-10-03, 19:25
Medlem
Enterprises avatar
Underbara nyheter (nåja, 2 timmar sen) i Guardian:
Citat:
Russia no longer has full control of any of the four provinces of Ukraine it says it annexed last week after Ukrainian troops reportedly advanced dozens of kilometres in Kherson province in the south of the country and made additional gains in the east.

On Monday, the Russian military acknowledged that Kyiv’s forces had broken through in the Kherson region. It said the Ukrainian army and its “superior tank units” had managed to “penetrate the depths of our defence” around the villages of Zoltaya Balka and Alexsandrovka.

Ukrainian forces have broken through Russian defensive positions in Kherson
https://www.theguardian.com/world/live/2022/oct/03/russia-ukraine-war-latest-updates-zelenskiy-says-kyiv-in-full-control-of-lyman-us-would-act-if-mosco w-uses-nuclear-weapons-petraeus-warns#top-of-blog
Hoppa till:16:25bst
Senast redigerad av Enterprise 2022-10-03 kl. 19:29.
Citera
2022-10-03, 19:28
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Bil? Vem behöver en bil? Vi behöver mat och bostäder. Idag även utbildning och sjukvård. Ett arbete. Sånt prioriterade man i Sovjetunionen, före onödig lyx som bilar. Man tillverkade inte heller för export, utan för sin svältande befolkning.
Sovjetunionen var välfungerande eftersom alla hade mat, bostäder, utbildning, sjukvård och arbete. Det är långt bättre än vad många kapitalistiska stater kan uppvisa.

Skrev han i sin uppvärmda bostad på sin av USA uppfunna dator och postade på det av USA uppfunna internet.
Citera
2022-10-03, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Den ryska barnarmén, går bra nu. NOT! Snacka om lågvattenmärke att behöva rekrytera barn till sin armé.

Men det iofs bra att även nästa generation inavlade ryssjävlar går döden till mötes så kan deras demografi bli ännu mer fucked än vad den redan är.

Videos på ryssar som suger av varandra, videos på barn i fält. Denna kombo ser jag inte fram emot och det lär väl hända när dessa våldtäktsryzzar slår till.

Wagner åker runt bland psykopatiska kriminella och rektryterar utöver allt detta.

Alltså, Ryssland är fan årets skämt! Hade jag inte föraktat dom så mycket så hade jag skämts åt deras vägnar för det är fan skrattretande.
Inte undra på att det är så många som flyr ut ur landet!
Ännu ett bevis att människoliv inte har något värde i ryssens ögon,vare sig det är främmande människor eller dina egna nära och kära.
Va gör det om mina barn dör, äh jag skickar kärringen också 😁
Citera
2022-10-03, 19:34
Avslutad
Ryssland står inför den värsta militära katastrofen i modern tid. Soldaterna flyr för sina liv och det är en fullständig hjärtskärande tragedi att bevittna de vettskrämda oftast illa utrustade killarna som slänger sina vapen och springer i vild panik, många gråter och är i chock.

Ryssland medger ukrainska framgångar i Cherson

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/ryssland-medger-ukrainska-framg%C3%A5ngar-i-cherson/ar-AA12y0VE?ocid=msedgntp&cvid=02e3bf708fa448c6b09636 783f19f1d3

Efter att Ukraina återtagit kontrollen över staden Lyman i Donetsk har man även brutit sig igenom ryska försvarslinjer i Cherson-regionen i landets södra delar, rapporterar flera medier.

Sky News skriver att Ukraina ryckt fram längs med floden Dnipro och enligt The Guardian har trupperna brutit igenom försvarslinjerna med flera kilometer. Det beskrivs av Reuters som de största ukrainska framgångarna i regionen sedan invasionen inleddes i februari.
Citera
2022-10-03, 19:35
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman

Jag har sagt det hela tiden, det är bara en tidsfråga tills vi ser ryska barnsoldater i Ukraina. Sen kommer rysstrollen och grinar för att de blir dödade. "How could you, you monsters!"
Citera
2022-10-03, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Fan är det med vuxna människor som ska in och ’debattera’ när de inte ens har rudimentära kunskaper i ämnet?
Ryssland hör både till Europa och Asien
Största delen av Ryssland hör till Asien.
Roligt att ryss-hatarna har helst koll att en del av Ryssland hör till Europa.
Jag står varken på Rysslands eller Ukrainas sida.
Jag är emot det här kriget.
Verkar som alla nu vill gå ut i krig.
Låt vanligt folk vara.
Rysslands och Ukrainas presidenter och politiker göra upp i ett rum.
Verkar som alla vill ha ww3 nu.
Citera
2022-10-03, 19:36
Avstängd
foliekillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Jodå, det är dom. Priderörelsen har ett enormt stöd bland det svenska folket. Det är vanligare att se såväl regnbågsfanor som ukrainska flaggor än svenska flaggas i Sverige.
Nu sa du inget om Pride utan "Skär de av sig kuken, opererar in silikonbröst och skjuter östrogen likt sprutnarkomaner?"

Själv har jag inget till övers för varken de du först sa eller Pride.

Men bara för att man inte gillar dessa företeelser, börja sympatisera med Putin och hans anfallskrig på Ukraina, då måste det fattas en hel del hjärnceller.

Ni foliehattar verkar tro att bara Putin lyckas invadera och ta över Ukraina så kommer bögar och Pride att försvinna från jordens yta....

Det verkar vara extremt jobbigt med bögar för er förutom judar och USA då..
Stackare...
Citera
2022-10-03, 19:37
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Poängen var att den ryska befolkningen i Donbass är ursprungsbefolkning.

Håll era rysshatiska labbar borta från dessa tack.

Fast det är en dålig poäng eftersom det inte stämmer.

Kolla på Jekaterinoslav 1897.

https://en.wikipedia.org/wiki/Yekaterinoslav_Governorate

Andelen ryssar var alltså bara 1/6-del, och tidigare utgjorde de förstås en ännu mindre andel, eftersom de inte alls var någon ursprungsbefolkning.

Dessa områden är ukrainska, så vitt vi kan bedöma, och flera stora områden öster om den nuvarande staten Ukraina är förstås också det, om man ska gå efter någon sorts ursprungsbefolkning.

Du ljuger dåligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in