2022-10-03, 15:53
Medlem
Jag har ätit pizza i massor av länder. New York, Tokyo, Napoli. Men jag skulle säga att sverige har världens bästa pizza. Inget går upp mot en riktig svensk capricciosa eller vesuvio. Faktum är att de jag träffat som besökt sverige ofta har kommenterat att svensk pizza är sjukt bra.

Håller ni med om att svensk pizza är bäst och sjukt underskattad?
Citera
2022-10-03, 15:57
Medlem
Jagejagvemedus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Market
Jag har ätit pizza i massor av länder. New York, Tokyo, Napoli. Men jag skulle säga att sverige har världens bästa pizza. Inget går upp mot en riktig svensk capricciosa eller vesuvio. Faktum är att de jag träffat som besökt sverige ofta har kommenterat att svensk pizza är sjukt bra.

Håller med. Har också ätit pizza i flera länder och ingen slår en pizza från vilken lokala pizzeria som helst från mitten av Sverige och neråt.
Citera
2022-10-03, 15:58
Medlem
21512s avatar
Citat:
Jag har ätit pizza i massor av länder. New York, Tokyo, Napoli. Men jag skulle säga att sverige har världens bästa pizza.
Dom jag testat i New York har inte varit något vidare. I Italien tror jag aldrig att jag har ätit en pizza faktiskt. Det har blivit annat.

Citat:
Inget går upp mot en riktig svensk capricciosa eller vesuvio. Faktum är att de jag träffat som besökt sverige ofta har kommenterat att svensk pizza är sjukt bra.
Du pratar om vanliga sk. "turkpizzor" nu antar jag? Jag tycker dom är rätt kass och äter väldigt sällan pizza. Någon gång per år. Om ens det.
Citera
2022-10-03, 16:00
Medlem
21512s avatar
Citat:
Vad är det som gör dom så bra då? Berätta för mig som inte vet.
Citera
2022-10-03, 16:01
Medlem
Belters avatar
Citat:
Åk till Grekland och beställ in en välgjord pizza. Då snackar vi pizza.
Citera
2022-10-03, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 21512
Dom jag testat i New York har inte varit något vidare. I Italien tror jag aldrig att jag har ätit en pizza faktiskt. Det har blivit annat.

Du pratar om vanliga sk. "turkpizzor" nu antar jag? Jag tycker dom är rätt kass och äter väldigt sällan pizza. Någon gång per år. Om ens det.

du säger turkar, jag säger svenskar. vanlig hederlig pizza gjord av en blatte är nu del av den svenska husmanskosten. jag förstår att du inte åt pizza i italien för de fattar inte riktigt hur man får till en bra pizza.
Citera
2022-10-03, 16:02
Medlem
Citat:

Ja tacka vet jag Billy´s panpizza.
Citera
2022-10-03, 16:11
Bannlyst

Jag kan bara instämma i din spaning och pizzan är ett typexempel på hur vi i detta landet tar något nytt till våra hjärtan och förädlar det till något ännu bättre!

En kebabpizza i den där halva ubåten med med såserna är något som kan få en och hissa flaggstång vid bara tanken, men min personliga favorit är den norrländska jägarpizzan!

Västerbottenost är basen, på detta läggs det renskav tillsammans med eventuella grönsaker, efter gräddning toppas det pepparrotskräm tillsammans med rårörda lingon, fy fan vilken dröm!

Personligen håller jag det svenska köket väldigt, väldigt högt, vi har en riktigt värdefull kulinarisk skatt där varje landskap har sin specialité, fisk&skaldjur, vilt och diverse korvar, köttbullar osv osv

Pizzans hemland är jag inte mycket för och tycker mest att det dom presenterar är en massa smaklöst gluten, visst, en vesuvio gör inte ”ont” att konsumera, men jag tar kebabpizza eller jägarpizza före det alla dagar i veckan.
Citera
2022-10-03, 16:12
Medlem
Citat:

Jag har nog aldrig ätit en pizza bakad av en Svensk.
Citera
2022-10-03, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 12hoppihagen

Jag kan bara instämma i din spaning och pizzan är ett typexempel på hur vi i detta landet tar något nytt till våra hjärtan och förädlar det till något ännu bättre!

En kebabpizza i den där halva ubåten med med såserna är något som kan få en och hissa flaggstång vid bara tanken, men min personliga favorit är den norrländska jägarpizzan!

Västerbottenost är basen, på detta läggs det renskav tillsammans med eventuella grönsaker, efter gräddning toppas det pepparrotskräm tillsammans med rårörda lingon, fy fan vilken dröm!

Personligen håller jag det svenska köket väldigt, väldigt högt, vi har en riktigt värdefull kulinarisk skatt där varje landskap har sin specialité, fisk&skaldjur, vilt och diverse korvar, köttbullar osv osv

Pizzans hemland är jag inte mycket för och tycker mest att det dom presenterar är en massa smaklöst gluten, visst, en vesuvio gör inte ”ont” att konsumera, men jag tar kebabpizza eller jägarpizza före det alla dagar i veckan.

absolut. vi svenskar har sprungit ifrån italienarna som man kan säga har fastnat i en evolutionär återvändsgränd. allt italien kan kan vi göra bättre.
Citera
2022-10-03, 16:13
Medlem
Nej!!!!’

Italien har de bästa pizzorna!
Citera
2022-10-03, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pa.Forever
Nej!!!!’

Italien har de bästa pizzorna!