Citat:
’Deputy Chairman of Russian Defence Committe’ Dmitry Sablin var gäst i stats-tv men hade inte fått samma memo som Kremls megafoner och nyttiga idioter i vår tråd:
https://twitter.com/juliadavisnews/status/1576796427409559558?s=46&t=hx5z0TjO_qK65xxtugXNaQ
Några ”höjdpunkter”:
- Ryssland måste omorganisera sin industri och bli självförsörjande, eftersom Ryssland inte har några vänner.
- Det borde inte finnas en brist på ammunition, missiler, m.m.*
- Detta kommer att ta lång tid.
- Censur inom media behövs (kul grej att säga till journalister i ett tv-program!)
- Ukraina däremot, har ingen brist på materiel eftersom de försörjs av 55 länder,
- Ukraina har 3-5 ggr så mycket soldater i frontlinjen,
- kriget har pågått sedan 1991 (dvs Ukraina borde inte finnas alls)
- Belarus är i själva verket ryskt (Sokolyov fick kliva in och korrigera honom här!)
Det intressanta är att jag och många med mig håller med om en hel del av analysen, men hans slutsatser är uppåt väggarna. Om Ryssland möter en fiende med 3-5 ggr mer soldster och uppbackning av 55 (!) länder så är lösningen knappast att fortsätta kriget i åratal.
*) detta är givetsvis i total kontrast till Rysslandskramarnas uppfatting hör i tråden, dvs att Ryssland har ”väldiga reserver” som man inte uttnyttjat men nu kan sätta in.
https://twitter.com/juliadavisnews/status/1576796427409559558?s=46&t=hx5z0TjO_qK65xxtugXNaQ
Några ”höjdpunkter”:
- Ryssland måste omorganisera sin industri och bli självförsörjande, eftersom Ryssland inte har några vänner.
- Det borde inte finnas en brist på ammunition, missiler, m.m.*
- Detta kommer att ta lång tid.
- Censur inom media behövs (kul grej att säga till journalister i ett tv-program!)
- Ukraina däremot, har ingen brist på materiel eftersom de försörjs av 55 länder,
- Ukraina har 3-5 ggr så mycket soldater i frontlinjen,
- kriget har pågått sedan 1991 (dvs Ukraina borde inte finnas alls)
- Belarus är i själva verket ryskt (Sokolyov fick kliva in och korrigera honom här!)
Det intressanta är att jag och många med mig håller med om en hel del av analysen, men hans slutsatser är uppåt väggarna. Om Ryssland möter en fiende med 3-5 ggr mer soldster och uppbackning av 55 (!) länder så är lösningen knappast att fortsätta kriget i åratal.
*) detta är givetsvis i total kontrast till Rysslandskramarnas uppfatting hör i tråden, dvs att Ryssland har ”väldiga reserver” som man inte uttnyttjat men nu kan sätta in.
Har inte sett eller läst detta själv men ditt inlägg summerar nog rätt bra vilken shit-show och kaos det är i fuhrerbunkern i Moskva.
Enda skillnaden mellan filmen Undergången är väl kanske bara att den dubbade ryska versionen där miffot i bunkern skriker ”Njet! Njet! NJET!” istället för ”Nein! Nein! Nein! numera får anses vara ett ”orginalet”. 😁