2022-10-03, 09:47
Medlem
Nilsbofinks avatar
Finns överallt och smakar bättre än Monster, Nocco och Celcius som också är ganska lättillgängligt. Dessutom som nämnts så är dom helt geniala på PR och reklam
Citera
2022-10-03, 09:49
Medlem
TheJackets avatar
För att det är det folk känner till. Smakmässigt är Red Bull inget speciellt. Nocco dricker folk däremot för att dom tycker att det är tufft.

Jag dricker energidryck enbart för att jag hatar kaffe. Jag bryr mig inte om smaken utan väljer den billigaste så länge den har samma koffeinmängd.
Citera
2022-10-03, 09:50
Medlem
Jag köper Ica basic energidryck, klart godast tycker jag
Citera
2022-10-03, 09:57
Medlem
Obekvamstamnings avatar
Alltså där är ju ingen energi i dom, svagare än en kopp kaffe eller en cola. Barn dricker det utan problem. Man ska ju dricka 5-10 styckna innan man märker effekt.

I usa och liberalare länder så är där mer speed i skiten så att folk får hjärtattacker. Svenska konsumenter blir lurade som inte får hjärtattacker.
Citera
2022-10-03, 10:30
Medlem
pponmms avatar
Jag gillar inte energidrycka direkt, men köper Red Bull emellanåt - nästan helt uteslutande under race-helger - för att sponsra deras F1-lag. Red Bull är ett bra företag, som spenderar väldigt mycket pengar på att sponsra olika sporter och atleter. Jag tror egentligen inte att de behöver pengarna från energidryckerna för att driva sitt F1-lag, men i värsta fall så har man iallafall bidragit till att sponsra en ung atlet.
Citera
2022-10-03, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Obekvamstamning
Alltså där är ju ingen energi i dom, svagare än en kopp kaffe eller en cola. Barn dricker det utan problem. Man ska ju dricka 5-10 styckna innan man märker effekt.

I usa och liberalare länder så är där mer speed i skiten så att folk får hjärtattacker. Svenska konsumenter blir lurade som inte får hjärtattacker.

Är fortfarande mer koffein i en espresso än i en RedBull även om du köper en amerikansk burk.
Citera
2022-10-03, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dontcopymyname
Jag pratar om originalet, inte dom med smaker.

Det går att få redbull-kopior som smakar likadant för en tredjedel av priset så jag förstår inte varför man köper redbull?

Är det kanske status att gå runt med en burk redbull eftersom det är originalet?

varför köpa märkeskläder när du kan få samma för en tia på HM ?
Citera
2022-10-03, 10:45
Medlem
HLundborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Travbana
varför köpa märkeskläder när du kan få samma för en tia på HM ?
För att de håller längre?
Citera
2022-10-03, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dontcopymyname
Jag pratar om originalet, inte dom med smaker.

Det går att få redbull-kopior som smakar likadant för en tredjedel av priset så jag förstår inte varför man köper redbull?

Är det kanske status att gå runt med en burk redbull eftersom det är originalet?

Av samma anledning folk köper nocco skräpet.

ingen vettig människa skulle betala 34kronor för lite vatten och skitig sukralos i en burk.Inte ens ett uns av riktig fruktjuice utan syntetiska päronsmaker och annat skit.

Jo folk betalar och köper nocco och celsius så den siste idioten är inte född på långa vägar.

Redbull innehåller iallafall lite riktigt socker även om de blandar med skit sirap som powerking.

Själv föredrar jag ekologisk energidryck de få gånger man köper de eller nån av sorterna med endast riktigt socker.
Citera
2022-10-03, 11:24
Medlem
Godare med redbull än någon jävla äckligt nocco eller celsius ex.

Redbull sugarfree då.
Citera
2022-10-03, 11:31
Medlem
4608s avatar
En välkyld Red Bull smakar otroligt gott faktiskt, eller jag tyckte det förr, nu har jag tröttnat på skiten och dricker mest Powerade och Vitamin Well.
Citera
2022-10-03, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien
mhm, taurin smakar gott, mums, bittersur och sträv smak - mums mums - tjurballe! smaskens!

Jag förstår att du vill vara så nära olika ballar du kan. Nu råkar det vara så att taurinen som finns i redbull är kemiskt tillagad. Så innan du uttalar dig snälla läs på så slipper du framstå som en idiot.

https://www.redbull.com/se-en/energydrink/is-taurine-made-from-bulls-testicles
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in