2022-10-03, 03:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Så större delen av världen önskar och jobbar för fred förutom Ryssland som du verkar stödja?

Ryssarna går i första ledet för freden vi alla vill ha.
Självklart tar man sida för de som vill åstadkomma detta. Det borde du också.
Citera
2022-10-03, 03:11
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iloveyousomuchfun

Så fred börjas bäst med anfallskrig?
Citera
2022-10-03, 03:14
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zahle
Om kommunen håller val och majoriteten röstar för detta ja absolut. Är det en enskild person som håller omröstning nej. Måste finnas internationella valobservatörer etc.

Om Sverige då vägrar erkänna kan man säga att Sverige då invadera det nya landet bestående av kommun x.

Så solsidan kan proklamera sitt eget habitat och hota folk med vapen om de närmar sig.

Du lever nog i någon alternativ verklighet.
Citera
2022-10-03, 03:15
Medlem
Kiddieoxos avatar
Trevligt litet reportage från Lyman.

https://twitter.com/ronzheimer/status/1576682624768016384
Citera
2022-10-03, 03:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Så fred börjas bäst med anfallskrig?

Ja, så kan det vara. Det beror ju så klart på situationen. Men i det här fallet så var det helt rätt väg mot fred, ja.

Ska man åstadkomma någonting kan man välja att ta första steget.
Man kan också välja att stå bi, medans de som vill dig illa bygger upp en allt mer hotfull situation som med tiden kan innebära att du plötsligt inte längre kan försvara dig.

Ryssarna har en dålig erfarenhet av att stå bi. De har deklarerat att de inte avser låta USA komma undan med att driva vidare sitt angrepp.
De kommer fortsättningsvis försöka vara dem som tar första steget. Det har de lovat. Jag hoppas de klarar det.
Citera
2022-10-03, 03:21
Medlem
Citat:

Ryssland startade ett krig mot sitt grannland Ukraina redan 2014 som sedan blev en total militär invasion 24 februari 2022.

Ukraina är en demokratisk suverän stat sedan 1991.
Senast redigerad av Remark 2022-10-03 kl. 03:27.
Citera
2022-10-03, 03:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ryssland startade ett krig mot sitt grannland Ukraina redan 2014 som sedan blev en total militär invasion 24 februari 2022.

Ja, det är ju det som USA vill att du ska tycka. De lyckades med dig, men inte med mig. Vad kan vara skillnaden mellan oss?
Citera
2022-10-03, 03:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Delphinus
Tänk att Ryssland krymper för varje dag som går. Putin är den förste tsaren som har förlorat landområden till en främmande makt sedan när då!? Någon som vet!?
Borde väl vara sen förra tsaren, Niklas II, vet inte om förlusterna i första världskriget räknas riktigt men han förlorade ju Port Arthur vid ryskjapanska kriget
Citera
2022-10-03, 03:34
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
… för att Ukraina skulle haft framgångar på slagfältet är helt otänkbart - eller?

även att komma fram till kommungränsen är en framgång. Kolla på kartan istället för att käbbla.
Citera
2022-10-03, 03:39
Medlem
Citat:
Ja, det är ju det som USA vill att du ska tycka. De lyckades med dig, men inte med mig. Vad kan vara skillnaden mellan oss?

Möjligen är jag mer fakta orienterad än du.
Citera
2022-10-03, 04:07
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Ukrainarna är jätteglada!

Stora mängder ryska stridsvagnar och pansarfordon har ryssarna lämnat efter sig i Lyman och som Ukraina nu kan ta över:

Dessa kommer användas till kommande offensiver.

Och därefter, när de erövrat nya områden, kan de ta över ännu fler ryska stridsvagnar och pansarfordon, till nästföljande offensiver.
Smidigt att få grejerna direktlevererade till fronten!

Tack Ryssland 👍
Citera
2022-10-03, 04:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Möjligen är jag mer fakta orienterad än du.

Ja, så kan det ju vara, jag är nog mer faktaorienterad

Jag ser inte att du bemödar dig med att kritiskt granska vad det som du upplever som fakta byggts på.
Man behöver se på vad Ukraina är för en typ av nation för att tillämpa de principer vi allmänt anser gäller för suveräna stater osv.

Det var många små steg av aggressioner från USA, under lång tid som låg bakom beslutet att först stödja Krims utträde ur Ukraina, och sen gå in ”fullt ut” i Ukraina och arbeta sig fram till det som vi nu sett, en annektering.
Nu finns förutsättningarna för fred på plats, det enda orosmolnet jag ser är att Odessa inte är ”hemma” ännu. Vi får vänta och se hur det blir med dem.

T.ex. vad tro du Juncker menade 2016 med att Ukraina inte var möjliga som medlemmar i varken NATO eller EU förrän om minst 20 år? Var det kvaliteterna hos några han visste satt på tunga poster som inte gick att få bort annat än via ålder? Vad visste han som vi andra inte tycks få del av?
Tror du något har förändrats sedan dess? Förutom den politiska kuppen i USA vill säga? Nu är det all in som gäller för USA, och vi har haft en kostsam konflikt en period. Ekonomin svajar i EU, dollarbubblan är sprickfärdig.
Vi behöver verkligen en offentlig dialog runt det som sker, och Ryssland behöver få komma till tals. För gemene svensken så är det inte så lätt när statsmedierna SVT och SR deltar i mediakriget på USA’s sida, och alla de större mediabolagen här omkring är alla antingen under USA’s klack eller en del av den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in