2022-10-03, 01:09
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zahle
Ukraina kommer inte ha någon chans. Dessutom ska Ukraina ge fan i att invadera andra länders territorium. Ukraina har ingen rätt att gå över dessa gränser med sin trupp eftersom det är en del av den ryska federationen. Det har oblastena själva röstat för i stor majoritet.

Nu tror jag att du driver med oss. Men det finns faktiskt människor som tänker så där på riktigt. Helt otroligt egentligen.

Nej. Folkomröstningarna var falska. Folket har inte röstat någonting alls. Och annekteringen är på låtsas. Likaså Putins låtsasdokument som han skrev under.
Citera
2022-10-03, 01:09
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av offlife
Hela världen vill avsätta den MENA kuksugande dvärgpresidenten.
Sluta prata i din psykos, du framstår som efterbliven om du på allvar tror du är insatt och vet hur hela världen styrs och du är med i dessa mötena med alla världens mäktigaste ledare som har en masterplan som ingen får veta om, men du av alla vet om detta.
Sök hjälp för din psykos eller försök hitta dig ett jobb.
Nej hela världen vill inte alls avsätta Putin. Sanningen svider. Det är "ni" som är lurade.
Citera
2022-10-03, 01:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Är det vad juden på CNN har intalat dig?

Vi vet att maktelitens egentliga mål hela tiden har varit att avsätta Putin och tillsätta en marionett i Ryssland. De skulle inte nöja sig med att Ryssland lämnar Ukraina. Det gjorde de inte innan konfrontationen provocerades fram.

Att ha en ledare i Ryssland som inte invaderar sina grannländer och startar nya krig i sin region regelbundet är det nog fler än bara "makteliten" som önskar. Du behöver inte direkt åka till Washington för att hitta någon som vill byta ut Putin.

Finns en lång lista på ryska oligarker som blivit mördade sedan kriget började för att de vågade gå emot Putin så det är nog en hel del inom "makteliten" bara i Ryssland som vill byta ut honom så du behöver inte hinta om att det skulle vara någon form av västerländsk konspiration att vilja byta ut Putin.

Att hela öst-Europa hatar Ryssland och Putin behöver väl knappt nämnas. Du kan ju kolla med Alexei Navalny vad han tycker om Putin.
Citera
2022-10-03, 01:13
Medlem
Zahles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Hur har en region rätt att rösta om autonomt styre? Kan jag samla tusen och proklamera min kommun som egenstyrd?

Om kommunen håller val och majoriteten röstar för detta ja absolut. Är det en enskild person som håller omröstning nej. Måste finnas internationella valobservatörer etc.

Om Sverige då vägrar erkänna kan man säga att Sverige då invadera det nya landet bestående av kommun x.
Citera
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Att ha en ledare i Ryssland som inte invaderar sina grannländer och startar nya krig i sin region regelbundet är det nog fler än bara "makteliten" som önskar. Du behöver inte direkt åka till Washington för att hitta någon som vill byta ut Putin.

Finns en lång lista på ryska oligarker som blivit mördade sedan kriget började för att de vågade gå emot Putin så det är nog en hel del inom "makteliten" bara i Ryssland som vill byta ut honom så du behöver inte hinta om att det skulle vara någon form av västerländsk konspiration att vilja byta ut Putin.

Att hela öst-Europa hatar Ryssland och Putin behöver väl knappt nämnas. Du kan ju kolla med Alexei Navalny vad han tycker om Putin.
Propaganda, propaganda och enögda perspektiv. Har vi inte fått nog av sådant?
Citera
Medlem
Jirens avatar
General David Petraeus: NATO kommer förinta Rysslands trupper om Putin använder kärnvapen.

Citat:
He told ABC News: “Just to give you a hypothetical, we would respond by leading a Nato – a collective – effort that would take out every Russian conventional force that we can see and identify on the battlefield in Ukraine and also in Crimea and every ship in the Black Sea.

The warning comes days after Putin expressed views that many have interpreted as a threat of a larger war between Russia and the west.
https://www.theguardian.com/world/2022/oct/02/us-russia-putin-ukraine-war-david-petraeus
Citera
2022-10-03, 01:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
General David Petraeus: NATO kommer förinta Rysslands trupper om Putin använder kärnvapen.

https://www.theguardian.com/world/2022/oct/02/us-russia-putin-ukraine-war-david-petraeus

Citatet kommer från en intervju med Patraeus hos DW jag länkade i denna tråden häromdagen. Fantastisk intervju med Patraeus som jag starkt rekommenderar att se hela.

https://www.youtube.com/watch?v=1ndxe9z_ru4&ab_channel=DWNews
Citera
2022-10-03, 01:18
Medlem
Utdrag från intervjuv med Ukrainsk soldat idag:

Now they're pushing forward. The road to Lyman is littered with the discards of fierce fighting but the Ukrainians say they have also surrounded their enemy in parts of Lysychansk nearly 60km (37 miles) away
A .soldier said: "Now they are on the Lysychansk plant. They are surrounded, they will be pushed back and the road to Lysychansk will be opened."

https://news.sky.com/story/ukraine-news-live-kyiv-attack-murderous-cowardice-ambassador-says-johnson-mocks-putins-pecs-at-g7-su mmit-12541713

Läser jag rätt att fler omringningar är på gång?
Citera
2022-10-03, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flytandelycka
Jag satt och kollade på min favoritserie: "WWII in color" och tanken slog mig.. Varför utför inte längre länder i krig s.k. mattbombningar likt det man kunde se i Tyskland och Japan under andra världskriget? USA släppte ju t.o.m. mattor med brandbomber över flera städer i Japan och som orsakade mer skada än atombomberna.

Funderade på samma sak för några dagar sedan. Det är ett krigsbrott enligt genevekomventionen att göra så sedan 1977 tydligen. Går ju inte direkt att neka till det, så därför har man inte kvar den förmågan.

Dessutom kräver det luftherravälde.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Carpet_bombing
Senast redigerad av NisseD 2022-10-03 kl. 01:22.
Citera
2022-10-03, 01:19
Medlem
Putte lär vara galen, men jag hade definitivt inte öppnat champagne och firat om han hade antingen blivit avsatt eller på annat sätt eliminerat.

Det finns tyvärr någon som är ännu mer bestämd och mer hotfull än just Putte, och som hade kunnat på allvar hota jordens existens. Jag talar om Nikolay Patrushev, och för att göra saken värre, han anses vara den mest troliga efterträdaren efter Putin
Citera
2022-10-03, 01:25
Medlem
mr.Floppys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Ryssland är nu den primära motpolen till den globalistdiktatur som eliten i väst vill införa och det ska Ryssland ha en eloge för. Det är imponerande hur de kan stå starka och enade emot västs fabricerade rysshat. Konflikten handlar om mer än Ukraina. Märk väl västerlänning, genom att attackera Ryssland så attackerar och försvagar du globalistdiktaturens fiender och främjar därmed även undergången av din egen frihet.

Haha, du har ju till och med ett troll som avatar
Du, slavar har aldrig besegrat fria folk!
Och den där "globalistdiktaturen" eliten vill införa snackades det fan om redan i internets barndom. Och det har inte hänt än.
Men om vi nu antar att det verkligen är så, vad är då skillnaden mot att leva i en diktatur under Putin eller en "globalistdiktatur"? Värdelös träl som värdelös träl liksom?
Du stödjer ju en diktatur där den vanlige Ivan bara är förbrukningsvara. Menar du att en eventuell kommande globalistdiktatur är ännu värre? I så fall är vi rätt många som tänker slåss för demokrati och frihet du, det visar inte minst kampviljan i detta kriget. Fria folk slåss till döds hellre än att bli slavar. Men sånt fattar inte ni som alltid levt i diktatur.
Citera
2022-10-03, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345
Putte lär vara galen, men jag hade definitivt inte öppnat champagne och firat om han hade antingen blivit avsatt eller på annat sätt eliminerat.

Det finns tyvärr någon som är ännu mer bestämd och mer hotfull än just Putte, och som hade kunnat på allvar hota jordens existens. Jag talar om Nikolay Patrushev, och för att göra saken värre, han anses vara den mest troliga efterträdaren efter Putin

Dock rätt ovanligt i diktaturer att ha en äldre herre än nuvarande regent som utsedd efterträdare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in