2022-10-02, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Du ska bara hålla käften din jävla sopa du förpestade hela tråden igår tillsammans med en annan idiot där ni försökte få oss att tro två personer var skjutna till döds och att ni minsann var där.

Och det var 2 som blev skjutna. 1 dog och 1 skadad. Av någon anledning vill inte media skriva om det ))
Citera
2022-10-02, 19:36
Medlem
Lugna ned er med munkäbblet pojkar. Berätta istället om vad som händer i Saltskog. Hur många polisbilar respektive ambulanser? Cirkulerande eller stillastående?
Citera
2022-10-02, 19:41
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cripplock
Nationella Insatsstyrkan åkte förbi mig precis, från platsen vid macken i Saltskog
Om detta är sant kan vi ju alltid hoppas på ett massivt tillslag mot inblandade i den här sörjan. Är väl bara folk från Saltskog som skjutit på folk från Ronna senaste tiden, om jag inte missuppfattat.
Citera
2022-10-02, 19:45
Medlem
BosseBetongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bangladesh
Lugna ned er med munkäbblet pojkar. Berätta istället om vad som händer i Saltskog. Hur många polisbilar respektive ambulanser? Cirkulerande eller stillastående?

Förmodligen är det bara staten som vill markera sin närvaro i området. Ingen helikopter uppe, vad jag kan se.
Citera
2022-10-02, 19:46
Medlem
25-To-Lifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maestroo20
Jag skrev absolut att jag inte var där gubben lilla. Utan att en nära till mig befann sig där.

Har du vaknat från de döda? Läs tidigare inlägg så kommer du förstå mer dräng

Du verkade vara otroligt säker igår.

För att friska upp ditt minne en aning;

Citat:
Äh ska sluta informera. Folk vill lita på aftonhoran.

Har facetime från platsen och det stämmer att 2 skjutna. Ena har åkt till sjukhuset den andra dog på plats

Citat:
Har inte hört om 3 stycken än.

Vet bara att en låg stendöd på trottoarkanten och den andra åkte i ilfart med ambulans

Citat:
Dessa 2 var och handlade i macken. Träffades av förlupna kulor.

Så som adriana blev träffad

Tragiskt
Citera
2022-10-02, 19:49
Medlem
Hela Flashback hade varit så mycket trevligare för SAMTLIGA parter ifall folk kunde sluta skriva en massa strunt hela tiden, alla trådar hade varit lättare att läsa igenom.

Skriv fakta, spekulera mindre, sluta skriv en massa strunt, vi alla kommer att tjäna på det.

Så, tillför du inget, skriv inget!

Och 90% av inläggen i den här tråden är bara trams, och det gör att dom som verkligen vet exakt vad som hände inte kommer att dela det bland alla dårar här inne, så ni har er själva att skyla.

Och för dom som tror att det är "ett troll" som skriver, vem bry sig, jag själv vet vad ni inte kommer att få reda på era dårar...
Citera
2022-10-02, 19:58
Medlem
Så less på er ’poliser’ i tråden. Ska ni bara tro på aftonbladet vad gör ni då här. Oftast har lokala personer mer kännedom om händelser än vad massmedia vill gå ut med. Låt folk skriva och om ni inte vill läsa håll er till aftonbladet och stick ifrån tråden
Det är NI som förstör

Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Du ska bara hålla käften din jävla sopa du förpestade hela tråden igår tillsammans med en annan idiot där ni försökte få oss att tro två personer var skjutna till döds och att ni minsann var där.

Citat:
Ursprungligen postat av TotallyHawaii
Hela Flashback hade varit så mycket trevligare för SAMTLIGA parter ifall folk kunde sluta skriva en massa strunt hela tiden, alla trådar hade varit lättare att läsa igenom.

Skriv fakta, spekulera mindre, sluta skriv en massa strunt, vi alla kommer att tjäna på det.

Så, tillför du inget, skriv inget!

Och 90% av inläggen i den här tråden är bara trams, och det gör att dom som verkligen vet exakt vad som hände inte kommer att dela det bland alla dårar här inne, så ni har er själva att skyla.

Och för dom som tror att det är "ett troll" som skriver, vem bry sig, jag själv vet vad ni inte kommer att få reda på era dårar...
Citera
2022-10-02, 20:02
Medlem
MrEarnests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cripplock
Det var inte hon som var tillförordnad Lokal polisområdes chef då..

Gick rätt ok eftersom dom fälldes i rätten. Skulle kalla det allt annat än dåligt. Vad ville du skulle ske? Att Berno gick lös fortfarande?

Det som händer du är helt annorlunda, en annan struktur och mera hämnd och ställningskrig.

Har du inte koll, skriv inte snälla..

Jo, men vad som hände efter att Berno hamnade i cell var att övriga kunde påbörja att nästla sig in i det byråkratiska Södertälje. Mot detta hade man ingen insats utan man lät det ske i tron om att det inte skulle bli så farligt. Idag kan man konstatera att det blev minst sagt farligt.
Citera
2022-10-02, 20:17
Medlem
Från fredagens brottsplats

https://imgur.com/a/Jrrpqip

Hörnet på fritidsgården och mordet skedde rakt upp på bilden. En bra bit ifrån alltså!

https://imgur.com/a/YxUFb6z

Lördagens brottsplats igen
Alltså som ni ser, skit i vad media skriver, dom gissar som ni gör. Eller kopierar andras uppgifter som dom har noll fakking aning!
Han sköts inte på skolan!
Han sköts inte på bensinmacken!

Vad gjorde han på gångvägen?
Vart var hans bil som han tydligen tankade?
Var R*obin bredvid?

Macken är långt upp till vänster där den svarta Caddyn kör.
Skolans utegård är rakt över vägen så skolområdet är inte där han blev mördad.

https://imgur.com/a/sBZA2hr
Citera
2022-10-02, 20:19
Medlem
Livremmens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bangladesh
Var ute och rastade kuken nyss.
Fick det till 7st polisbilar, varav tre polis MC och en stor svar bil och två drönare i luften.
Även en "checkpoint" mellan Saltskog och Hovsjö i rondellen vid macken där tre polisen stoppar bilar och kollar ID.
Citera
2022-10-02, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Så less på er ’poliser’ i tråden. Ska ni bara tro på aftonbladet vad gör ni då här. Oftast har lokala personer mer kännedom om händelser än vad massmedia vill gå ut med. Låt folk skriva och om ni inte vill läsa håll er till aftonbladet och stick ifrån tråden
Det är NI som förstör

Det är bortom vad du vet, personer som vet exakt vad som har hänt, och det är knappast så att majoriteten här inne har en aning, men ändå förpestar man alla trådar på Flashback.

Du missförstår, det är folk som läser aftonbladet, och som skriver strunt jag riktar mitt inlägg mot.

Hade det varit mindre strunt här, så hade händelsen kanske varit beskriven nu, tänk på det.

Och tänk på en sak till, oavsett om du tror på det eller inte, jag är inte en av dom som läser aftonbladet, jag VET däremot...
Citera
2022-10-02, 20:28
Medlem
Det är 3 MC
9 polisbilar
1 drönare
Civila poliser som går runt i området
En svart Toyota Landqruser
1 civil V70
1 civil V90

Ett gäng ynglingar jagades nyss och visiterades vid dagiset

Bilarnas förare kontrolleras vid rondeller, vissa utvalda stoppas och får visa ID
Det utförs efterföljande med fordonsstopp

Insatsen har pågått sedan strax efter 18 om jag såg rätt.

https://telgenytt.se/2022/10/02/stort-polispadrag-i-sodertalje-kan-inte-fortsatta-sahar/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in