2022-10-02, 20:14
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Semestertankar
Ryssland påstod att de lyckades spränga ett ukrainskt ammunitionslager igår, med ett enda stridsvagnsskott. Problemet var att Ukraina redan hade filmat när ryssarna grävde ned sjöminor på platsen i förväg..

https://mobile.twitter.com/anno1540/status/1576549506904383488?s=20&t=oIgWnzzaw2Ce06xxsWr-SQ
Helvete vad patetiskt! Ryssdjävlarna måste hela tiden fejka framgångar då de inte kan få några äkta segrar.

Hur i helvete kan de inbilla sig att de kan vinna ett krig på fejk?

De är ju snudd på mer korkade än våra foliehattar i tråden….
Citera
2022-10-02, 20:16
Medlem
Sqrbankens avatar
Stämmer Kherson-uppgifterna så är det onekligen ett viktigt kapitel som inleds i denna bok eftersom det argumenterbart går att läsa in mycket av de östra ryska motgångarna i skenet av den förstärkning som gjordes i nämnd region.

Skulle så ske att man jagar Ivan över Dnepr (för eventualiteten mer sannolikt får ett koppel av ryska POW räknat i höga tusental om halsen) så kommer Ukraina med frigjort stridskapital och fulla i fan sannolikt kunna göra en stark fortsättningstöt på den södra scenen i höjd med Zaporizjzja och nedåt.
Citera
2022-10-02, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Dom slukar inga länder.. dom är i Ukraina och försöker reda ut kaoset som varit i alla år och befria ryssar som bor där och levt under hot och dödande.

Jag såg denna dokumentär igår och det skrämde mig hur rätt dom hade.. Denna dokumentär gjordes 2016. "On the Frontlines of Ukraine's Proxy War Between the West and Russia" On the Frontlines of Ukraine's Proxy War Between the West and Russia

Varför tweetar Medvedev att Kazakstan är en artificiell statsbildning då? Länderna runt Ryssland har lärt sig att inte lita på Ryssland. Nu fick vi den läxan en gång till.
Citera
2022-10-02, 20:18
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Dom slukar inga länder.. dom är i Ukraina och försöker reda ut kaoset som varit i alla år och befria ryssar som bor där och levt under hot och dödande.

Jag såg denna dokumentär igår och det skrämde mig hur rätt dom hade.. Denna dokumentär gjordes 2016. "On the Frontlines of Ukraine's Proxy War Between the West and Russia" On the Frontlines of Ukraine's Proxy War Between the West and Russia
Visstserru.
Och sedan när de har "räddat" Ukraina så blir det oroligt i Baltikum och Moldavien så de måste "rädda" folket där också osv osv.
Ingen köper detta.
Kriget startade när Ryssland 2014 i strid med alla internationell rätt skickade in anonyma militärer och tunga vapen i Ukraina för att starta ett uppror. Det är inte ens något de själva döljer längre.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinmandt
Och nu börjar nästa push

https://twitter.com/Tendar/status/1576590049520812033

Så jävla gött. Genomsnitts ryssen kan nog liknas med den där tunna matadoren i Tjuren Ferdinand, benen darrar som asplöv innan han piper iväg och gömmer sig.
Citera
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mashedpotatoe
Jo, det kan också vara en anledning. Nu kan de dessutom fortsätta offensiven utan att behöva ta hand om fångar. Och ryssarna vet nu: flyr vi får vi leva.
Man undrar om ryssarna tilläts ta med sig all tung materiel typ stridsvagnar och artilleri? Om det var fallet då kan inte det vara frivilligt från ukrainarnas sida, utan helt enkelt att man inte kunde stoppa dem.
Citera
2022-10-02, 20:20
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Varför tweetar Medvedev att Kazakstan är en artificiell statsbildning då? Länderna runt Ryssland har lärt sig att inte lita på Ryssland. Nu fick vi den läxan en gång till.

Grejen är att nu har Ukraina visat att man inte behöver böja sig för Ryssland.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Helvete vad patetiskt! Ryssdjävlarna måste hela tiden fejka framgångar då de inte kan få några äkta segrar.

Hur i helvete kan de inbilla sig att de kan vinna ett krig på fejk?

De är ju snudd på mer korkade än våra foliehattar i tråden….
Putin bryr sig inte om att alla i världen skrattar åt honom. Så länge han lurar sin egen befolkning och håller de i schack så är han nöjd.
Han har kärnvapen som sista utväg.
Citera
Medlem
Citat:

Varför välkomnar dom inte ryssen hem igen då? Jag flyttar inte till Iran och grinar för att jag inte får knacka upp en kyrka.
Citera
2022-10-02, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Den kan jag se någon gång. Redan nu tänker jag att 2016 är två år efter 2014 och att Ukraina rustar då med all hjälp de kan få inte är en slump.

Passa på och kolla i videon på dom döda ryssarna med fastbundna händer.. Nutid är det tydligen enligt väst bara ryssar som gör sådant.
Citera
2022-10-02, 20:21
Medlem
Citat:

”att reda ut” har fått en ny innebörd i sånt fall. När de var och ”redde ut” i Bucha så dog en stor mängd civila tortyrdöden. Mariupol får väl anses vara ganska ”utrett” också.
Tråkigt för dig att du blev skrämd av att titta på den där dokumentären förövrigt. Hoppas du inte får mardrömmar.
Citera
2022-10-02, 20:22
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
I senaste kartuppdateringen är borova befriat

https://deepstatemap.live/en#10.5/49.3166/37.6542

Unknown status enligt deepstate, blått så ligger det under befriat territorium.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in