2022-10-02, 19:45
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick
Att agera och stödja Ukraina må innebära en risk.
Att inte agera och stödja Ukraina är trots att det är en passiv handling en ännu större risk.

Vi har inte valt den här situationen. Det var Ryssland som gjorde det, och den får konsekvenser för oss oavsett om vi stödjer Ukraina fullt ut, eller inte alls.

Du kan ställa dig en annan fråga:

Hur mår Europa i en potentiell framtid där Ryssland inte lär sig att dolken möter ett stopp?
Det svarar dock inte på min fråga.

Hur kommer Europa må efter kriget?
Tänker främst ekonomiskt då.
Citera
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Tror att jänkarna har givit beskedet till Kreml, att om ryssarna använder en taktisk så kommer jänkarna att utrusta ukrainarna med "samma sorts vapen".

Jag tror inte det. Det hade på många vis varit det bästa svaret. Men det skulle vara slutet för USA som världspolis.

Nästa gång USA vill bomba Somalia? Piraterna får en a-bomb.
Kommer det en ny Bin Ladin? Gissa vad han får köpa.

Det mest mulitpolära USA skulle kunna göra är att ge Ukraina "motsvarande kärnvapen". Det kommer aldrig hända.

Vilket är synd, det hade kunnat leda till en snabb fred utan allt för mycket manspillan.
Citera
Medlem
mobeltasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Verkar som väst gnäller mer än ryssen gör av sina sanktioner. Älskar att väst drabbas av sina egna sanktioner också. Skjuta sig foten lixom. 😂

Älskar du också hur bra det går för den speciella militäroperationen?
Kommer det gå enligt plan framöver, tror du?

Det var ju själva premissen med sanktionerna. Det ska bita på Ryssland, men det kommer kosta på för hela EU. Tråkigt, absolut.
Citera
2022-10-02, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Jag undrar hur fattigt och jävligt det kommer vara i Europa efter kriget.
Känns som vi lägger mycket pengar och material på detta krig.

Säger inte att det är fel att supporta Ukraina.
Det är bara en stilla undran från min sida: Hur kommer Europa må efter detta?

Inte lika fattigt och jävligt som i Ryssland i varje fall.
Citera
2022-10-02, 19:46
Medlem
raskenss avatar
Ska bli spännande se denna explosion. Ryssarna har grävt ner 24ton sjöminor på en åker. Antagligen för att detonera dom och hävda dom träffat på ett ukrainskt ammolager och göra en cool video om det.

Om det stämmer så visar det hur fullkomligt havererat ryssarnas krig är. Dom lyckas inte slå ut ett enda ukrainskt ammoförråd.

https://twitter.com/antiputler_news/status/1576622796071129088?t=UppPijE6W4e8e8jBQPUu4Q&s=19
Senast redigerad av raskens 2022-10-02 kl. 20:33.
Citera
2022-10-02, 19:47
Medlem
Sqrbankens avatar
Tack för svaren! Förstår. Som nämnts - stackare.

I början så var det främst, och tycks i viss mån så fortfarande vara, kontrakterade väldtäkts-, pedofila stridspittar vars frånfällen knappast störde min nattsömn men när vanliga, nettobidragande (otroligt viktigt, inte minst utifrån en social aspekt för en nation) familjefäder dras upp med rötterna från sina familljer och sammanhang för att agera kanonmat mot sin vilja så är det desto svårare att inte känna pity.

Noterat att Putins rövslickare i tråden dock inte tycks besväras det minsta av detta. Hujedanmig.
Citera
2022-10-02, 19:48
Medlem
Citat:

enligt rysspropagandauppskattningar så utgör det samlande militära,civila och humanitära, et al biståndet till ukraina fram till idag, ca 7% av den totala "militärbudgeten" (den ligger på någon 1% av bnp) för natoländerna ( dvs Albania, Belgium, Bulgaria, Canada, Croatia, the Czech Republic, Denmark, Estonia, France, Germany, Greece, Hungary, Iceland, Italy, Latvia, Lithuania, Luxembourg, Montenegro, the Netherlands, North Macedonia, Norway, Poland, Portugal, Romania, Slovakia, Slovenia, Spain, Turkey, the United Kingdom, and the United States.)

det rör sig änsålänge om "växelpengar" i sammanhanget mao,
Citera
2022-10-02, 19:50
Medlem
Ryssland påstod att de lyckades spränga ett ukrainskt ammunitionslager igår, med ett enda stridsvagnsskott. Problemet var att Ukraina redan hade filmat när ryssarna grävde ned sjöminor på platsen i förväg..

https://mobile.twitter.com/anno1540/status/1576549506904383488?s=20&t=oIgWnzzaw2Ce06xxsWr-SQ
Citera
2022-10-02, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Jag tror inte det. Det hade på många vis varit det bästa svaret. Men det skulle vara slutet för USA som världspolis.

Nästa gång USA vill bomba Somalia? Piraterna får en a-bomb.
Kommer det en ny Bin Ladin? Gissa vad han får köpa.

Det mest mulitpolära USA skulle kunna göra är att ge Ukraina "motsvarande kärnvapen". Det kommer aldrig hända.

Vilket är synd, det hade kunnat leda till en snabb fred utan allt för mycket manspillan.

tror påängen är att det inte inträffar innan putin går all in, och det är skälet till att putin får bluffa vidare.
Citera
2022-10-02, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lapon
"Ryssland finns snart inte mer", säger de som vet bättre.
-

Källa på det uttalandet ? mest nyfiken på vilka som vet bättre.
Citera
2022-10-02, 19:53
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:

Vi kommer må underbart. När Ryssland är borta så behöver vi inte ens spendera 2% av BNPn på vapen längre. En win win för alla.
Citera
2022-10-02, 19:53
Medlem
crusades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Ska bli spännande se denna explosiin. Ryssarna har grävt ner 24tom sjöminor på en åker. Antagligen för att detonera dom och hävda dim träffat på ett ukrainskt ammolager och göra en cool video om det.

Om det stämmer så visar det hur fullkomligt havererat ryssarna krig är. Dom lyckas inte slå ut ett enda ukrainskt ammoförråd.

https://twitter.com/antiputler_news/status/1576622796071129088?t=UppPijE6W4e8e8jBQPUu4Q&s=19

Här har du explosionen.
https://twitter.com/Flash_news_ua/status/1576528123184574464?s=20&t=oIgWnzzaw2Ce06xxsWr-SQ
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in