2022-09-30, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nackrosen
Trodde jag gick in i en tråd om mordförsök. Men det var tydligen en tråd om Haninges ölhak.

Konstigt att inget namn på BO dykt upp. Det brukar inte ta långt tid innan någon vill leka insatt och droppa. Vad är det för fel på Haninge? Sitter alla och dricker 7,2-or på sportbaren istället för att spänna på Flashback?
Dom flesta Haningetrådar brukar vara händelsefattiga, inkl Brandbergen och Jordbro. Ghettostämpeln är överdriven.
Citera
2022-09-30, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av V-H
Dom flesta Haningetrådar brukar vara händelsefattiga, inkl Brandbergen och Jordbro. Ghettostämpeln är överdriven.

Vad menar du att ghettostämpeln är överdriven? Är det ghetto att wannabes droppar info på Flashback?
Det skvallras mer i trådar där samma sak hänt i andra orter känns det som?
Det har ju ändå skett flera mord, skjutningar och sprängningar. Och mord på andra ställen kopplat till banditerna som har HK i Haninge.
Citera
2022-09-30, 02:25
Medlem
Citat:
Vad menar du att ghettostämpeln är överdriven? Är det ghetto att wannabes droppar info på Flashback?
Det skvallras mer i trådar där samma sak hänt i andra orter känns det som?
Det har ju ändå skett flera mord, skjutningar och sprängningar. Och mord på andra ställen kopplat till banditerna som har HK i Haninge.
Jag menar att det ofta talas här på FB om att Haninge är no go zone med ghetton där folk är rädda för att gå ut. Uppenbarligen är inte kommunen tillräckligt ghetto för att hysa wannabes som droppar info jämfört med andra skjutningstrådar.
Banditer med HK? Vad är HK? Huvudkontor?
Citera
2022-09-30, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av V-H
Jag menar att det ofta talas här på FB om att Haninge är no go zone med ghetton där folk är rädda för att gå ut. Uppenbarligen är inte kommunen tillräckligt ghetto för att hysa wannabes som droppar info jämfört med andra skjutningstrådar.
Banditer med HK? Vad är HK? Huvudkontor?

Jag fattar inte din koppling alls. Vill du påstå att områdena du nämner inte är särskilt utsatta för att buset inte hänger på Flashback?
Ja, HK är förkortning av huvudkontor. Bandidos lokal ligger i Brandbergen, Haninge. Det har skjutits, sprängts och mördats(oskyldiga) där. Det sköts en oskyldig på ett gym där den egentliga måltavlan ska vara (f.d) Bandidosgubbe. Etc.
Citera
2022-10-01, 08:17
Medlem
Citat:
Jag fattar inte din koppling alls. Vill du påstå att områdena du nämner inte är särskilt utsatta för att buset inte hänger på Flashback?
Ja, HK är förkortning av huvudkontor. Bandidos lokal ligger i Brandbergen, Haninge. Det har skjutits, sprängts och mördats(oskyldiga) där. Det sköts en oskyldig på ett gym där den egentliga måltavlan ska vara (f.d) Bandidosgubbe. Etc.
Haninges sämre områden Jordbro och Brandbergen kan enligt polis och socialtjänst vara utsatta områden men människor som bor och vistas där känner troligen inte av den ”no go zoon” som utmålas , jag har bott på båda ställen, har familj och vänner kvar men tycker inte att det ör värre än där jag bor nu i Aspudden, grannar har bott i många år på samma gårdar , känner varandra och varandras familjer och har koll. I Aspudden där jag bor sen 7 år, inte en käft hälsar i trapphuset så nej jag kan nog säga att jag aldrig känt mig otrygg i varken Jordbro eller Brandbergen. Att det är mc gäng i Brandbergens industri område märks inte , jag vet att det skjutits men , ja vart görs det inte det i dag, sprängningarna i portar både vid Karlaplan och söder .
Citera
2022-10-02, 19:07
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan1212
. Inte troligt att Ica Maxi väljer att lägga Stockholm största butik i ett getto. Som ung bodde jag ett år i London , där finns riktiga ruskiga getton som vi aldrig har sett i Sverige , likaså på många andra ställen i Pari t.ex.

Ica Maxi ligger väl inte i Brandbergen? Det ligger i Söderby. Du blandar nog ihop det med Ica Brandbergen, som är en normalstor Icabutik, en av de större matbutikerna i Haninge om jag inte minns fel.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in