2022-10-01, 21:07
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mustalainen77
Lägg av nu. Ni börjar bli långtråkiga med samma gamla dravel.

Vadå, direkt gräns mot Nato sen slutet av 40-talet, utan problem, är dravel?

Nya gränser mot Nato iom Baltikum - utan problem. Dravel?

Varför?
Citera
2022-10-01, 21:08
Medlem
Citat:
Nu är det så att amerikansk kuk inte bara inne i länder långt borta utan även inne i europeisk röv.

Du verkar inte bry dig. Du kanske njuter rent av i stället?

Buhu.. ledsen?

Faktum är att amerikanska soldater inte är i Ukraina. Trots att Ukraina bara har bråkdelen av vapnen som USA förfogar över, så verkar det som att man rent av krossar den ryska armén.

Hade världen gett Ukraina mer offensivt materiel så hade man snart kunna invadera Ryssland.
Citera
2022-10-01, 21:09
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av sinmandt
Nej. Syftar endast på att dessa ses idag som fungerande demokratier och fullt integrerade i den internationella handeln.
Har inte påstått något annat.

det jag skrev var exakt det du syftade på, även om du inte förstod det, kanske för att du "kände efter" istället för att öppna en historiebok och läsa om perioden efter andra världskrigets slut för japan resp (öst och väst) tyskland.....

japan styrdes i praktiken (och teori) av usas militär i 7år (d Macharthur) från 1946, "tyskland" , denna fungerande och integrerade demokrati och handelsnationen är lika gamal som ukraina ungefär, (1990).....
Citera
2022-10-01, 21:10
Medlem
Citat:
Ryssland kan inte ha NATO utanför sin dörr precis som USA aldrig hade accepterat ryska baser i Mexiko eller Kanada. Rätt eller fel men så är det.

De HAR redan Nato precis utanför sin dörr, har haft det ganska länge dessutom.
Citera
2022-10-01, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Du bör nog fixa inlägget du citerar Läs forumets regler .Någon kanske rapporterar dig du vet angiveri som hemma i Ryssland

Din whataboutism är dessutom oklädsam blir du sådan när du förlorar ?
Du har väl hört att det är desperationens kväll ikväll?
Knähundarna har förlorat Lyman ju 😢
Citera
2022-10-01, 21:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Finns det något som har analyserat var dom amerikanska hangarfartygen befinner sig nu? Har dom positionerat sig strategiskt pga kriget? Passikivi gissade att en vedergällning om ryssarna tar till kärnvapen kan vara att dom sänker ryssarnas svarta havsflotta. Men det kanske räcker med flygbasen i Turkiet för det. I Östersjön finns väl knappt någon rysk flotta att tal om? Men det finns ju gott om NATO där. Om ryssarna kör kärnvapen så tror jag Usa kör eget race utan NATO.

Ligger något hangarfartyg och väntar utanför Bosporen nu?

Var det inte stillhavsflottan i murmansk han tippade skulle förintas om ryssarna började tramsa med massförstörelsevapen?
Senast redigerad av slö 2022-10-01 kl. 21:15.
Citera
Avstängd
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HIMAR56
Det ska bli spännande att se antal döda ryssar i morgondagens rapport!
Ja, fy fan vad jag längtar!
60000 döda till sista september missades med en hårsmån. Bara lite drygt 59000 ryzzsvin bortsorterade. Hoppas att total siffrorna börjar på 6 imorgon …

Död åt Ryzzhelvetet!!!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wowbagger2000
De HAR redan Nato precis utanför sin dörr, har haft det ganska länge dessutom.

För svaga för att reagera innan. Samtidigt som den etniska rensningen av etniska ryssar som ukrainarna hållit på med sedan 2014 gjort läget akut. Ryssland gav Minsk-fördraget en sista chans men det efterföljdes inte. Ryssland gjorde allt de kunnat och mer därtill för att undvika krig.

I en perfekt Värld hade Putin nominerats till Nobels fredspris. Han tom försöker stå emot hökarna i Kreml som vill avsluta kriget kosta vad det kosta vill.
Citera
2022-10-01, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias
Han kommer då att bli en stor martyr för ryssar och "ryssar", ungefär som alla serbiska massmördare fortfarande är för serberna.
"Martyr" efter att ha förstört landets ekonomi, demografi, intellektuella liv, idrott - allt? Efter att ha förrått sitt land på det mest avskyvärda sätt?

Ryssarna må vara apatiska och fega, men de är knappast dum(m)a i huvudet.
Senast redigerad av Krillolero 2022-10-01 kl. 21:19.
Citera
2022-10-01, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
det jag skrev var exakt det du syftade på, även om du inte förstod det, kanske för att du "kände efter" istället för att öppna en historiebok och läsa om perioden efter andra världskrigets slut för japan resp (öst och väst) tyskland.....

japan styrdes i praktiken (och teori) av usas militär i 7år (d Macharthur) från 1946, "tyskland" , denna fungerande och integrerade demokrati och handelsnationen är lika gamal som ukraina ungefär, (1990).....

Har koll på den biten. Det jag syftar på i det här fallet är att få i väst har agg mot själva staten eller befolkningen i Tyskland och Japan.
Säg till om du vill att jag ska förtydliga ännu mer om du är osäker på vad jag menar istället för att övertolka.
Citera
2022-10-01, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Buhu.. ledsen?

Faktum är att amerikanska soldater inte är i Ukraina. Trots att Ukraina bara har bråkdelen av vapnen som USA förfogar över, så verkar det som att man rent av krossar den ryska armén.

Hade världen gett Ukraina mer offensivt materiel så hade man snart kunna invadera Ryssland.

USA direkt involverat. Det är de som styr Himar missilerna. Krigsbrott då dessa missiler avfyras direkt mot civila. Krigsbrott som USA är direkt involverat i.
Citera
2022-10-01, 21:16
Avstängd
ForumApaches avatar
Citat:
Frågan är så dum att det inte är sant. Jag borde inte besvara den egentligen men hursomhelst.

NATO utgör inte bara en fara för sina fiender utan även för sina allierade då det egentligen inte är en riktig allians utan USA och dess lydstater. Fråga tyskarna vad de tycker om NATO nu när de fått sin ledning sprängd utav USA. Jag tror Tyskland borde be Ryssland om beskydd så de gemensamt kan bekämpa galningarna på andra sidan Atlanten.
Jag är imponerad att någon kan vara så sinnessjuk.

Kämpa på. Det är motigt, har så varit länge och kommer bli mycket, mycket motigare i en mycket lång tid framöver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in