2022-10-01, 19:40
Medlem
Fler goda nyheter,
Ryssland har förlorat sin plats i FN:s luftfartsbyrås styrande råd efter att man inte lyckats vinna tillräckligt många röster för omval.

https://news.sky.com/story/ukraine-latest-news-live-russia-has-opened-new-baltic-front-to-war-but-putin-may-have-scored-strateg ic-own-goal-12541713
Citera
2022-10-01, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Hur ska man tolka det som ryss?

1. Det går riktigt dåligt.
2. Det går bra men vi kanske gör det för skojs skull.

Dom tolkar det väl som att man måste använda kraftigare vapen eftersom Nato använder mer kraftfulla vapen.
Dock tror jag inte Putin kommer använda det. Nato ska ju sätta in trupper då.
Citera
2022-10-01, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Tycker du det verkar som hans taktik lyckas?

Nej, Ukraina har både enormt stöd utifrån och enorm stridsvilja, dom kommer inte vika ner sig.

Lend/lease är igång nu och Putin stör allt fler utomstående, bla genom terrordåden mot mot pipelines i Östersjön.
Även om tex Kina och Indien ännu inte officiellt vänt Putin ryggen så torde det bli allt mer uppenbart vilken häst man ska satsa på.

Sen gissar jag att 300k bara är en början. Det finns inget lagstöd för partiell mobilisering och det har talats om minst en miljon man som dras in i konflikten.

Det finns däremot ingenting som tyder på att Ryssland har en snöbolls chans i helvetet att kunna utrusta en såpass stor armé.
Rysslands tid för mobilisering är förbi sedan länge och man har i många år egentligen varit inriktad på att kunna försörja en mindre stridande armé på ett par hundra tusen man.
Lägg därtill den enorma korruption som stoppar stora delar av medlen i oligarkernas fickor.
Citera
2022-10-01, 19:45
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Jag tänkte på det med folkomröstningarna i dom här regionerna som många anser att det inte gått rätt till. Varför låter man inte oberoende övervaka valen tex FN så får man det svart på vitt om regionerna vill tillhöra Ryssland eller inte .
Citera
2022-10-01, 19:48
Medlem
analkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Härliga ord från hjälten och rysstrollens stora hatobjekt Kenneth Gregg.

Citat:

Vad är det som egentligen sker i Lyman just nu? Vi har bilder av soldater som sätter upp den Ukrainska flaggan exakt på stadsgränsen utan att bli beskjutna!!! Detta indikerar att det har avhandlats och uppstått ett avtal om att ryssen ger sig frivilligt.

Vi kan redan nu konstatera att det finns nog inte 5000 ryska soldater där, antalet är nog närmare 1000-1500. Ryssarna var ju beodrade att stanna kvar och kämpa så om man nu ger upp kommer det att få långtgående koncekvenser även för styrkorna i Kherson.

Om man ger upp på en front så varför inte också ge upp på andra fronter där man är fast. Hur som haver, vad som än sker före kvällen så kommer det och bli historiskt.

SLAVA UKRAINI!
etta stämmer

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid02tNPFJtDibs4Q5Pv9rKZtT3 Js4T8RMNzqHoBo93b5iLBycioT31A1rHfgQgevR8p6l&id=100 051080026232

Om detta stämmer har väl befälen gått mot putin? Putin krävde bäl strid till siste man?
Citera
2022-10-01, 19:48
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Jag tänkte på det med folkomröstningarna i dom här regionerna som många anser att det inte gått rätt till. Varför låter man inte oberoende övervaka valen tex FN så får man det svart på vitt om regionerna vill tillhöra Ryssland eller inte .

Därför att ingen vill tillhöra fasciststaten ryZZland.....

Hade man hållit folkomröstningar i ryZZka republiker så hade de flesta troligen velat ingå i EU o slippa Putler o hans kleptokrati.
Citera
2022-10-01, 19:49
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Därför att ingen vill tillhöra fasciststaten ryZZland.....

Hade man hållit folkomröstningar i ryZZka republiker så hade de flesta troligen velat ingå i EU o slippa Putler o hans kleptokrati.

Nej över 78% i Ryssland älskar Putin
Citera
2022-10-01, 19:50
Medlem
Delphinuss avatar
Citat:

De vill inte tillhöra Ryssland. Alla regioner har en majoritet ukrainare. I Kherson bor det bara 14% ryssar.
Citera
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Dom tolkar det väl som att man måste använda kraftigare vapen eftersom Nato använder mer kraftfulla vapen.
Dock tror jag inte Putin kommer använda det. Nato ska ju sätta in trupper då.

Fan vad du yrar... NATO är inte ens med i kriget. Väst skickar vapen med bättre precision än vad rySSen klarar av att bygga under närmaste 200 åren.
Citera
Medlem
Citat:

Varför skulle FN övervaka illegala val från början menar du? För att göra Putler glad eller vad?
Citera
2022-10-01, 19:51
Medlem
Sgt.Blands avatar
Vad tror ni om fortsättningen nu? Det rapporteras nu att UAF attackerar österut från Lyman. Verkar som att UAF är ute efter att dela området som Röda Armén har ockuperat.

https://twitter.com/TpyxaNews/status/1576266381892669441
Citera
2022-10-01, 19:51
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Varför skulle FN övervaka illegala val från början menar du? För att göra Putler glad eller vad?

Så det går rätt till menar jag . Då synar man ju Putins bluff.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in