2022-09-30, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Källa på de mest motiverade? De flesta strider vid fronten utförs av lokal ryssvänlig milis, inte ryska soldater. Än så länge...
Källa på att det är lokal ryssvänlig millis och inte ryska soldater?
Inte milis😉
Citera
2022-09-30, 23:18
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raukberg
Berätta kära rysstroll: vad blir skillnaden? Fler T-62r? Fler repetergevär? Fler hjälmar som överlevt det stora fosterländska kriget?

Vad sägs om en miljon soldater och taktiska kärnvapen? Jag hoppas jag har fel.
Citera
2022-09-30, 23:19
Medlem
Citat:
Vi får väl se hur långt Ryssland vill dra detta. De kommer få mer och mer problem.
Citera
2022-09-30, 23:20
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
Det är skrämmande hur (utåt åtminstone) hysteriska och oeftertänksamma västvärldens "ledare" beter sig i relation till Putin och kriget i Ukraina.

Hur många miljarder Euro slängs på vapen och ekonomiskt stöd till den Ukrainska regeringen? Om de pengarna kunde omplaceras för att istället köpa tusentals insiders på olika nivåer inom ryska staten samt propaganda till ryska folket på samma nivå som ryssarna gör mot Europa, så skulle man säkert kunna "få tillbaka" Ukraina i sin helhet inom ett par år efter att Putin och hans närmaste dussin män tagits av daga och en ny regering av västvänliga kunnat ta över.

Klassiska krig som utkämpas med arméer på leriga åkrar är så otroligt ineffektivt och dumt.

Ibland får man "förlora" på kort sikt för att kunna vinna på längre sikt. Men nej, vi ska gå hela vägen till att riskera kärnvapenkrig bara för att rädda några sketna kvadratkilometer i östligaste Europa.

Det är Putin som gör det.

Ingen tror att Ryssland kan vinna på något annat sätt.

1941 var produktionen likvärdig mellan Tyskland och Ryssland, men 1944 hade Tyskland kommit i kapp med all produktion, då de satsade på ett längre krig.

Idag har Norden lika stor BNP som Ryssland, och väst har en ekonomi som totalt sänker Ryssland.

Det enda de har är kärnvapen. Och vi är nog många nu som tycker att de borde smälla dem så att man kan göra slut på Ryssland med en gång.

NATO skulle göra kaoz med Ryssland på ett sätt som de aldrig har sett.

Så vad som kommer att hända är en palatskupp i Ryssland, eller att cancerdvärgen kommer att backa, eller att det blir en öken.

Moralisk bombning kallade man det under andra världskriget. Idag har man nog förmåga att förinta 145 miljoner genom bombningar och attacker.

Och då får vi fred.

Ryssland måste lära sig samma läxa som Tyskland, Japan och Italien gjorde.

Om det överlever någon ryssländare är det bara bra, men de skall inte hålla fast vid imperialistspråket eller staten. På samma vis som Hitler, Mussolini och Tojo inte längre härskar i deras länder.

Jag kan lätt säga det själv, att jag tar hellre en atombomb i hôvvet än att en cancerdvärg skall få förstöra livet för så många.

På lång sikt vinner vi genom att förinta Moskva idag. Hela staden bör demoleras och det onda minnet av denna stat glömmas.

Sedan kan man där skapa trevliga fiskevatten för turister.
Citera
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:

Taktiska kärnvapen är ajabaja Använder ni det kommer det göra ont på riktigt. Så den gubben gick inte
Citera
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sektledarenII
Tack, så nu tömmer ryssen lagren i uralbergen. Ut kommer 1 miljon spetsnaz soldater med 500 000 T-14 Armata och 50 000 Su 57. Nu ska världen få se.....

Eller så är det så att de nyinryckta får köpa sitt eget material......

Det är löjligt att höra hur Biden och der Layen gångt på gång upprepar att dom inte låter sej skrämmas av Ryssens hot om kärnvapen. Det kan därför vara värt att betänka att det är en sak att vara modig - en annan sak att vara dumdristig som Bidén och der Layen. Dom talar till lika många människor som dom äventyrar livet på.

Tidigare har vi fått lugnande besked om att taktiska kärnvapen som man menar kommer i fråga om Putin trycker på knappen skulle inte vara jämförbart med "Little Boy" som sprängdes över Hiroshima. Det där stämmer nog inte ty i dag kom kontrabesked från en annan förståsigpåare på svensk Public Serviceradio som sa att taktiska kärnvapen var exakt de som fälldes över Nagasaki och Hiroshima under ww2.

Ska vi tro på dom som inte tycks tveka det minsta att driva Putin till att trycka på knappen eller eller ska vi lita på dom som tycker att det är vansinne att driva en psykiskt sjuk envåldshärskare till en nukleär lösning på ett krig som hade varit över nu om EU-trojkan inte lagt sej i. Är detta oresonliga hat ett intelligent sätt att tillvarata EU-medborgarnas intressen?
Citera
2022-09-30, 23:21
Medlem
Citat:
Rysslands partiella mobilisering är inte ens fullgjord. Man har ju medvetet stridit med ena handen bakbunden av juridiska orsaker. Nu när angrepp sker mot annekterat ryskt territorium, så blir det ett helt annat ball game... Detta inser väl även du?

Annekteringen kunde de gått ut med redan innan invasionen. Det hade varit lika värdelösa tal från Putin då som nu men lika ”juridiskt legitima” enligt tyrannens egenpåhittade lag. Istället offrade de 100 000 av sina bäst utrustade soldater innan det. Intelligent? Nej. Ren och skär dumhet. Putin är slut hur han än vänder och vrider på sig.
Citera
2022-09-30, 23:21
Medlem
Citat:

Haha, du tycker bara det är gött att kunna skriva 1 miljoner soldater och kärnvapen i samma mening. Uppdrag slutfört för dig då! Förutom att Ryssar flyr från Ryssland och att ryska soldater blir omringade i Lyman, då.
Citera
2022-09-30, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Knappast gosse lilla. Whataboutism är en väl använt härksarteknik att försöka ändra samtalsämnet att handla om någonting helt annat oftast till nackdel för avsändaren, eftersom den signalerar inkompetens. Ett medel man tar till när man känner sig inträngt in i ett hörn. Och då börjar man naturligtvis yra om " liberal wokejudisk smörja" och då har man verkligen blottat sin totala avsaknad att kunna föra en någorlunda civiliserat diskussion.

"härksarteknik" är också nån feministisk/bögjudisk argumentation som inte hör hemma i ett diskussionsforum. Ingen svensk man skulle prata om eller teoretisera kring det t ex. Skitbegrepp.

Sitter du hemma och försöker avgöra om Zelensky, Biden eller Putin använder mest härskarteknik? "Härskartekniken" har satt stopp för framryckningarna i Kherson?

Citat:
Ursprungligen postat av Hamleys
Så jäla bra argumentationsteknik.
Klockrent!
Ska börja köra det med ungarna

Tack. Dom kommer bli bättre och mindre ssri-tuggande neurotiska människor då tror jag.
Senast redigerad av HappyUW 2022-09-30 kl. 23:24.
Citera
2022-09-30, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappyUW
Ja, och det är bara israelsernas ansvar för ockupationen av palestina och turkarnas ansvar för ockupationen av grekland. etc etc in absurdum.

Men vi kan ju inte bara döda alla israeler, turkar och östukrainare/"ryssar"? Nånstans får man väl försöka förhandla?
Lär väl bli få folk kvar i världens annars. Vi svenskar?
Man kan tycka vad man vill om Israels ockupation av Västbanken, Golan och Gaza, men den är ett resultat av Egyptens, Jordaniens och Syriens invasioner av Israel. På samma sätt som Ukraina i framtiden eventuellt tar över administrationen av ett buffertområde i Ryssland för att försäkra sig om att Ryssland inte invaderar igen. Ett brott mot folkrätten förvisso (om inte ett avtal kommer på plats), men en konsekvens av Rysslands eget handlande.

Vad gäller Turkiets ockupation av Grekland ställer jag mig frågande till vad du menar då Grekland gav upp kraven på Smyrna och området däromkring, som tillerkänts Grekland vid Freden i Sèvres 1920, redan i samband med Freden i Lausanne 1923, så Turkiet har i ett fredsfördrag tillerkänts rätten att annektera området.
Citera
2022-09-30, 23:23
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hektorstyle
Haha, du tycker bara det är gött att kunna skriva 1 miljoner soldater och kärnvapen i samma mening. Uppdrag slutfört för dig då! Förutom att Ryssar flyr från Ryssland och att ryska soldater blir omringade i Lyman, då.

Som sagt, Ryssland har inte ens genomfört en mobilisering än... Det USA och NATO ägnar sig åt är mycket farligt.
Citera
2022-09-30, 23:24
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Det är löjligt att höra hur Biden och der Layen gångt på gång upprepar att dom inte låter sej skrämmas av Ryssens hot om kärnvapen. Det kan därför vara värt att betänka att det är en sak att vara modig - en annan sak att vara dumdristig som Bidén och der Layen. Dom talar till lika många människor som dom äventyrar livet på.

Tidigare har vi fått lugnande besked om att taktiska kärnvapen som man menar kommer i fråga om Putin trycker på knappen skulle inte vara jämförbart med "Little Boy" som sprängdes över Hiroshima. Det där stämmer nog inte ty i dag kom kontrabesked från en annan förståsigpåare på svensk Public Serviceradio som sa att taktiska kärnvapen var exakt de som fälldes över Nagasaki och Hiroshima under ww2.

Ska vi tro på dom som inte tycks tveka det minsta att driva Putin till att trycka på knappen eller eller ska vi lita på dom som tycker att det är vansinne att driva en psykiskt sjuk envåldshärskare till en nukleär lösning på ett krig som hade varit över nu om EU-trojkan inte lagt sej i. Är detta oresonliga hat ett intelligent sätt att tillvarata EU-medborgarnas intressen?

Så enligt din logik är det USA och EU:s fel, men inte ryssland som anföll sin granne?

Blivit mycket vodka idag förstår jag, du kanske också fått din inkallelse till militären?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in