2022-09-30, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Detta krig är endast Rysslands ansvar.

Ja, eftersom Ukraina är en självständig stat sedan 1991. Det kan Putin inte tolerera.
Synd om Ryska folket också som har en sån diktator. Ryska ungdomar kan inte resa eller studera i andra länder t ex.

Ha ha ha, folkomröstning. Vilket skämt Ryssland är och har orsakat så mycket lidande.
Helt sjukt. FN borde läggas ner.
Citera
2022-09-30, 22:59
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herter
Vi får väl se hur starka de är.

Ja, det stämmer. Nu står eller faller USA:s unipolära världsordning.

Where is Jackie by the way?
Citera
Medlem
Efter Putins tal så hejar jag på Ryssland i ett eventuellt tredje världskrig!
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Återigen, den starkes rätt. Samma rätt som USA hävdat i sina krig. Vad är skillnaden anser du?

Nu är det ju sådär, att i denna tråd diskuteras Ryssarnas invasion utav Ukraina. Inte jänkarnas tidigare äventyr..

Så ?
Citera
2022-09-30, 23:00
Medlem
Citat:
Rysslands partiella mobilisering är inte ens fullgjord. Man har ju medvetet stridit med ena handen bakbunden av juridiska orsaker. Nu när angrepp sker mot annekterat ryskt territorium, så blir det ett helt annat ball game... Detta inser väl även du?

Man har skickat de bästa och mest motiverade. Du kan inte prata bort det. Mobiliseringen skedde just för att det går så dåligt i kriget. Du kan inte prata bort det heller.

Du lutar dig liksom inte mot något när du skriver som du gör, det går helt enkelt bara dåligt för den ryska militären i detta anfallskrig mot Ukraina. Det är bara att tugga i sig, det är därför vi ser dagens teater.
Citera
2022-09-30, 23:01
Bannlyst
Citat:
Betalt? Nej, jag har mitt vanliga lönearbete. Detta är ideellt. Legitimiteten i geopolitiska sammanhang är den starkes rätt. USA har visat detta gång på gång. Nu är det Rysslands tur...

Hur kan det vara piss-Rysslands tur? Ett land som är så totalt renons på styrkor.

Ledarskap? Ekonomi? Folk? Handel? Militärmakt, vapen? Relationer?

Ryzzäcklen visar sin begränsning, sin skithålsdjupa inkompetens och förmåga på varenda område av betydelse.

Jag kan inte komma på en enda styrka med piss-Ryzzland. Spöa kärringen och hinka vodka räknas inte.

Måste vara ett helvete att göra en SWOT-analys, när allt hamnar i ”Weak”….
Citera
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Den starkes rätt ? Ja då är det lugnast att Ryssland lugnar ner sig och blir lite ödmjuk Ryssland rår inte på USA och Europa och Kina väntar tills ni är svaga och vips har Ryssland krympt då Kina " annekterat " delar i öst och ni lämnat tillbaka allt fram till de gamla gränsstolparna i Ingermanland . Fast misströsta inte ni slipper Königsberg också

Klockren

Vi går efter herr Fyllebults retorik. Och då kan den starke bara ta för sig . Jaha, då kan vi (Nato) "annektera" Grislandet då , och stycka upp denna gudsförgätna delen av jorden till högstbjudande till alla som vill ha en del av kakan och sparka ut Putin och de 40 rövarna efter att ha strippat hela gänget från 1000-tals miljarder som de stulit ? Vad bra, varför inte ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappyUW
Vad pratar du om? Är det legitimt att Israel ockuperar palestina? Är det legitimt att Turkiet ockuperar grekland? Är det legitimt att USA ockuperar japan och Tyskland? etc etc
Självklart är det rätt att Israel dagligen måste försvara sig mot babianer som inte vet hur man använder sanden på bästa vis. Greklandsfrågan är tvärtom dock, då greker är civiliserade, så självklart skall cypern återgå till de utvecklade människorna så att de kan ta hand om landet som sig bör. Det är ju en självklarhet, sett från både realitet och hur misslyckat Turkiet är när det gäller allt utom att bygga fängelser för sitt eget folks "skydd" mot regn. USA ockuperar inte Japan utan tvärtom samarbetar vi på alla sätt och vis, militärt som civilt och det är bla annat därför som vi bägge är så fria och högstående som vi är. Både på personligt som statsmässigt vis. Härifrån bygger och skapar vi kultur som förändrar morgondagen PÅ RIKTIGT, så där får du revidera dina fantasier en aning. Tyskland har varit fritt sedan 1989 i det hela....Innan dess var den civiliserade biten fri och levande, vilket gjorde att de STACKARNA som levde på den sovjetiska sidan ALLTID gjorde allt för att fly därifrån. Ungefär precis vad som händer internt i Ryssland idag. De med lite brains gör allt för att ta sig bort från det degenerade förtrycket och den stagnerade dumheten som kommit från för mycket vodka blandat med barnafödsel. Ukraina klarade sig mycket bra i det hela från denna inavlade felaktighet under de åren som ryss-asen gjorde allt för att förstöra dem, och det är därför vi ser denna otroliga skillnad på slagfältet som diplomativt idag. Det tog bara 5 år för Ukraina att bli civiliserade och utveckla riktiga mänskliga finmotoriska förmågor. Ja, förutom de stackarna i blommiga 50-tals klänningar i Donbas som startade väpnade uppror för att de inte förstod bättre. Det är farligt att låta orangutanger ha en åsikt medans du visar dem en melon. De säger precis vad som helst för att få melonen
Citera
2022-09-30, 23:02
Medlem
Putin om du är så jävla tuff använd satan 2. Jag står med blodsmak i munnen och väntar. Nej juste skiten är sönderrostad.
Citera
2022-09-30, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hektorstyle
Pratar vi om Ukraina eller är det någon slags whataboutism du drar med på ett ganska värdelöst vis? Det är en tydlig punkt i den ryska troll-manualen, när det inte funkar, dra till med whataboutism! Säg att andra varit dumma också, så då är det okej att vara dum!

Kom igen...

"whataboutism" är nån liberal wokejudisk smörja för att möta logik när man inte har argument eller kan försvara sin ståndpunkt.

"Man får inte jämföra nåt eller påpeka att mina argument motsäger sig själv"
"Då vill jag gå in i min safespace/whataboutism/bög-space".
Citera
2022-09-30, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Efter Putins tal så hejar jag på Ryssland i ett eventuellt tredje världskrig!

Det är ingen hockeymatch. Hur gammal är du om jag får fråga?
Citera
2022-09-30, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappyUW
"whataboutism" är nån liberal wokejudisk smörja för att möta logik när man inte har argument eller kan försvara sin ståndpunkt.

"Man får inte jämföra nåt eller påpeka att mina argument motsäger sig själv"
"Då vill jag gå in i min safespace/whataboutism/bög-space".

Blev du lite stött av att jag pekade på vad du håller på med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in