2022-09-30, 21:32
Medlem
LeeVans avatar
Ukraina ansöker nu om ett snabbmedlemskap i Nato. Allt för ett tredje världskrig?

https://svenska.yle.fi/a/7-10021307

Aldrig har väl en nationell ledare, någonstans någon gång, så effektivt lyckats att sälja in ett krig, som Volodymyr Zelenskyj? Jag misstänker att även hädangångne Joseph Goebbels haft en del att lära av denne man.
Citera
2022-09-30, 21:32
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Så enligt dig så räknar man med att det är bra att orcher våldtar och mördar nationens kvinnor och barn?
Endast en ryss tänker så skruvat...
Lite cyniskt ja, men så är det.
Citera
2022-09-30, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Vi kan nu konstatera att Ryssland vann.

Oerhört svårt att se situationen på något annat vis efter att människor i berörda områden har röstat och Ryssland nu firar.

Kan vi få se alla hopplösa ukraina-runkare be om ursäkt och stilla dra sig tillbaka?

Spottar snarare i ansiktet än ber om ursäkt för ingenting
Citera
2022-09-30, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Vi kan nu konstatera att Ryssland vann.

Oerhört svårt att se situationen på något annat vis efter att människor i berörda områden har röstat och Ryssland nu firar.

Kan vi få se alla hopplösa ukraina-runkare be om ursäkt och stilla dra sig tillbaka?

Hur i hela kan du få detta till att Ryssland vann?
Det mentala trolleriet hade jag velat följa.
Om något har Putin målat in sej i ett hörn nu? Det framstår mest som att han försöker få alla andra att reagera som han vill att dom ska göra.
Det har inte gått så jättebra såhär långt
Citera
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mobeltass
Du har inte en tanke på att sanktionerna kommer gälla ett bra tag framöver i det scenariot. EU och resten av väst kommer nog inte se mellan fingrarna, oavsett vad NATO tycker.
Ryssland kommer gå än mer mot botten.

Eller så lämnar Ryssland de annekterade områdena, så är alla nöjda och livet kan återgå till det normala. Även för ryssen.
Kommer inte hända. Då har Putin visat sig svag och blir avsatt. Ryssarna är petiga med sånt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milosebic
Ryssland som land? Vann de? Hmm. Ok, tvek på den.
Putin har raderat Ryssland från kartan. Snyggt jobbat Putin.
När Putin är borta så kanske Ryssland vågar be om ursäkt så att deras land kan byggas upp igen.
Är du en fjant som inte fattar hur det ligger till? Fjant.
Krigets spelregler, har fienden ockuperat mark så kan dom anektera den marken.
Alla länder har bildats genom krig och konflikter.
Citera
2022-09-30, 21:35
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Man måste kunna förstå motparten i en konflikt om man ska kunna hitta en lösning. Putin är ju inte "elak", han vill ju åstadkomma något gott för sitt folk och sitt land.

Något gott för sitt folk och sitt land?

Han har visat att rysslands armé är värdelös, han kör ekonomin i botten, han får flera 100 000 män i vapenför ålder att fly landet, han får många ryssar mördade och skadade, han isolerar Ryssland från väst.

Tur att han inte vill ryssland illa......
Citera
2022-09-30, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Ukraina ansöker nu om ett snabbmedlemskap i Nato. Allt för ett tredje världskrig?

https://svenska.yle.fi/a/7-10021307

Aldrig har väl en nationell ledare, någonstans någon gång, så effektivt lyckats att sälja in ett krig, som Volodymyr Zelenskyj? Jag misstänker att även hädangångne Joseph Goebbels haft en del att lära av denne man.

Mest en symbolisk handling gissar jag. Han vet mycket väl att Nato enligt stadgar inte kan ta in Ukraina då dom är i konflikt.
Men vad tänker du han ska göra ge upp och ge putin Ukraina bara sådär?
Citera
2022-09-30, 21:36
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noone1
Det roliga scenariot är ju om Ukraina med våld tar Krim.

Där en majoritet av befolkningen vill tillhöra Ryssland.

Och Väst kommer att vissla och låtsas att allt är ok... ♩ ♪ ♫ ♬ ♭ ♮ ♯ 🎼 🎵 🎶
Och befolkningen kommer naturligtvis göra som alla ryssar har gjort genom hela sin historia. Rösta ja till den som har vapnen och makten. Gissar att 98% kommer att rösta ja på att lämna Ryssland.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Lol, en kommande klassiker ifrån rySSk propaganda TV, de närmaste 50 åren!

https://youtu.be/9HAf7hLO4gI

Han verkar ledsen. Borde de inte skaffa några spin doctors som pillar lite med manus?
Citera
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Lol, en kommande klassiker ifrån rySSk propaganda TV, de närmaste 50 åren!

https://youtu.be/9HAf7hLO4gI

Om jag hade varit honom, så skulle jag dra i mig en 75:a vodka efter varje sändning. Den mängden kognitiv dissonans som den där clownen känner just nu var ju glasklart. Det gick rakt igenom rutan. Hur fan ska man se detta moralhöjande för ryska pojkar som börjat sin soldatkarriär vid fronten ??? Det var ju raka motssatsen. Han kunde lika gärna sagt : Lägg ner dina vapen och spring 180 grader därifrån så fort du kan.
Han frågar samtidigt att inte soldater gör sin plikt den gamle fjärten i sin bekväma propaganda fåtölj (Jag hittar inte kräksmileysin ?) Borttaget ?
Citera
2022-09-30, 21:38
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Tänk att barnamördare v.puttin var så pantad att han gick på det, snacka om århundradets idiot. Eller så var det puttler själv som kom på att invadera grannlandet Ukraina, vilket onekligen verkar väldigt efterblivet.

Tycker du puttler är väldigt efterbliven, eller är hen århundradets idiot?
Fram till invasionen har han varit en smart strateg och förhandlare. Han har lett Ryssland från misären efter katastrofen Jeltsin till dagens relativt välmående Ryssland. Men kriget var en felbedömning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in