2022-09-29, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Himars är grym, men Archer överträffar även den. Är väl därför USA även dom vill köpa Archer? Finns säkert någon möp som kan den bättre än mig så därför orkar jag inte berätta mer om den.

Jag är efter 10 månaders utbildning som gruppchef i artilleriet väldigt bekant med haubits 77b så jag har en hyfsad uppfattning redan. Den är nog jättejättebra. Men Ryssland är stort och 12 såna ändrar inte allt😀
Senast redigerad av YBB641 2022-09-29 kl. 00:46.
Citera
2022-09-29, 00:35
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72
Jaså? Hur kan du kalla någonting för ”ditt” (eller ”vårt”) - om du inte betalat in en spänn till det?

Gör du ofta så?

Går in till grannen, ”-tycker att du inte borde ha gett bort vår soffa….”? Eller går du in Knut och Alice Wallenbergs stiftelse, ”-Nu får ni sluta ge bort våra pengar till nya forskningsprojekt!!”

Ruzzofober blev alla svenskar med tillstymmelse av moralisk kompass, i februari i år.

Det går att ta död på ryzz-fittor utan att själv aktivt delta i striderna.

Betala in skatt. Se till att rätt partier styr Sverige så att vi skickar allt Ukrainarna ber om och kan önska sig.

Swisha pengar så att Ukrainarna är bättre utrustade och får bättre käk än piss-ryzzen i vinter.

För dom som är i ”branschen” - utbilda Ukrainarna på dom vapen och vapensystem som vi skickar.

Så, finns många sätt att ta död på ryzzka skadedjur!!

Hårt men sant.
Innan 24 feb så hade jag ingen önskan att donera pengar till vapen för användning mot Ryssar.

Efter 24 feb så hade jag viljan.

Den viljan har sedan stärkts fram för allt av att se och höra Ryssens egna propagandasändningar.
Att höra hur Margarita från RT resonerar, att höra rysstrollens argument är det som stärker min vilja att ge direktdonationer för ökad förmåga att döda ryssar.

Lite som en portion ironi som äter upp sig själv där

Näst på min todo list är att sätta press på moderatvänner som är politiskt aktiva att stå fast vid löftet om mer tunga vapen till Ukraina, och sen blir det en slant till till Ukrainas defencefund.
Citera
2022-09-29, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Nej, alla människor har inte samma värde.

Ryssar står lägre, särskilt Putin och de närmaste. Många har insett vilket skitland de bor i och flyr Ryssland men de har svårt att hitta något land där de är välkomna...
Citera
2022-09-29, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Kriget i Ukraina är inte lika kul längre nu när USA spränger Nord Stream 1 och 2 precis utanför skånes kust.
Galningarna börjar komma lite för tätt inpå för min smak.
Det vore bättre om NATO kan isolera kriget till östraukraina så att alla fortfarande tycker det är ett helt okej krig.

Härligt för just dig att du vet saker som resten av världen undrar över. Fint att du delar på FB av alla ställen 😂
Citera
2022-09-29, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Ryktet säger att Sverige redan i hemlighet har donerat Archers till Ukraina enligt Ukrainska medier.
Såhär skriver Cornucopia:

"Statliga ukrainska UATV uppger på Facebook att det svenska artillerisystemet Archer finns vid fronten och verkar mot fienden. Man skriver, bloggens fetstil:

“The 155-mm FH77 BW L52 “Archer” multi-purpose self-propelled artillery mounts delivered to Ukraine from Sweden are already used at the front. The effectiveness of such weapons is demonstrated in this video.”

1. Det där är bara fria fantasier ur propagandasyfte.

1.1. Visserligen har Sverige en hel del dumheter för sig med ganska odugliga och imbecilla typer som ofta skapar sura problem på internationella äventyr, som den där smurfen som hittades utan huvud i något naturreservat. Han dog för Azerbaijan mot Armenien pga. en defekt i dennes militärutbildning. Ganska surt när de dumpade vederbörande med flyg mitt i natten, "vafan gör vi nu, vi kan ju inte säga att vi låter folk kriga mot Armenien - kör ut han i skogen och tig, säg självmord ifall någon hittar honom, gräv inte bara tig".

2. Archern har ingen förmåga att agera i Ukraina utan mycket kostsamma åtgärder, därav kan man dra slutsatsen att Archerns närvaro i Ukraina, precis som alla andra fake-news därifrån, är just fake-news.

2.1. För att Archern ska funka krävs alltså vissa förutsättningar, utan dessa förutsättningar är Archern i princip ekvivalent med Panzerhaubitze 2000. Dessa förutsättningar är inte uppfyllda i Ukraina och kan i praktiken inte uppfyllas i Ukraina under krig.

2.2. Allt som ni läser om Archern i Ukraina är alltså bullshit och någon form av tecken på att den Ukrainska militären är dåligt utbildad och har dålig moral som då måste stärkas med wunderwaffen, atomkrig och all annan smörja. Utbildade soldater vet att de måste till eldställningarna oavsett om fienden använder atombomber, archer, eller något annat.

2.3. Och gråteli-gråt snyftandet om att Archern måste prövas i krig är också bara bullshit. Dumpern är fett prövad i krig och version A och B av haubitsen vann den största artilleriduellen sedan WW2 över primärt Amerikanskt WW2 till 1980-tals artilleri och sekundärt Sovjetiskt artilleri.

3. Efter att ha avslöjat att allt om Archern i Ukraina är totalbluff, kanske Archern kan få återgå till att vara topseedad för export till hela fyra högst respektabla kunder och att det enda en Archer i Ukraina kan göra med Ukrainsk besättning är att sabba säljcaset.

4. Bye-bye
Citera
2022-09-29, 01:01
Medlem
TheNightTrippers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HIMAR56
Hur många soldater har ryssen i Lyman?
Runt 3000 st är vad jag hört, det kan bli mycket intressant där dom närmsta dagarna.
Zombierna har barrikaderat sig attack men
för dom ukrainska ledarna så är ju en soldat värdefull och inte som zombierna där dom slänger sina soldater till lejonen och bryr sig inte ett skit.
Så istället för att slösa värdefullt liv med ett frontal anfall så håller Ukraina på att omringa dom i Lyman, så till helgen borde runt 3000 ryssar med utrustning vara omringade, det kan väl bli ett av större vinsterna för Ukraina under hela kriget?
Det kommer nog få fjant Putin att grina sig till sömns. Helt klart intressanta dagar!
Citera
2022-09-29, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Härligt för just dig att du vet saker som resten av världen undrar över. Fint att du delar på FB av alla ställen 😂

Ja, de flesta kliar sig i huvudet och förstår absolut ingenting hur Nord Stream kunde sprängas. Ett gigantiskt mysterium.
Man ger världens alla galningar fripass av någon outgrundlig anledning.
Citera
2022-09-29, 01:04
Medlem
Citat:
Fantastiskt att vi har världsledande som skriver och förklarar för oss på ett svenskt forum
Citera
2022-09-29, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Ja, de flesta kliar sig i huvudet och förstår absolut ingenting hur Nord Stream kunde sprängas. Ett gigantiskt mysterium.
Man ger världens alla galningar fripass av någon outgrundlig anledning.

Jag tycker ett steg längre än ditt natoresonemang. Ryssland kan hålla sitt grisande innanför sina egna gränser till att börja med. Det är lagom avstånd.
Citera
2022-09-29, 01:12
Medlem
Citat:
Jag tycker ett steg längre än ditt natoresonemang. Ryssland kan hålla sitt grisande innanför sina egna gränser till att börja med. Det är lagom avstånd.

Ja, det var det jag sa.
Och så slipper USA ta sig till Skåne och Bornholm för att grisa där.
Citera
2022-09-29, 01:20
Avslutad
Intressant intervju med amerikansk general på tyska DW. Tidigare chef för CIA.
Four Star General Petraeus.

https://www.youtube.com/watch?v=1ndxe9z_ru4&ab_channel=DWNews
Citera
2022-09-29, 01:20
Medlem
TheNightTrippers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Ryssar står lägre, särskilt Putin och de närmaste. Många har insett vilket skitland de bor i och flyr Ryssland men de har svårt att hitta något land där de är välkomna...
Jag vilket jävla skitfolk, dom verkar verkligen älska att bli förnedrade av sina ledare och det har dom blivit sen Ryska revolutionen, iranska kvinnor har större bollar än vad ryssen har. Iran har värre regim än Ryssland har, men dom slåss ändå för sin frihet. Men ryssen står passivt och bara säger ja till att bli kanonfoder för att eliten i Ryssland skall få ha palats och yachter i Västeuropa.

Dom har varit tysta så länge när deras grannland där många har släkt och vänner blivit anfallit och nu när dom själva riskerar att få åka till fronten, ja då försöker dom fly.
När dom nu får ett vapen i sin hand så kan dom ju i alla fall vända sig och sikta på Moskva istället för mot oskyldiga ukrainare!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in