Mer militärt stöd till Ukraina för 1.1 miljarder dollar från USA, bland annat innehåller de fler Himars så totalen kommer överstiga de 16 de har idag.
Är bra för då kan de grilla fler orcer fortare på flera ställen
I vissa länder så tejpar man fast dom på lyktstolpar. En tradition jag tycker vi borde ta efter.
Ser att du tyvärr inte tillgodogör sig den delen av nyhetsflödet heller;
Det du avser är vad ukrainarna (både Kiev-trogna och rysktalande) gör med de som plundrar övergivna hus och lägenheter.
Haha. Se denna. Nyupprättat regemente där ingen vet något. 100% sevärd. Underhållande. Tror ukrainarna får stora skälvan av de 300 000 ”elitsoldaterna” som Ryssland skickar.
Nästan så man undrar om det Ryssland gör mot sina mobiliserade medborgare är förenligt med krigets lagar osv. Borde inte en stat ha skyldighet att tillhandahålla adekvat och tillräcklig träning för sina soldater samt adekvat utrustning innan de skickas i krig? Inget förvånar längre med Ryssland, Vladolf Putlers totala förakt för sin egen befolkning är dock sorglig. Trist situation för ukrainarna att behöva ha ihjäl dessa soldatoffer. Hoppas de omgående kapitulerar vid ankomst till Ukraina. Bättre med några år i ryskt fängelse för desertering än en säker död.
Putler måste ställas inför rätta för sina vidrigheter och för sina återkommande hot om användande av kärnvapen. Ryssland bör också tvingas helt ge upp sina kärnvapen. De har med sitt agerande diskvalificerat sig själva.
Haha. Se denna. Nyupprättat regemente där ingen vet något. 100% sevärd. Underhållande. Tror ukrainarna får stora skälvan av de 300 000 ”elitsoldaterna” som Ryssland skickar.
Om Yamal-pipelinen sprängs kommer alla klandra ukraina (eller ukrainska extremister). Nordstream-sprängningen är mer oklar, de flesta klandrar ryssarna.
Sverige får inte slappna av utan tuffe Uffe måste snabbt komma på plats och initiera att åtminstone 14 Archer sänds iväg till Ukraina, det är bråttom för utbildning måste också ingå i paketet.
Den ryska bögfascismen måste bekämpas överallt där den sticker upp sitt fula tryne.
Sista dygnets eliminerade pedofilfascister är bra, 400 st men jag är inte nöjd med materialförlusterna. Det verkar ändå som nedkämpandet av ryssfascisterna går bra och jag tror inte att vintern skall förhindra dom lättrörliga ukrainska förbanden, snart skall hela Lyman kunna befrias totalt från ohyran.