Citat:
Ursprungligen postat av
persson90
Jag är starkt pro-ukraina och väldigt anti Putin, men något här säger mig att det på de "allierades" sida har funnits / finns en oro att Europa skall backa när det kommer till sanktionerna mot Ryssland efter valvinsten från högerkoalitionen i Italien i helgen. Således vill man göra det permanent omöjligt för Ryssland att vrida på kranarna till Tyskland, vilket gör att det inte finns någon vinning i att lätta sanktionerna.
Motbevisa mig gärna, men detta är det mest logiska enligt mig.
Det är per nu helt omöjligt att bevisa någonting men det måste vara sabotage, är nästa fas att slå ut oljeproduktionen i nordsjön och klippa internettrafiken månne?
Fan detta kan bli läskigt, jag tror egentligen inte på konspirationer men nu bärjar hjärnan att spinna ordentligt.
Usa och Ryssland är väl de enda två makter som faktiskt kan utföra något av denna magnituden varav Ryssland sägs ha bättre sjökort över Stockholms skärgård än vad vi har.
Sist gång som Ryssland tros ha kränkt Svenskt territorialvatten cirklade det ju ett ryskt forskningsfartyg utanför sverige ett par dagar.
Vad skulle ett ev. motiv vara för ryssarna?
Usa hade säkert kunna detonera ledningen för att vi inte ska hamna i händerna på Putin, det är ju iaf. ett motiv...