2022-09-27, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Och alla de fartygen har förmåga att gå ner 80 m och anbringa tidsinställda sprängladdningar på två gasledningar och har dessutom motiv och anledning till det? Tänker du inte överhuvudtaget innan du skriver? Mama Mia!

Se här om USAs tydliga hot innan - OBS inte Biden denna gång: https://twitter.com/AZmilitary1/status/1574767709258137606
Nej, jag påstår inte att Finnlines pappersfraktare stannat till och apterat sprängladdningar. Jag bara passar på att nämna att den led som används för fartyg mellan Öresund/Bälten/Kielkanalen/Rostock och Stockholm/Helsingfors/Tallinn/St Petersburg/Riga/Bottenhavet passerar inom 20 km från den norra explosionsplatsen. Så också militära fartyg som följer samma rutt.
Citera
2022-09-27, 16:57
Medlem
Citat:
De ryska olagliga ”folkomröstningarna” i Ukraina har avslutats. Nu säger ryska valförrättare att de tidiga resultaten tydligt visar att de ukrainska områdena föredrar annektering, rapporterar AFP.

Hela 96 procent ska ha röstat för att bli en del av Ryssland, skriver Reuters.

Ukrainas utrikesminister säger dock att annekteringsomröstningen inte kommer att ha någon påverkan på militära mål, skriver AFP.

Haha 96%.. Blir nästan löjligt..

Har ni sett videos där "valarbetare" går runt dörr till dörr och har militär med vapen bakom sig?
Svårt att rösta emot Ryssland då.. Hoppas att alla sanna Ukrainare hinner lämna området och Ukraika bombar sönder hela skiten.
Citera
2022-09-27, 17:00
Medlem
Fy fan att vara militär i detta kriget är ingen lek..
https://twitter.com/Gerashchenko_en/status/1574649321101807617

Kolla hur hans kropp har förändrats efter att ha krigat och suttit fängslad.
https://www.businessinsider.com/ukrainian-pow-mistreated-by-russia-gets-130k-donations-medical-costs-2022-9?r=US&IR=T
Citera
2022-09-27, 17:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Det är bara att söka på t ex China Lng Europe
eller India oil europe så får du massor av artiklar.

Exempel:
https://oilprice.com/Energy/Natural-Gas/China-Is-Quietly-Reselling-Its-Excess-Russian-LNG-To-Europe.amp.html

https://amp.theguardian.com/business/2022/jun/26/concerns-india-back-door-into-europe-for-russian-oil

Åhh, herregud. Några få stackars kubikmeter med gas och några stackars miljoner med oljefat....

ÄR DET DÄR DET ENDA DU HAR ATT KOMMA MED!!

AAJJJJAAAJJJAAAJJJAa.a......jag får fan ont i magen...jag dööööör av skratt!!
Citera
2022-09-27, 17:02
Medlem
Citat:
Jo, Europa köper rysk gas och olja från Kina respektive och Inden.

Man kan inte bara byta olja från något annat land. Raffenaderier är byggda för en viss typ av olja, hur tjock den är osv.

Om du undrar varför elpriserna är så höga i Europa…
I augusti hade importen från Ryssland minskat med 800000 fat, samtidigt som importen från USA ökat med 400000 fat och från Norge med knappt 300000 fat. Norge ökar nu produktionen av olja som liknar Ural-olja med 200000 fat.
https://www.reuters.com/markets/commodities/how-much-oil-does-european-union-import-russia-2022-06-01/
Citera
2022-09-27, 17:04
Bannlyst
Citat:
Kan ett hot bli tydligare? OBS! Det är inte Biden denna gång!

Video här: https://twitter.com/AZmilitary1/status/1574767709258137606

Fan vad häftigt om det är jänkarna som sprängt piss-ryzzens rör!

Putin och Lukaschenko:
"-VI KRÄVER ATT VÄST VISAR OSS RESPEEEECCCKKTTT!!

BANG!
BANG!!

USA:
"-Vi pissar på er när vi vill - och ni kan inte göra nåt åt det!"
Citera
2022-09-27, 17:06
Bannlyst
Citat:
Det är enkelt att hitta. Jag har inte tid att ta fram informationen åt dig.
Ja, jag är väldigt insatt. Fler borde vara det eftersom Europa är på väg mot en industriellkatastrof så borde det intressera folk tycker man.

Som vi trodde.

Helt draget ur röven. Inte sen siffra rätt. Mr Noll Koll. Dagdrömmare och fantiserare.

Fan vad gott det ska bli att värma sig i vinter, framför brasan, samtidigt som 300 000 ryzz-fittor sitter fast i den Ukrainska urskogen i 30 graders kyla - barhänt med plastpåsar på fötterna!
Citera
2022-09-27, 17:06
Medlem
Citat:
Nu visar det sig att USAs flotta var på plats i området bara för tre dagar sedan.
Bifogat i länken finns en skärmdump från Shipfiner eller Vesselfinder vad de befann sig.
https://twitter.com/AZmilitary1/status/1574758898086694912

Ryssarna försöker att vara smarta, de passar på att smyga in med miniubåt och aptera då det finns NATO-fartyg i närheten.

Det ger såklart mer tyngd i vad som kommer att bli en falsk beskyllan.
Nu gäller det för regimen att flytta focus från alla ryska fiaskon som hänt den senaste tiden. Massflykt, protester och mobiliseringsmagplasket.
Citera
2022-09-27, 17:07
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Ja, jag är väldigt insatt. Fler borde vara det eftersom Europa är på väg mot en industriellkatastrof så borde det intressera folk tycker man.

Som sagt, jag tror de som behöver veta inte sitter på Flashback och slösar bort sina liv. Vad du skriver är 100 % ointressant för den kunnige. Hade du haft vettig info så hade du som sagt inte suttit här och skrivit.
Citera
2022-09-27, 17:08
Bannlyst
Citat:
Jo, Europa köper rysk gas och olja från Kina respektive och Inden.

Citat:
Det går inte att få tillräckligt med gas från andra länder.
Det finns inte tillräckligt med LNG båtar i världen för att transportera.
Sen kan Europa inte ens ta emot den mängden gas som behövs. Det måste byggas förvaringsplatser vilket kommer ta några år.

Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72
Men det finns tillräckligt med fartyg för att frakta samma mängd olja och naturgas till Kina och Indien?

Du som är så tvärsäker, kan du inte ge oss dina siffror:

1. Hur mycket gas fattas det nu, att få från andra länder? På ett ungefär?
2. Hur mycket lastkapacitet saknas det?
3. Hur mycket LNG-kapacitet saknas det, enligt dig? I vilka länder?

Det där borde du ju ha koll på. Eftersom du uttalar dig så tvärsäkert.

Så, varsågod! Ge oss dina siffror nu!

Citat:

Men det fetade då?

Det finns inte tillräckligt med LNG båtar i världen för att transportera (LNG till Europa).

MEN DET FINNS TILLRÄCKLIGT MED LNG FÖR ATT TRANSPORTERA TILL INDIEN OCH KINA?
Senast redigerad av Invektiv72 2022-09-27 kl. 17:11.
Citera
2022-09-27, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72
Som vi trodde.

Helt draget ur röven. Inte sen siffra rätt. Mr Noll Koll. Dagdrömmare och fantiserare.

Fan vad gott det ska bli att värma sig i vinter, framför brasan, samtidigt som 300 000 ryzz-fittor sitter fast i den Ukrainska urskogen i 30 graders kyla - barhänt med plastpåsar på fötterna!
Det gäller att hålla ryssarna blöta, frusna, trötta och hungriga. Och tar de dessutom stora förluster sjunker stridsmoralen ännu mer. Och att de slåss för puttler och hans kleptomankompisars fortsatta tillgång till statskassan lär inte hjälpa.
Citera
2022-09-27, 17:11
Avstängd
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agoldenage
Hur kan inte hela Ryssland redan ha gått ihop och avrättat ollonet. Hur orkar de leva med den sunkiga ekonomiska standard som hans dumheter sänker alla andra till. ALLA inklusive hans livvakter lär ju egentligen bara vänta på att han kolar.
Därför att ryzzsvinen är lamm som gottar sig i sin sadistiska historia och nöjer sig med spolarvätska att dricka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in