2022-09-27, 14:56
Medlem
El-Knoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
Dom viste ju inte INNAN att mobiliseringen skulle gå så dåligt det är dom oavsätt vad du köper eller inte är det uppenbart

Okej så då antar jag att ryska medier gått ut nu att de blivit anfallna av NATO?
Citera
2022-09-27, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Nord Stream är inte Rysslands enda gasledningar ut ur landet.
Det har inte jag hävdat.
Citera
2022-09-27, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Hur har ukrainska specialförband förmågan att ta sig till Östersjön, gräva genom meter med grus på botten och sedan sabotera ledningarna? Utan att synas på ytan? Det är rätt långt att simma dit...

Rätta mig om jag har fel. Men så vitt jag vet så ligger ledningen inte nedgrävd. Så ett sabotage är tämligen enkelt för ett specialförband. Nu tror jag också det är långsökt att det skulle vara Ukraina som saboterat ledningen.
Citera
2022-09-27, 14:58
Medlem
Falseflag atrack från ryssland för att få placera sin flotta så nära danmark och sverige som möjligt för invasion.
Citera
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
Är det inte vad specialförband är kapabla till? Göra saker som vi anser vara omöjligt? De första rapporterna till läckorna kom natten på måndag så att inte synas hade inte varit omöjligt.
Jo, eftersom detta är några av de mest trafikerade övervakade delarna av Östersjön, nära Sveriges andra marinbas och en flygflottilj och när Bornholm där Danmarks militär har omfattande spaningsresurser så, jo, det är ingen enkel match. Att det skulle vara Ukraina är väsentligt mindre sannolikt än alla Östersjönationer och USA, men mest sannolikt är att det är en typisk rysk false flag-operation för att kunna gnälla på väst och skapa ännu fler anledningar till att mobilisera i det ryska folkets ögon.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fontyl
Det här var ett väldigt spännande händelseförlopp. Misstänkte att något likt detta kunde inträffa. De där två ledningarna har varit utsatta för extremt politiskt tryck, under väldigt lång tid. Det kommer spekuleras kring vem som har gjort detta. Ryssland kommer beskylla västmakterna för sabotage på deras infrastruktur och antagligen använda detta som hävstång för att eskalera kriget. Vad ska de använda ledningarna till om han ändå inte tänker leverera gas? Perfekt false flag. USA kommer få skulden för detta, i ett försök att vända Europa bortifrån USA. Tyskarna hoppades sannolikt att kriget skulle ta slut fortast möjligt så att de kunde fortsätta sina tveksamma affärer med Ryssland. Precis som de gjorde under hela Kalla kriget, efter invasionen av Georgien och efter annekteringen av Krim. USA har varit extremt kritiska till NS1 & NS2 under väldigt lång tid, de har öppet kritiserat Tyskland för detta. Flertalet gånger. Därför är detta den perfekta smutskastningskampanjen riktad mot USA, utförd av Ryssland.

Deras "tveksamma affärer" driver också vår ekonomi då Tysklands högteknologiska industri tar billig rysk gas och förvandlar den till GULD som våra företag köper in för bra priser och använder till sina produkter. Nu går dessa i KK. 270 miljarder kr i gas förvandlade tysk industri till 17 000 miljarder kr varje år. För den som tycker att "gas från Ryssland" var en dålig idé
Citera
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Fast EU har inte anpassat sig, producentpriser i Tyskland är upp nästan 50% på ett år där energipriser är med och jävlas. Hur det skall gå att bedriva affärer under dessa förhållanden, utan någon som helst prisstabilitet kan man gråtande fråga sig utan det luktar mera åt krasch bom bang. Kaos i EU det gillar ryssen

Det är ett krig med två fronter.
Ett hett krig där unga män dör.
O krigsmateriel för miljarder förbrukas. Ett krig som media rapporterar flitigt ifrån.
Dels ett ekonomiskt krig där Europa lider akut energibrist. Som tär på ekonomin o kan knäcka hela europas ekonomier.
Här är det mer av ” Keep Calm and Carry on” eller ” Vår beredskap är god”…

Segern är alltid snart innom räckhåll…
Citera
2022-09-27, 14:59
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negerinflation
Det har inte jag hävdat.

Va? Du frågade hur Ryssland kan tjäna pengar på sin gas om ledningarna blivit saboterade.

Jag svarade att Nord Stream inte är Rysslands enda ledningar. De får således mer betalt för den gas de exporterar. Och ingen av Nord Stream-ledningarna användes ändå inte sedan början av september.
Citera
2022-09-27, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cutcut1337
Falseflag atrack från ryssland för att få placera sin flotta så nära danmark och sverige som möjligt för invasion.

Dem har inte militärer för det ändå. Sluta drömma
Citera
2022-09-27, 15:00
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Jo, eftersom detta är några av de mest trafikerade övervakade delarna av Östersjön, nära Sveriges andra marinbas och en flygflottilj och när Bornholm där Danmarks militär har omfattande spaningsresurser så, jo, det är ingen enkel match. Att det skulle vara Ukraina är väsentligt mindre sannolikt än alla Östersjönationer och USA, men mest sannolikt är att det är en typisk rysk false flag-operation för att kunna gnälla på väst och skapa ännu fler anledningar till att mobilisera i det ryska folkets ögon.

Är det så, då har ryssarna bestämt sig för att det är slut på affärer med EU.
Citera
2022-09-27, 15:01
Medlem
Soterns avatar
Undrar vad som skulle hända om någon slängde en brinnande sticka i det bubbelbadet?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/765Wk8/nya-bilder-pa-bubblorna-vid-gaslackan
Citera
2022-09-27, 15:02
Medlem
CIA antar jag. Se till att gasen är av hela vintern igenom och samtidigt försvaga ryssarnas leverage.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in