2022-09-27, 09:21
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Vilka "vi"?

Vi = Väst.

Enbart Nord Stream 2 innehöll 300 miljoner kubikmeter. Jag undrar om den mängden gas skulle kunna räcka lång tid undre vintern? Eller förbrukas den volymen på en dag? För om mängden i ledningarna räcker lång tid, som i månader, då kan det motivera att förstöra ledningarna.

Edit: Volymen 300 miljoner kubikmeter är inte så mycket i förhållande till enskilda länders årliga förbrukning. Finns statistik för det här: https://www.indexmundi.com/map/?v=137&r=eu&l=sv
Senast redigerad av Hegamon 2022-09-27 kl. 09:29.
Citera
2022-09-27, 09:23
Medlem
ForzaLeons avatar
Skiten skulle aldrig ha byggts och se nu till att spränga skiten.
Citera
2022-09-27, 09:23
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Här flödar foliehattsteorierna. Men jag klandrar er inte för den saken. Vi lever ju i en jävla film alltså. Haha vilket kaos!

Vad är er teori om vad som hänt? Eller är den också en foliehattsteori, det är svårt för mig tolka vad som är foliehattsteori om gasledningen. Jag anar mig till att det är Ryssland som gjort det. Men jag lyssnar nu på Biden och jag förstår det som att USA kan gjort det:
https://www.youtube.com/watch?v=OS4O8rGRLf8
Senast redigerad av Hegamon 2022-09-27 kl. 09:27.
Citera
2022-09-27, 09:24
Medlem
Savoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CKCS
Ja, attacken gör troligen att alla idéer om att starta upp någon av ledningarna under denna vinter kan glömmas. Kanske det som är syftet?

Jag tror det. Tror sanningen är så enkel (för det är den oftast) som att USA en gång för alla ville göra slut på Rysslands numera enda hållhake på Tyskland så att tyskarna kan öppna upp vapenexporten till Ukraina ännu mer. Men Polen är en annan intressant kandidat. Sverige skulle ju absolut ha förmågan men känns för vågat och osvenskt
Citera
2022-09-27, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lättöl
Är det inte så fall bra korkat av ryssland? Om något så vill de säga "det är vi som bestämmer", nu finns det argumentet kvar. Inget att förhandla om.

Läste igår att det låg ett Tyskt ubåtspaningsflyg utanför Kaliningrad hela dagen.
Dom visste nog redan då att det var nått i görningen, och det blir ganska tydligt var sabotaget kommer ifrån.
Citera
2022-09-27, 09:26
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Vad är er teori om vad som hänt? Eller är den också en foliehattsteori, det är svårt för mig tolka vad som är foliehattsteori om gasledningen. Jag anar mig till att det är Ryssland som gjort det.
Jag har flera olika spontana teorier. Foliehattsvarning på några av dem.

Är mest fascinerad över hela situationen.
Citera
2022-09-27, 09:27
Medlem
"Fuck the EU" - Victoria Nuland, hon som delade ut bullar under majdan kuppen i Ukraina 2014, hon som även erkände under förhör att USA har biolabs i Ukraina. Allt detta är planerat, The Great Reset.
Citera
2022-09-27, 09:28
Medlem
idiamindadas avatar
Två läckor. Jag tänker att man gör ett sabotage lite mer grundligt när man ändå håller på? Iofs är kanske inte omfattningen klarlagd än.
Citera
2022-09-27, 09:29
Medlem
okok1s avatar
Citat:
When asked about Nord Stream 2, the US president said "if Russia invades... again, then there will be longer Nord Stream 2. We will bring an end to it."
https://www.bbc.com/news/world-europe-60292437

Biden har lovat att förgöra den... Det är väl uppenbart vem som är bakom...
Citera
2022-09-27, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Här flödar foliehattsteorierna. Men jag klandrar er inte för den saken. Vi lever ju i en jävla film alltså. Haha vilket kaos!

Det börjar bli för mycket nu. Dags att atombomba Kreml. Då blir det iaf slut på skiten.

Atombomba först, ställ frågorna efteråt.
Så otroligt naivt. Du tror det är ”slut” då?
Citera
2022-09-27, 09:31
Medlem
Beta-Bums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CKCS
Bör väl inte vara jättesvårt att reparera dock. Byt ut den skadade sektionen och pumpa ur vattnet.
Man vill absolute inte släppa in vatten i ledningen.
Som du nämner måste det skadade/läckande sektionen tas bort för att kunna svetsa i en ny sektion.
Svetsningen måste ske ovan vattenytan för att kunna få till en god svetsfog.
Detta ställer till det då man måste lyfta upp ledningen där skadan finns.
Sedan måste ledningen tömmas på gas innan ingrepp och reparation.

Eftersom ledningen ägs till större delen av Ryssland och Tyskland, är det också dessa sidor som måste själva reparera, eller anlita en annan firma för att utföra reparationen. (Troligen det schweiziska bolaget som skötte konstruktionen)

Så ... ja... reparationen i sig kommer att vara ett stort projekt med den rådande politiska situationen.
Citera
2022-09-27, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Här är GM: https://www.youtube.com/watch?v=OS4O8rGRLf8

Tror jag med, tror inget land utom USA skulle våga sabotera ngt av det här slaget med risk för konsekvenser om sanningen skulle läcka ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in