2022-09-26, 21:13
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Då de är ryskdesignade så finns det garanterat startvev, och vintertid är det blåslampa under motorn i 45 minuter för att ens kunna veva igång den. Ingen elektronik som kan krångla, frågan är om däcken är från 50-talet?
Om ryssarna kan hålla dem igång kan nog jag också. Blir till att ta ner till Ukraina efter kriget.
Citera
2022-09-26, 21:15
Medlem
Delphinuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Det är Ukraina som mördar barn. ZZelensky njuter säkert av hans äckliga nazze-mördarpatrask som våldför sig på civilbefolkningen i Donbas.

Total slakt är bara något som du själv hittat på. Hittills är det en begränsad operation. Om det blir tuffare tag beror helt på om NATO pushar Ryssland dit.

Begränsad operation med obegränsad mobilisering? Hade det inte varit för Ryssland hade jag inte haft något att skratta åt här i livet. 😗
Senast redigerad av Delphinus 2022-09-26 kl. 21:18.
Citera
2022-09-26, 21:24
Medlem
leckerleles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Citat:
UN chief calls for end to ‘era of nuclear blackmail’

Decades after the fall of the Berlin Wall, we can hear once again the rattling of nuclear sabres,” Guterres told a special UN General Assembly session on nuclear disarmament on Monday.

“Let me be clear – the era of nuclear blackmail must end,” he said. “The idea that any country could fight and win a nuclear war is deranged. Any use of a nuclear weapon would
incite a humanitarian armageddon,” he said.

“Without eliminating nuclear weapons, there can be no peace.”

https://www.aljazeera.com/news/2022/9/26/un-chief-urges-end-to-era-of-nuclear-blackmail

Mycket klok man den där Guterres och mycket kloka ord i sitt tal!

Ja demilitarisering av kärnvapen är nog allas dröm, förutom en handfull ledare. Men tror inte vi kommer komma så långt i utvecklingen. När människan skapat nå så ondskefullt så räcker det inte med att skrota dom, finns alltid länder som kommer bygga upp nya i smyg eller inte.. tragiskt.
Citera
2022-09-26, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leckerlele
Ja demilitarisering av kärnvapen är nog allas dröm, förutom en handfull ledare. Men tror inte vi kommer komma så långt i utvecklingen. När människan skapat nå så ondskefullt så räcker det inte med att skrota dom, finns alltid länder som kommer bygga upp nya i smyg eller inte.. tragiskt.
Jag läste någonstans där man föreslog om Ryssland någon gång i framtiden vill ha bort sanktionerna gjorda mot sig så får dom göra sig av med varenda en av deras kärnvapen.
Annars kvarstår alla sanktioner och fler att vänta.
Citera
2022-09-26, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif0
Du vet om att twitter inte är någon källa

Källan är ju videon din dåre. Den laddas upp som sådan och endast så, i många fall på bara twitter.

Sen om du behöver ha 3 delar av Nationalencyklopedin för att kunna fatta att ryssarna får stock så får de stå för dig, vi andra har gärna lite runkmaterial från twitter
Citera
2022-09-26, 21:37
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
Ja, jag såg igår att det var ett par högt uppsatta personer, bland annat en kvinnlig politiker i Duman,
som var upprörda och protesterade över att blivit fel i mobiliseringen.
Hon krävde ändring.

Vad det var exakt de menade var fel uppgavs inte, vad jag vet.

Men det skulle ju kunna vara en förklaring. Som sagt.
Hon var upprörd över att 40-åringar hade kallats in när det sagts att övre gränsen var 35. Inte direkt någon stark protest mot kriget, men för homo sovjeticus kan det kanske räknas som uppror.
Citera
2022-09-26, 21:40
Medlem
leckerleles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Jag läste någonstans där man föreslog om Ryssland någon gång i framtiden vill ha bort sanktionerna gjorda mot sig så får dom göra sig av med varenda en av deras kärnvapen.
Annars kvarstår alla sanktioner och fler att vänta.

Vore en fin idé, men tycker naturligtvis att varje nation som innehar kärnvapen ska göra sig av med dom, vilket jag finner högst osannolikt tyvärr. Inte minst Nord Korea haha..
Citera
2022-09-26, 21:41
Medlem
Delphinuss avatar
https://mobile.twitter.com/WarMonitor3/status/1574439357808885761

“Ukrainian artillery destroyed a train with mobilized Russians in the Luhansk region.”
Citera
2022-09-26, 21:43
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias
Hon var upprörd över att 40-åringar hade kallats in när det sagts att övre gränsen var 35. Inte direkt någon stark protest mot kriget, men för homo sovjeticus kan det kanske räknas som uppror.
40, det är det nya 65 i rössija...
fulla skalliga ovårdade kondis som farfarsfar
Citera
2022-09-26, 21:44
Bannlyst
Finns det någon media som varken är NATO eller Ryssvänlig, som bara rapporterar nyheterna på marken?
Citera
2022-09-26, 21:50
Medlem
Orolig för kherson. Verkar gå åt mycket folk och material för Ukraina där. Lyckas de stoppa ryska försyningar över floden?
Citera
2022-09-26, 21:51
Avslutad
Risken som jag ser nu är att Putin skicka grisar i gasrören.

Grisar med bomber som kommer spränga sönder hela europas gasrörledningar. Vi kan också misstänka att han skiftar giftig gas i rören.

slutsats; Gräv upp och /eller plombera alla anslutningar till ryssland
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in