2022-09-26, 20:18
Medlem
Bylwes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K1ngen
Eller Hitler men de mörda genom att beordra nån annan att utföra dådet....

Jo, men även fast Manson helt klart är en speciell sorts galning så kan man inte riktigt slänga in honom i samma fack som Ted Bundy, John Wayne Gacy, Jeffrey Dahmer etc.

De sistnämnda var hands on -typer, som utförde morden (x antal) på egen hand och på sitt egna speciella lilla vis.
Medan Manson mer kan ses som en slags manipulativ sektledare.
Citera
2022-09-26, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bylwe
Jo, men även fast Manson helt klart är en speciell sorts galning så kan man inte riktigt slänga in honom i samma fack som Ted Bundy, John Wayne Gacy, Jeffrey Dahmer etc.

De sistnämnda var hands on -typer, som utförde morden (x antal) på egen hand och på sitt egna speciella lilla vis.
Medan Manson mer kan ses som en slags manipulativ sektledare.
Jo förvisso och är som sagt inte mitt gebit.

"Jack the Ripper, Ted Bundy, Charles Manson – är tre namn som sänder kalla kårar längs ryggraden. Vi sätter fokus på historiens värsta seriemördare."

https://varldenshistoria.se/kriminalitet/kriminella/seriemordare
Citera
2022-09-26, 20:35
Medlem
Helt klart sevärd!
Citera
2022-09-26, 20:51
Medlem
Bratmobiles avatar
Den är sexig och helt klart sevärd men hade väntat mig lite mer grafiska grejer, är man inte påläst sen innan så missar man ju rätt mycket av vad han faktiskt pysslade med.

Lite segt med delen om grannen som i största del är påhittat för serien.
Citera
2022-09-26, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuneSnus
Har något sett detta, e det sevärt eller bara en cash grab på Seriemördar trenden. Evan Peter spelar dahmer

Jag tycker den var bra och smaklig utan att romantisera det Jeffrey gjorde. Sevärd helt klart och Evan Peter gör en bra insats.

Förskräckligt vad inkompeteten och rasistisk polis kunde underlätta för Jeffrey att slippa undan under sån lång tid.

Jag ger den 8/10 Dahmer.
Citera
2022-09-26, 20:53
Medlem
Får ge den en titt! Även om tror man hört det mesta.

Jag lyssnade på en rätt usel podd (True Crime all the time) om en snubbe som hette Robert Pickton. En grisfarmare som dödade tjejer och matade dem till grisarna, sedan slaktade grisarna och bjöd hem tjejer på middag för att äta gris. Riktigt jävla disturbing :S https://en.m.wikipedia.org/wiki/Robert_Pickton

En sån serie hade varit intressant. Hur blir folk så här hemska, man vill bara gråta.
Citera
2022-09-26, 20:55
Medlem
Klart gay serie, mycket bra.
Citera
2022-09-26, 20:56
Medlem
L3nn4rts avatar
Väldigt bra serie med bra skådespelare. Evan Peters (Dahmer) gör en kanoninsats. Han lyckas verkligen med att spela udda och obehaglig. Han har också gjort ett bra försök med att få till Dahmers röst och sätt att prata och röra sig.

Richard Jenkins (Dahmers pappa) är jag van vid att se i äldre komedier. Scenen där han sitter på polisstationen och får reda på vad hans son har gjort är så bra att jag nästan kunde känna det själv. Han gör ett riktigt bra jobb i att spela både besviken och chockad över sin sons ständiga misslyckande och mord, men att han ändå tycker synd om honom och vill hans bästa.

Hela serien är obehaglig rakt igenom, på ett trovärdigt sätt. Det här är första gången på länge som jag håller stenhårt på att bara se ett avsnitt varje kväll för att det ska räcka längre. Absolut kvällens höjdpunkt. Blev förvånad över att tjejen klarade av att se på den och att hon också tycker den är bra, även om den kan vara så känslomässigt obehaglig.

9/10 huvuden.

Det enda minus den får är då jag efter att ha sett första avsnittet tyckte att den var så välgjord att jag rekommenderade den till min far. När jag sedan sett ytterligare ett par avsnitt så insåg jag hur sjuk han måste ha upplevt den. Han måste ju tro att jag är ett full blown psycho som tycker att det här var så bra att jag rekommenderade den för honom. Jag misstänker att han inte har sett vidare, för inga sms har kommit från honom sedan jag rekommenderade den.
Senast redigerad av L3nn4rt 2022-09-26 kl. 21:02.
Citera
2022-09-26, 21:08
Medlem
Är serien HBTQP-certifierad?
Citera
2022-09-26, 21:08
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt
Väldigt bra serie med bra skådespelare. Evan Peters (Dahmer) gör en kanoninsats. Han lyckas verkligen med att spela udda och obehaglig. Han har också gjort ett bra försök med att få till Dahmers röst och sätt att prata och röra sig.

Richard Jenkins (Dahmers pappa) är jag van vid att se i äldre komedier. Scenen där han sitter på polisstationen och får reda på vad hans son har gjort är så bra att jag nästan kunde känna det själv. Han gör ett riktigt bra jobb i att spela både besviken och chockad över sin sons ständiga misslyckande och mord, men att han ändå tycker synd om honom och vill hans bästa.

Hela serien är obehaglig rakt igenom, på ett trovärdigt sätt. Det här är första gången på länge som jag håller stenhårt på att bara se ett avsnitt varje kväll för att det ska räcka längre. Absolut kvällens höjdpunkt. Blev förvånad över att tjejen klarade av att se på den och att hon också tycker den är bra, även om den kan vara så känslomässigt obehaglig.

9/10 huvuden.

Mycket bra sagt, håller med i allt.
Citera
2022-09-26, 21:26
Medlem
Blir hungrig när jag ser den...
Citera
2022-09-26, 21:28
Medlem
Awkwardmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnagIT