2022-09-26, 10:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72
Du har missat hela poängen.

Ryzzarna får gärna fortsätta med sina paradgrenar, "litet kast med sönderslagen fru", eller "kast från balkong med våldtaget minderårigt luder". Vi invaderar inte piss-ryzzland för att de råkar ha en diktatur, tar ihjäl folk med avvikande åsikter eller kallar kriget för "krig".

Och vi invaderar inte heller Qatar eller Förenade Arabemiraten. Vi invaderar inte heller Norge eller Finland, trots att vi inte är överens med dom om allt.

Men piss-ryzzar som invaderar ett suveränt grannland, det har vi absolut inget fördragande med. Piss-ryzzar som torterar och våldtar småpojkar och småflickor - I ETT ANNAT LAND!

Din jävla pissfitta, försök att förstå lite av det som händer i världen!
Du glömde två saker: 1) invasionen måste ske i vårt närområde för att vi ska bry oss. Och 2) det måste vara ett annat land än USA som är aggression. USAs invasioner stöttar vi.

Nyttiga idiot.
Citera
2022-09-26, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72
Nån påstod att en dumper måste ha asfalt för att kunna ta sig fram.

Många som sett en dumper på Hornsgatan i Stockholm?

Nä, det kommer inte att bara några som helst problem för Archer i den ukrainska leran.

Den tar sig fram!

Kan denna ta sig fram så.
https://youtu.be/G5CzHgc9sa0?t=85

Archer kommer bara gräva sig fram!

Ska Ukraina få detta system?
Citera
2022-09-26, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Här har du en bra källa på argument pro and con om vad som hände februari 2014: https://www.kialo.com/how-should-we-characterize-the-overthrow-of-yanukovich-in-2014-58951?path=58951.0

Om alla ukrainare du pratat med säger att "så var fallet" och att "alla intervjuade i media håller med" så visar det att du lever i en social och en mediabubbla snarare än vad som är sant. Det går att tycka båda, och det finns miljoner ukrainska människor från Krim/donbass som anser att vad som hände i Kiev var fel.

Förklara för en dum typ vad din källa innebär

Nu hävdar jag inte att alla håller med utan du lägger ord i mun, fint...
Jag tar åt mig ändå av kritiken att jag inte var tydlig nog. Det jag menar är att jag ej har sett något som stödjer att en majoriteten av ukrainare vill att Ukraina stannar kvar som Rysslands knähund. Det finns absolut regioner som vill det eller t.o.m tillhöra Ryssland. Problemet är att ett lands suveränitet skall respekteras och endast demokratiska folkomröstningar där hela befolkningen får säga sitt räknas som legitima. Bara för att 90% av befolkningen i en region vill tillhöra ett annat land så gills det inte. Det är vad majoriteten av hela landets befolkning vill som räknas.
Citera
2022-09-26, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Så, du tycker att den länken du delar tyder på ett klimat där "pro-federalists" inte riskerar att diskrimineras? Att det inte finns risk att man kan komma undan med mord om man mördar pro-federalister?

Som jag nämt tidigare. du läser alla raporter och data med en extremt Pro-Rysk infallsvinkel.

Det är ganska klarlagt att händelseförloppet inte var ett planerat mord utan en händelse som skapades av 2 ligistfalanger och som tyvärr fick en tragisk utgång.

Men du visar helt klart att du har din agenda, som du visar i princip alla dina inlägg. Dvs att Ukraina är delaktig i krisen och därför är det OK att gå Putin till mötes gällande hans krav.
Citera
2022-09-26, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinmandt
Förklara för en dum typ vad din källa innebär

Nu hävdar jag inte att alla håller med utan du lägger ord i mun, fint...
Jag tar åt mig ändå av kritiken att jag inte var tydlig nog. Det jag menar är att jag ej har sett något som stödjer att en majoriteten av ukrainare vill att Ukraina stannar kvar som Rysslands knähund. Det finns absolut regioner som vill det eller t.o.m tillhöra Ryssland. Problemet är att ett lands suveränitet skall respekteras och endast demokratiska folkomröstningar där hela befolkningen får säga sitt räknas som legitima. Bara för att 90% av befolkningen i en region vill tillhöra ett annat land så gills det inte. Det är vad majoriteten av hela landets befolkning vill som räknas.

Precis, ungefär som att skåne skulle säga att vi vill tillhöra Danmark och sedan ha folkomröstning enbart i Skåne.

Men det är dom för korkade (eller så spelar dom korkade) för att förstå
Citera
2022-09-26, 10:48
Medlem
Reimers avatar
Kenneth Greggs uppdatering angående läget vid fronten igår och idag.

Citat:
26.09.2022 morgonuppdatering. Deepstatemaps uppdateringar släpar efter på myndigheternas begäran men som vi ser på den senaste kartan har våra trupper börjat offensiv 2 på allvar. Detta sker över hela frontlinjen och de våra har penetrerat ryssarnas försvarslinje på flera ställen. Vi kommer att se en rätt så snabb utveckling för ryssarna har inte hunnit bygga försvarslinje 2 och 3.
Den största offensiven sker i södra delen av Kharkiv Oblast kring Iziumske och Nove. Byn Ridkodub är övergiven av ryssarna så vi kan säga att den är under vår kontroll. Prioritet 1 är att omringa Lyman för att stänga in så många ryssar som möjligt, men det pågår strider redan inne i Lyman. Det finns indikatorer på att ryssarna börjat lämna staden och lämnat kvar separatisterna att stå för försvaret. Prioritet 2 är utan tvekan att inta Svatove för att helt skära av ryssarnas underhållslinjer.
Nere i Kherson har inget nytt skett och på den övriga Donbassfronten är det ävenledes som förut.
Så har det skett lite förändringar i min status också. Jag blev uppmanad att sända in en anhållan om ukrainskt medborgarskap och det har jag gjort. Jag är ju inne på mitt femte år i detta underbara land nu så det är ju en naturlig process. Det som skedde några dagar senare var att jag utsågs till scout/spanare i min militära status, vilket jag har önskat sedan krigets början. Jag försöker nu förbättra min ukrainska så ofta som möjligt, jag måste ju klara språktestet en vacker dag. Eftersom jag är frivillig och i en hemvärnsbattalion får jag inte ekonomisk ersättning men däremot får jag stadgad krigsskadeersättning om jag blir sårad eller invalidiserad.
SLAVA UKRAINI

https://www.facebook.com/kenneth.gregg.9440
Citera
2022-09-26, 10:49
Medlem
Hor-Ullas avatar
Moskvabörsen har på en vecka gått ner 10% enheter och nu på morgonen är fallet över 6%.

Rubeln tappar kraftigt den med. Börjar paniken sprida sig så kommer det även på börsen bli ett blodbad. Skulle tippa att Putin beordrar en stängning inom kort.
Citera
2022-09-26, 10:50
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moscow-Mule
Håller med om att det är en komplex fråga och är inte avundsjuk på de beslutsfattare i USA och Europa som har frågan på sitt bord. Det som är den stora skillnaden i detta fall jämfört med tidigare är ju att Putin använder kärnvapen (eller hotet om) som ett offensivt vapen och för erövra andra länder. Den paradigm som rått genom hela kalla kriget mellan kärnvapenmakterna har ju varit att det endast är defensiva vapen och tror inte att man kommer att kunna kan låta Ryssland ”vinna” på den typen av hot då det som sagt skulle skapa en ny paradigm som inte är acceptabel.

Nja. USA hotade Kina med kärnvapen om de inte slöt fred i Korea. Jag har ingen källa direkt, men jag har hört att Sovjet hade i sin scenarieplanläggning att slå med taktiska kärnvapen om de skulle anfalla också. Finns även andra exempel som visar att paradigmet är "uppluckrat".
https://en.wikipedia.org/wiki/Nuclear_blackmail
Citera
2022-09-26, 10:54
Medlem
HejaFinlands avatar
500 döda ryska soldater på ett dygn! Ett stridsflygplan och 3 helikoptrar. 15 stridsvagnar och 25 andra stridsfordon. Man förstår att Putin hotar med kärnvapen; hans armé nöts sönder i en allt snabbare takt.

https://twitter.com/Flash_news_ua/status/1574301505154387968
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Småflickorna som tvingas gifta sig med gubbar och blir våldtagna som 10-åringar är nog jättetacksamma för Tysklands affär. Finansiering behövs för även kommande generationer av småflickor ska kunna förtryckas och våldtas.
Nu får du helt sonika lägga av med dina sinnesförvridna grejer här. Inte bara är de OT så det står härliga till, utan dessutom så genomkorkade att man mår illa. Hur i helvete kan du sitta här i detta nu och försöka använda ett rövhålslands inrikespolitik till att försvara ett annat rövhålslands utrikespolitik. Vad i HELVETE har Tysklands gashandel att göra med att RYSSLAND VALT att invadera samt hota halva världen, vilket SJÄLVKLART resulterar att INGEN normalt funtad eller CIVILISERAD stat vill ha med dem att göra och än mindre handla deras naturresurser? Sitter du här i denna tråden och försöker spela offerkofta genom att få det till att låta som att Quatars inrikespolitik är mått nog för att strunta i vad och varför Ryss-ASEN gör vad de gör? Ta nu och tvätta dig bakom öronen och se till att hålla dig till ämnet som INTE handlar om vad fan du tycker om EU's energipolitik och än mindre vad fan Quatar har för felaktigheter i sin "politik". Tråden handlar om vilket äckligt skithål till neandertalarland Ryssland är, samt vad denna efterblivna stat sitter och gör på DAGLIG basis i sitt grottmänniskobeteende. Ett land som inte ens kunde torka sig i röven med toapapper för 40 år sedan och än mindre ta hand om sitt eget folk, sitter som en jävla triggerhappy orangutang och hotar de CIVILISERADE och UTVECKLADE länderna med allt från undergång till världskrig för att - "snyft snyft, men...jag vill ju också vara bäst". Ryssland ÄR inte ens bra i NÅGOT och har ALDRIG varit, så därför håller man sig i SITT BÅS per naturlag. DETTA är vad ryss-aset inte förstår och detta är BEVISET på hur underutvecklat ryss-aset är. Desperata vilsna stackare som dig till och sitta och försöka vända bort fokus från det som händer i UKRAINA just nu. Hade Ryss-aset gett fan i Ukraina så hade Ukraina SJÄLVA kunnat handla och sälja råvaror för SITT EGET lands väl. Precis som Kazakhstan, och Georgien, och alla de andra länderna som Ryssland har gjort EXAKT samma sak i som de nu gör i Ukraina. Ryssland är ett jävla PACK som inte kan nogonting utöver att förslava och förtrycka andra. Vart än de satt sin fot har saker gått åt helvete och detta ÄR ETT FAKTUM!

EDIT - Jo, Ryssland/Sovjet hade världens mest underbara hockeylag på 70 och 80-talet
Senast redigerad av OnceUponACreek 2022-09-26 kl. 10:58.
Citera
Medlem
Någon som har status på den där mongolida mongolen som representerar samtliga ryssar och dess sympatisörer) som gillar kastrering? Hoppas han är död.
Citera
2022-09-26, 10:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Du glömde två saker: 1) invasionen måste ske i vårt närområde för att vi ska bry oss. Och 2) det måste vara ett annat land än USA som är aggression. USAs invasioner stöttar vi.

Nyttiga idiot.

Hur var det nu med dom piskade homosexuella? Tänker du glida över hela spektrat, som en hal amöba?

Och återigen detta USA. Du känner dig personligen förorättad förstås, ”om USA får kriga så måste Ryzzland få kriga!”.

Nope, mr Butt hurt.

Två fel blir inte ett rätt.

Men rätt är att köpa olja och gas från Qatar och Förenade arabemiraten.

Och att göra sig kvitt EU:s beroende av rysk olja och gas. Och få ner oljepriset för den ruzzka oljan till under 60 USD per fat. En månad till så!

Oavsett hur butt hurt du är över USA.

Ditt spånhuvud!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in