2022-09-25, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Säljare av "last resort" är inget roligt att vara, vilket RySSland kommer att upptäcka! Eftersom riksbanker, nu, höjer sina styrräntor för att motverka inflationen så kommer ekonomierna att stramas åt. Då minskar efterfrågan på olja och gas. Vi kommer därför, relativt snart, ha ett överflöd av olja och gas på världsmarknaden, vilket pressar priserna. Det har, för övrigt, redan börjat ske sedan mitten av sommaren. Oljepriset har sjunkit med ca 30 procent, och ännu så har riksbankerna bara börjat att höja sina styrräntor.

När oljepriset kommit ner till 60 dollar/fatet, vad blir då vinstmarginalen för Ural-olja när, dessutom 30 procents rabatt dragits av? Och detta kan alltså vara ett faktum innan nyår! Utan tveksn står vi ut med 1 till 2 års recession för att knäcka den ryska cancersvulsten, en gång för alla!

Slava Ukraini!
Enligt Indien är rabatten $35/fat, så vid nuvarande oljepris på $86/fat får ryssarna bara $51/fat betalt och vad jag förstår är det ryssarna som ska stå för frakten. Går priset ner till $60 så täcker det knappt transporten för ryssarna.
Citera
2022-09-25, 22:37
Medlem
TinFoilHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorbag
Helt korrekt! Lägg därtill den uppblåsta rubel-kursen så ser det rätt jobbigt ut. Rysslands breakeven pris har tidigare varit runt $44/fat, det bör vara högre med den här rubelkursen.

Risk for OffT här men det finns en annan aspekt på detta också.

ryZZka befolkningen har ridit grisrygg på den inhemska oljeproduktionen, dvs oljan som man pumpat upp och sålt till omvärlden till marknadspris.

När oljevolymerna går nedåt och inget annat land köper upp oljan som pumpas fram så betyder det att hela kostnaden för att pumpa upp oljan hamnar på den ryZZka konsumenten.

Så, ifrån att oljan/bensinen varit typ nästan billigare än vatten så kommer snart oljan bli gaaanska dyr för den ryZZka befolkningen som då kommer att få betala för hela produktionskedjan, från underjorden in i biltanken.

Om inte blodsoffer bestående av grannens söner gör ryZZen grinig så kan man väl hoppas på att snordyr soppa skapar missnöje nog för att medel-Ivan ska börja knorra ljudligt och publikt.
Citera
2022-09-25, 22:39
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Putin får nog skifta fokus snart från att mörda barn i Ukraina till att försvara sig själv hemma i Ryssland mot ilskna ryssar.

Låt oss hoppas. Sprider sig det här till fler regioner så har Pruttan problem. Kan tänka mig att de här människorna inte känner sig så patriotiska just nu, och inte kommer det bli bättre när deras män kommer hem i liksäckar. Så han skapar också långsiktiga problem.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Enligt Indien är rabatten $35/fat, så vid nuvarande oljepris på $86/fat får ryssarna bara $51/fat betalt och vad jag förstår är det ryssarna som ska stå för frakten. Går priset ner till $60 så täcker det knappt transporten för ryssarna.

Jag hörde att produktionskostnaden för Ryssland är 40-50 USD, sedan skall den som sagt transporteras långt till Indien. Och troligtvis är produktionskostnaden högre nu p.g.a. brist på reservdelar i oljeindustrin så allt går sönder oftare. De går nog redan nära plus minus noll.
Citera
Medlem
Sqrbankens avatar
Nej, ingen utveckling jag själv tror blir fallet men nog får man ändå leka ("drömma") med tanken att motståndet i Dagestan inspirerar andra minoriteter och regioner - vilket är många i detta gigantiska land - att också sätta sig på tvären för att dessutom snöbolla iväg till den grad att Putin får ett inbördeskrig om halsen oppanpå fiaskot i väst.

I händelse om allt inte nukar samman totalt när token sått sin sista potatis så kommer enbart ett chip som spelar upp en golfapplåd under kapitlet som täcker Putins tid vid makten att räcka i historiebäckerna i så fall.
Citera
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Tala inte om skörd, 800 år av rysk terror slår äntligen tillbaka mot er. Välkomna till Ukraina :
https://twitter.com/pilotmsv/status/1513131559834079234

Riktigt underbart! Jag förstår deras hat och myser över att det var en skära hon använde!

Slava Ukraini!
Citera
2022-09-25, 22:42
Medlem
schipperke77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Nej, ingen utveckling jag själv tror blir fallet men nog får man ändå leka ("drömma") med tanken att motståndet i Dagestan inspirerar andra minoriteter och regioner - vilket är många i detta gigantiska land - att också sätta sig på tvären för att dessutom snöbolla iväg till den grad att Putin får ett inbördeskrig om halsen oppanpå fiaskot i väst.

I händelse om allt inte nukar samman totalt när token sått sin sista potatis så kommer enbart ett chip som spelar upp en golfapplåd under kapitlet som täcker Putins tid vid makten att räcka i historiebäckerna i så fall.

Jag tror tvärtom att det är en ganska sannolik utveckling. Den ryska armén är i Ukraina och får stryk just nu, vad ska Putte sätta emot folkresningar i republikerna?
Citera
2022-09-25, 22:44
Medlem
Citat:

Dessutom använder Ryssland så ålderdomlig teknik vilket gör den betydligt dyrare att pumpa upp. Så olönsamheten nås tidigt.
Citera
2022-09-25, 22:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av vallpojken
Aha. Rysstroll's gonna troll.

Ryktas om att Georgien stänger gränsen för flyende ryska män imorgon.

https://twitter.com/AldemiraVeiga/status/1574124272930508800

Om det stämmer, vad innebär det?
Förmodligen har putin beodrat georgien att göra det? )
Citera
2022-09-25, 22:45
Avstängd
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Det var ingen nazistkupp 2014.
Ryssar startade krig i Donbas 2014. Ukraina försvarade sig. De besköt varandra och dödade storleksordningen 1500 civila var. Sen var det några hundra som dödades av minor eller hantering av explosiva varor.
Ingen hade dött om inte ryssar hade kommit till Donbas och startat krig.
Ren desinformation från nazistregimen i Kiev:

A US-Backed, Far Right–Led Revolution in Ukraine Helped Bring Us to the Brink of War

https://jacobin.com/2022/02/maidan-protests-neo-nazis-russia-nato-crimea
Citera
2022-09-25, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollstyrelsen
Man säger upp försäkringen och sänker skeppen om de inte lyder.

Inget fartyg kommer lämna hemmahamnen.
Citera
2022-09-25, 22:46
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:

Exakt, och det kommer att knäcka den ryska cancersvulsten. Fram till nyår så kan de hålla på med sin propaganda, sina symbolhandlingar och sin mobilisering. Men, sedan rycks den ekonomiska grunden bort för politiken i den ryska cancersvulsten och därefter militären.

Slava Ukraini

Ps. Tyskland hade under det första världskriget en skicklig militär som först slog RySSland och sedan var på vippen att slå västmakterna våren 1918. Men den engelska blockaden knäckte Tyskland inifrån.....Ds.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in