2022-09-25, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Problemet är att man redan har gjort Putin till paria. Ju mer man isolerar honom, ju mindre har han kvar att förlora.

Han kan ju lätt sluta att förlora mer genom att lämna Ukraina.
Citera
2022-09-25, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Ha ha! Några snabba sen låg han ned och så hoppade resten på honom.

Åkte på fint med stryk!
Citera
2022-09-25, 17:25
Medlem
Ska bli spännande om inhemsk terrorism kommer att blossa upp på nytt i Ryssland. Kanske vi ser nya svarta änkor som gör självmordsbombningar och skolan samt teatern som har hänt historiskt!

Inte otänktbart med tanke på bilder från Dagestan där kvinnor går ut och slåss med polis.
Citera
2022-09-25, 17:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lyktstolpe
https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/xmw76t/in_moscow_the_punishers_detained_the_girl_and/?utm_medium=android_app&utm_source=share

Kvinna förs bort och vad som sen händer i bussen vill man inte veta.
Typiskt ryssar att ge sig på kvinnor. Svin.
Citera
2022-09-25, 17:26
Medlem
Vet någon härinne om det kommit något nytt från propagandisten Olga "skabb-Olga" Skabayeva? Tycker hennes klipp från Rysk TV är mkt underhållande, ren lyteskomik.
Citera
2022-09-25, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Lol, du har ju ändrat länken och lagt dit ett "i". Jävla nöt...

Orginal
(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)

Ditt manipulerade
(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)

Bättre kan du om du ska försöka trolla.
Ut med huvudet före ska dom äckliga Putins knähundar!
Dom tror vi inte märker sånt, idioter!
Citera
2022-09-25, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Du har rätt i vissa saker men en stor skillnad mellan Ukrainarna moderna NATO brigader och de Ryska styrkorna är här hur de är uppbyggda, organiserade och hur Command control fungerar. Ukrainarna kan använda sig av Combined arms på ett bättre sätt. Dessutom ryssarna är en blandning av Miliser, som verkar bara vilja slåss hemma, Rosgvardia - vad de gör där fattar jag inte. De liknar väl mer amerikansk militariserad polis, Wagner och Tjetjener våra tik-tok krigare, men är bättre än alla säger. Dock tog de stora förluster nyligen.

När det gäller ryska frivilliga så har det givit för lite och fel folk. Det visar 3:e Kårens bravader. Sen är frågan om mobiliseringen kommer att fungera och ge något i Stridsvärde. Det kan bara framtiden visa. Ett Problem de personer som man numera vill ha i militären slipper göra värnplikt i Ryssland, så mobiliserar man dem (Universitetsfolk), så kan de säkert en massa saker men de kan inte kriga. Man verkar även ta in nu de som har B i hälsa, kanske även C.

I slutändan är det stridsviljan som räknas och vi får väl se. Ukrainarna verkar ha det, men har ryssarna det?

Det du uttalar dig om har jag noll kompetens för att diskutera. Det här att ukrainska armen fungerar så flexibelt och modernt ställer jag mig tvivlande till dock - tror det nog mest gäller delar av armen.

Klart stridsvilja spelar stor roll i krig men den tenderar att förändras i utveckling av krig och risk att dö.

Hur den ryska mobiliseringen fungerar och vilka som kallas in tror jag det är svårt att få en rättvisande bild av - de som uttalar sig har ofta en agenda. Det här att de som går in i stridande förband får mycket bra betalt tror jag är en faktor som kan spela en stor positiv roll och är värt att nämnas.

Också att det är vinstdrivna företag som driver teknisk utveckling framåt i USA/Västvärlden kan man göra paralleller till i medicisnsk forskning - där ar det vinstdrivna läkenmedelsföretag som står för det mesta av forskning. Att söka enkla och billiga lösningar för tex drönare ligger ju inte precis i vinstdrivande företags i USA´s intresse. Däremot kan man ju tänka sig att Iran har intresse och vad de kan få fram kan vara mycket kostnadseffektivt. De har ju kunnat fara igenom Saudi-Arabiens luftförsvar som de lagt så mycket pengar och amerikansk teknik på och bomba raffinaderier. Man kan ju också anta att Houti-rebellerna har en hel del teknik från Iran och även de har haft framgångar mot Saudi-Arabien.

Tror faktiskt den ryska befolkningen stödjer Putin i detta krig, inte den västerlandiserade medelklassen men de breda folklagren. Däremot tror jag de ännu inte förstått hur allvarligt landet är hotat och att dess arme inte alls är särkilt stark. Den politiska ledningen i rysslands övermod och tilltro till armen kan straffa sig och den gör det väl nu när folk inte är särskilt entusiastiska att strida. Ryssland har USA och västvärlden på gaffeln politiskt och ekonomiskt men det gäller nu att i Ukraina göra det militärt när Nato proxy-anfaller.
Citera
2022-09-25, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Om folket i dom regionerna vill tillhöra Ryssland så ska dom väl få göra det. Demokrati kallas det.

Jaha, så vilken minoritet i vilket land som helst ska kunna frigöra sig, bara sådär? Jag tänker att det finns en hel del utsatta områden i Sthlm, Rinkeby, ska somalierna där också kunna bryta sig loss från Sverige, för att dom vill det kanske? Låter superlogiskt.
Citera
2022-09-25, 17:33
Medlem
Dags att vakna Ryssjävlar! haha...
https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/xnje39/drone_drops_a_round_on_sleeping_russian_soldiers/?utm_source=share&utm_medium=web2x&context=3
Citera
2022-09-25, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svensk90
Väst gillar att blanda ihop idrott och politik, väst beter sig som nazister.

Japp,
Nazister är vi med förkärlek för liberlaism, MENA och homofili.

Annat är det i demokratiska RyZZland. Där hatar ni bara bögar, judar och alla som tänker själva..
Citera
2022-09-25, 17:37
Medlem
Niinistö i intervju med CNN,

Sedan Ryssland började sitt krig i Ukraina har president Sauli Niinistö varit flera mediers favorit som Putinviskaren, mannen som känner den ryska ledaren bra. På söndagen intervjuas han av amerikanska CNN.

Niinistö beskriver den ryska presidenten som envis (eng. fighter, red. övers.).

– Jag kan inte se honom acceptera någon sorts nederlag. Situationen är nu avgörande, säger Niinistö.

De senaste åren har Niinistö märkt att Putins tankesätt förändrats. Den ryska ledaren har varit frustrerad över situationen i Ukraina efter annekteringen av Krim 2014.

– Frustrationen har vuxit och nu har Putin beslutat sig för att lösa det här.

Resten går att läsa här:

https://svenska.yle.fi/a/7-10021075
Citera
2022-09-25, 17:37
Medlem
jhww82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svensk90
Väst gillar att blanda ihop idrott och politik, väst beter sig som nazister.

Som den landsförrädare du är blir jag inte förvånad över ditt bristfälliga intellekt. Många ryska idrottare stödjer Putins fascistiska regim och dennes försök till folkmord i Ukraina.

Hur FAN tror du ryska t ex skidlöpare skulle tas emot på touren när de i ena andetaget säger Ukraina och ukrainare ej borde finnas och i andra andetaget ljuger om att de inte vill blanda ihop politik med idrott.

Fy fan. Ditt användarnamn säger Svensk men du är fan ta mig inte svensk om du sitter och hejar på Putin i denna konflikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in