2022-09-25, 11:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KillPu
Mobiliserade "alko-superhjältar" har börjat komma till fronten!

https://twitter.com/VictorKvert2008/status/1573729788585545731

Hahaha, 'fanjunkarn' blev sprängd i bitar. Alltså det här kan vi skratta åt men faktum är att hela ryska armén ser så där. Alkoholister hela bunten, tänk vilken avkomma dessa genererar (om de ens kan genomföra). Ryssland är sämre än det sämsta av det äckligaste folket.
Citera
2022-09-25, 11:55
Medlem
Citat:
I statskontrollerte russiske medier uttrykkes det nå frustrasjon over den militære mobiliseringen som Vladimir Putin kunngjorde onsdag.

En redaktør i TV-kanalen RT, som vanligvis forsvarer Kremls politikk, er sterkt kritisk til måten mobiliseringen foregår på.

Det er blitt kunngjort at det kan rekrutteres menige opp til 35 år. Men det blir sendt innkallinger til 40-åringer, skriver RTs sjefredaktør, Margarita Simonjan, på Telegram

https://www.dagbladet.no/studio/nyhetsstudio/5?post=107762

Tycker jag dom kan börja att gå hårt ut mot sin diktator Putin.
Alla gnäller o gnäller i Ryssland men skaffa lite ryggrad och gör nått istället.

Och ja, jag vet det inte räcker med några få som protesterar, men vänder sig så gott som hela Rysslands befolkning mot fanskapet Putin så kanske det går att förändra nått i pisslandet!!
Citera
2022-09-25, 11:56
Medlem
Det borde bli ett jävla manfall på nymobiliserade ryssar nu.

Ukraina är bättre beväpnade har större arme o är bättre förberedda.

Med rätt placerade bomber vid eller före gränsen kommer ryssar att dö som flugor
o skadas o massor av de andra skiter på sig av skräck - de har ju inte valt detta för
lönepengar
Citera
2022-09-25, 11:57
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillPu
Mobiliserade "alko-superhjältar" har börjat komma till fronten!

https://twitter.com/VictorKvert2008/status/1573729788585545731

Kan det vara sant?

Måste vara fejk!
Citera
2022-09-25, 11:59
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandbob
Tror ni att Lyman befrias idag?

Det kanske redan är befriat, informationen har eftersläpning för att inte ge ryssarna information.
Citera
2022-09-25, 12:00
Avstängd
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
De anfaller ju redan Ukraina så några bluff-referendums som ingen någonsin kommer erkänna gör ingen skillnad.
Jo, det kommer det, precis som att ytterligare 300.000 man kommer göra skillnad. Det är sånt här ni inbillar er saknar betydelse, medan ni fantiserar om att en handfull Himars-system till Ukraina skulle vara en "gamechanger".
Citera
2022-09-25, 12:06
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Vilka i helsike är vi som sitter här och slår oss på bröstet och kritiserar rysslands stridstaktik i ukraina, när vi själva har noll koll på skjutningar och sprängningar i vårat eget land, och vi är inte ens i krig.
Tror inte en kotte skulle lyssna på våra råd hur man kommer till rätta med bomber och skjutvapenvåld.

Vi vill inte ge Ryssland råd, vi vill att misslyckas ännu mer.
Citera
Medlem
raskenss avatar
När USA rekryterade soldater i vietnamkriget var medelåldern 19år. Ryssarna verkar ha en medelålder runt 40år. Undrar om det är ett taktisk val att sikta in sig på äldre åldersgrupper som kanske är mer hjärntvättade. Skulle dom kalla in en miljon 19åringar som kanske inte är lika indoktrinerade så skulle det snabbt bli våldsamheter i Ryssland.
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Ska du seriöst jämföra USA:s förluster under andra världskriget med ett land som förlorade över 20 miljoner människoliv (Sovjet) och ett annat som blev kärnvapenbombat två gånger (Japan) för att inte nämna att i princip alla Tyska storstäder var en sönderbombad ruinhög till slut så går det inte att ta dig på allvar.
Jag har inte gjort någon sådan jämförelse. Du får läsa mitt inlägg igen.
Citera
2022-09-25, 12:07
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Lågkonjunkturen är finanselitens straff mot både den amerikanska och europeiska befolkningen. De som gör storvinst just nu är militärföretagen. Skenande inflation och elpriser hade vi långt innan ryssarna traskade in i Ukraina. Kriget är ett svepskäl.
Det stämmer inte. Återigen rysk propaganda.
Citera
2022-09-25, 12:08
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hillsongsweden
Hahaha, 'fanjunkarn' blev sprängd i bitar. Alltså det här kan vi skratta åt men faktum är att hela ryska armén ser så där. Alkoholister hela bunten, tänk vilken avkomma dessa genererar (om de ens kan genomföra). Ryssland är sämre än det sämsta av det äckligaste folket.
Även om rysslands anklagelser om att USA håller på och tar fram ett virus som endast attackerar rysk DNA var Fake News, så var det ju faktiskt en ganska bra idé. Kan vara värt att forska vidare på de möjligheterna? Att klassa rysk DNA som en genetisk sjukdom/genetiskt handikapp och sedan ta fram mikroorganismer som kan tvätta bort det ur den globala genpoolen.

Det enda som kan få mig att vara skeptisk till idén är det faktum att Ryssland alltid producerar de bästa och mest talangfulla barnporrstjärnorna. De är världsledande på det.
Senast redigerad av Trolltestet 2022-09-25 kl. 12:10.
Citera
2022-09-25, 12:08
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Nu fulvinklar du igen. Det jag menar är att USA vill hålla pli på länder som Tyskland och Japan och använder bland annat som svepskäl att om Tyskland ges för fria tyglar igen så urartar det bara i dödsknarknazism och krig och elände i Europa igen så därför måste snälla Uncle Sam behålla Tyskland och EU som en amerikansk ekonomisk koloni.

Fatta.

Nej jag fattar inte ditt resonemang faktiskt. Jag kan inte finvinkla det hur gärna jag än skulle vilja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in