Citat:
Ursprungligen postat av
absinten
Nej, det kommer inte att sprida sig, det är bara en högst tillfällig utveckling i ett fåtal länder. Nuförtiden vet vi nämligen att Gud inte finns och att kristendomen är en falsk religion. De som ännu inte insett detta är en efterbliven men dessbättre utdöende grupp.
Rent bs. De som påstår sig att veta detta är nog har nog lägst intelligens av oss alla. Av de jag känner till, de mest intelligenta med högst iq som är extremt insatta vetenskapligt ser det mycket sannolikt att något skulle finnas "en gud" kallar vissa detta, kristendomen är en tolkning utav det hela men jag tror ju på att Gud är något annat än det som står i bibeln för människan hade ändå inte trott på sanningen om man skrev den i bibeln tusentals år sedan.
Vi vet inte, man kan välja och tro samt att inte men att säga att det inte finns är rent nonsens för det vet vi inte och det finns inget som kan bevisa detta i dagsläget. Det är lika sannolikt att det finns något och att det inte finns, tycker de som säger sig veta vad som rätt och fel är de ignoranta.
Jag som är troende säger inte att jag vet, men jag väljer att tro på en högre väsen, en mening, själen och dylikt. Sen behöver människor spiritualitet och tro(det materiella gör ingen lycklig i längden), fast ingen extrem form utan att det ska vara fredligt, frivilligt och hjälpa istället för att stjälpa.
Citat:
Ursprungligen postat av
ReijoHervonen
Det är viktigt att väst fortsätter stöda Ukraina med vapen tills dom vinner kriget. Det är viktigt att rysstrollen motarbetas och bekämpas med alla medel då dessa vill ha ett feministiskt och svagt Europa. Den sk "extremhögern" kan bara vinna mandat på att Ukraina fortsätter att kriga och bryta ner Ryssland. Vi ser hela tiden i alla länder att dom går framåt nu. Ryssland behöver vara fienden för att patrioter och nationalister ska komma till makten. Det finns många dårar tyvärr, t.ex. trådstartaren är en nyttig idiot som springer i klimatfittornas och feministerna kjolar när han vurmar för Ryssland och att Europa ska återgå till globalisternas business as usual.
Problemet är att vi bara ökar dödsfallen när vi sponsrar människoslakten, EU o.s.v. borde tvinga dom till att upplösa konflikten istället och hota med mer sanktioner om de inte gör så. Mer vapen och krig kommer leda till fler döda ukrainare, om du inte fattar detta är du rätt efterbliven.
Hade Ryssland varit ett miniland som haft extremt begränsad folkmängd, resurser så skulle jag förstå sättet man kör på men nu blir skiten bara kontraproduktiv och gör att fler ukrainare dör medan ryssar som inte ens vill kriga mot dom tvingas till att göra det, och om de säger nej väntar massa repressalier. Ni måste vara duktigt blåsta om ni tror att X ryss som har släkt och vänner i Ukraina vill kriga med dom frivilligt.