2022-09-23, 22:48
Medlem
X3treams avatar
Jag är ingen expert på logi under krig, men är det smart att ställa ut sängar såhär? Har de inte tänkt på att det kan regna? bli lite kallt och så...som sagt jag är ingen expert.

https://vm.tiktok.com/ZMFdwGLMk/
Citera
2022-09-23, 22:50
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Har Putins döttrar åkt hem till Ryssland? Vad tror han kommer hända med dem om han använder nukes?

Finns nog protokoll för hur hans döttrar ska förvaras och försvaras till alla tänkbara utgångar. Problemet är att Putin mer eller mindre (vilket jag faktiskt tror att han genuint anser) inte ser någon vits med att leva i en värld där "Ryssland inte finns" varför han måhända betraktar sina döttrars öde sista tiden i livet som tämligen irrelevant efter att gett order om ett mänskilghetens seppuku.
Citera
2022-09-23, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Dom som är kvar i Ukraina kommer dö allihopa . Kvinnor och barn . Zelensky kommer dö först då är kriget över.

Du har missuppfattat alltihop, Putin kommer sluta leda Ryssland när han dör, när ryska folket fått nog eller när han blir störtad internt. Något av dessa alternativ kommer ske förr eller senare.

Ditt sätt att tänka har ett slutdatum.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Ja får Putin bestämma så blir det så här. Vi har inte sett det värsta ännu det kommer mera . Wait and see

Och varför in i glödheta helvete ska världen låta en psykopat som Putin bestämma?
Gränsen är dragen. Det får han INTE!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag menar att man ska ha garden uppe, fan vet vad sådana dårar kan hitta på. Sen att vi spöar skiten ur dem oavsett vad det hittar på är en annan fråga. Det kan medföra en viss kostnad dock och den får vi vara beredda på att ta. Just nu kan vi skatta oss lyckliga att Ukrainarna är beredda att ta på sig den bördan, fan vet vilket annat land som skulle ställt upp, Polen möjligtvis, kanske baltstaterna också. Det är bara att skicka vad Ukrainarna behöver, vill ryssen ha spö så ska de få det, med råge. Ryssen förstår bara våld, antingen att ge eller att få.
Jag förstod vad du menade "revo" . Jag ville bara pålysa att den riktiga faran inte ligger i att "vi" blir lurade utav den smygande ryssen i vassen. Ännu mindre vilar fara på våra axlar pågrund utav att där skulle kunna finnas en "vansinnesman" som trycker på en knapp. Den största faran ligger i att vi skall klara av att undvika att döma ut vartenda stackars jävel i detta misslyckande kallat Ryssland. Att låta bli att skratta åt dem kommer vara svårt i decennier och många (I riktiga länder) kommer tyvärr gå hädan pågrund utav hjärtattacker eller strokes i dessa fall. Det är ju aldrig bra om de civiliserade får lida i onödan, så mycket bättre att överskatta dem så att inte skrattet blir alltför allvarsbringande när det ekar
Senast redigerad av OnceUponACreek 2022-09-23 kl. 22:55.
Citera
2022-09-23, 22:53
Medlem
ChrisOhoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
De mobiliserar för de är ganska medvetna om att Ukraina kommmer fortsätta försöka ta tillbaka deras områden ryssarna ockuperat även efter valet som påbörjat.

När och om det händer kommer de annonsera full mobilisering och förklara krig på riktigt.

Det är vad som pågår just nu och då kommer det braka loss på riktigt. Kanske även med kärnvapen.

Vi har en farlig tid över oss framöver.

Det enda farliga är kärnvapen, ryska styrkor är inget att frukta, helt uppenbart.
Citera
2022-09-23, 22:53
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hash
Nja, en mille kommer inte kriga i fronten utan många av dessa kommer vara en del av försörjningslinan till fronten med mat, ammo osv....
Sen kanske man väljer att låta fronten ersättas då och då för återhämtning med nya soldater.
Då blir det ett jobbigt utnötnings-krig för Ukraina tänker jag som inte har lika mycket resurser.

Ukraina har så mycket resurser som EU och övriga parter är villiga att ge dem ovanpå att Ukraina har tillräckligt med mat för att klara sig.

Nej jag tror inte de "frivilliga" rekryterna kommer att vända krigslyckan för Ryssland direkt, alla som kan lära upp dem är redan ute i fällt sedan 9 månader tillbaka så de nya soldaterna blir nog enbart kanonmat.

Ska Ryssland vända krigslyckan så måste de ta sig kring det enorma problemet som är västerländska vapen och underrättelsetjänst.
Citera
2022-09-23, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Det är inte bekräftat men vittnen har sagt att när Josef Stalin dog vågade ingen gå in till honom när han inte kom upp i tid. Han lär ha fått en stroke eller hjärtattack.

När det gäller Putin tror jag han klarar ett fall på ett marmorgolv och ett fall från en våning med lite tur och armbrott.

Jag tror mer på döden i sängen och när han får infarkten eller stroken låter man honom ligga tillräckligt länge så att han verkligen dör.
Att bara avsätta honom går inte. Enda befrielsen är döden... ...

I orchernas rike är ett fall från en lång trappa en naturlig död...
Citera
2022-09-23, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
Jag är ingen expert på logi under krig, men är det smart att ställa ut sängar såhär? Har de inte tänkt på att det kan regna? bli lite kallt och så...som sagt jag är ingen expert.

Nu är du tråkig, det är bra med frisk luft. Det är också viktigt för fiendens moral att han ska hållas kall, blöt, trött och hungrig. Är det världens största outdoor mentalsjukhus?
Citera
2022-09-23, 22:57
Medlem
Knut-Annes avatar
From the left Michailo Dianov after russian captivity, from the right russian invader after ukranian captivity
The question is WHO are nazi?!

https://twitter.com/gorishyna/status/1573323004653846528
Citera
2022-09-23, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream

Självklart inte nej. Men jag skall vara snäll mot dessa ryssar, och förklara varför det ser ut såhär i den videon. Man ställer helt enkelt upp sängar och otympligt innan man sedan reser tält/fältbeslag över dem. Mycket mindre tidskrävande och logistiskt. Inget annat
Citera
2022-09-23, 22:59
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnceUponACreek
Jag förstod vad du menade "revo" . Jag ville bara pålysa att den riktiga faran inte ligger i att "vi" blir lurade utav den smygande ryssen i vassen. Ännu mindre vilar fara på våra axlar pågrund utav att där skulle kunna finnas en "vansinnesman" som trycker på en knapp. Den största faran ligger i att vi skall klara av att undvika att döma ut vartenda stackars jävel i detta misslyckande kallat Ryssland. Att låta bli att skratta åt dem kommer vara svårt i decennier och många (I riktiga länder) kommer tyvärr gå hädan pågrund utav hjärtattacker eller strokes i dessa fall. Det är ju aldrig bra om de civiliserade får lida i onödan, så mycket bättre att överskatta dem så att inte skrattet blir alltför alvarsbringande när det ekar

Ja gemene ryss kommer att lida svårt, det är tragiskt. Samtidigt har de haft tid på sig sedan 1991 att styra upp skutan, men gett blanka fan i vilket. Det är lättare att bli styrd än att tänka själv liksom. Jag hade nog funderat på mina livsval om jag satt och sket på ett utedass 2022 utan rinnande vatten med en grusväg inpå knuten. Appropå det så asfalterade de grusvägen fram till stugan nu i somras, kändes som ett lyft faktiskt. (Vi har rinnande vatten och vattenklosett där).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in