2022-09-23, 15:33
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Hur ska de kasta ut Ryssland? De har de facto VETO.

Finns inget som styrker det enligt jag och även du.

Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Det visar inte att RySSland har vetorätt vilket är vad jag efterfrågar.
Ditt svar
Citat:
Du vet att det finns något som de facto och det visar det.
Citera
2022-09-23, 15:33
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Förra året greps ryske Yegor Komarov, 23, efter att en huvudlös kropp ramlat ur hans baklucka vid en olycka. Det visade sig senare att han ätit av liket. Nu kommer uppgifter om att Komarov värvats till Wagnergruppen för att strida i Ukraina.
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/uppgifter-%C3%B6k%C3%A4nd-kannibal-v%C3%A4rvad-till-putins-specialstyrka/ar-AA129mZ3?ocid=msedgntp&cvid=1ba4b84c68d444bbaf6f85 e783c914f3

Månne inte han blir klippt utav Wagner-snubbarna själva. Känner doften utav en snubbe som har mycket svårt med auktoriteter. Vem skulle våga sova brevid honom i fält...
Citera
2022-09-23, 15:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Det påstås att beväpnade grupper går runt i " folkrepublikerna " och tvingar folk till vallokalerna

Folk hotas med sparken från jobbet också. Rysskannibalen har fått full panik nu.

Jag är trygg i att folk i ryssland (och donbass) faktiskt ser igenom lögnerna och börjar resa sig. Det är liksom inte sovjet längre, folk har mobiler och internet.
Citera
2022-09-23, 15:41
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hillsongsweden
Folk hotas med sparken från jobbet också. Rysskannibalen har fått full panik nu.

Jag är trygg i att folk i ryssland (och donbass) faktiskt ser igenom lögnerna och börjar resa sig. Det är liksom inte sovjet längre, folk har mobiler och internet.

Sades på NRK-radion i morse att valåldern har satts till 13 år.

Sedan, ytterligare en person som jag trodde "var bra" mot Bryssel har bekänt färg :

Tidligere statsminister Silvio Berlusconi har skapt oppsikt og vantro med sine uttalelser om Vladimir Putin kort tid før søndagens valg i Italia 85-åringen hevdet i et TV-intervju torsdag kveld at Russlands president ble presset til å invadere Ukraina.

– Putin ble presset av det russiske folket, av et parti, av hans ministre til å komme med denne spesielle operasjonen, sa Berlusconi til TV-kanalen Rai

https://www.abcnyheter.no/nyheter/politikk/2022/09/23/195873255/berlusconi-sjokkerer-med-putin-uttalelser-for-valget-i-italia
Citera
2022-09-23, 15:47
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
That's why ingen i världen gråter över ryska folkets öde idag.
Jag gör det faktiskt. Jag har aldrig varit i Ryssland men jag har ändå alltid på nåt sätt gillat Ryssland. När det enbart var yrkessoldater som krigade så kunde jag leva med det men nu är det ju också värnpliktiga som tvångsmobiliseras så vanligt folk drabbas också nu. Men om man låter ett gäng galna pensionärer ta makten i sitt land och göra om det till en Nazi-diktatur så får man ju också ta ansvar för det. Nazi-Tyskland föll till slut och nu får man se hur detta äventyret slutar?
Citera
2022-09-23, 15:56
Medlem
Citat:
Felet är för att ingen ifrågasatte rySSlands legitimitet att vara med i säkerhetsrådet och ha tillgång till vetorätt. En miss från FN och nu är det läge att rätta till det.
Hållet med dig helt och hållet. På tiden att frågan tas upp nu och att ett annat land tar över Ryssland som totalt missbrukat sin rätt att vara en av dom 5 länderna med veto-rätt. Ryssland följer inte heller FN-stadgan som dom bundit sig till att göra
Nä ut med huvudet före ska dessa ryssar!
Citera
2022-09-23, 16:02
Medlem
Citat:
Uzbekistan stops processing payments from Russian Mir cards
Bra gjort Uzbekistan.

Lite mer från sky news:

Man mobilised by Russia 'so drunk he falls asleep by runway'
At a runway in the far east of Russia a man being mobilised to fight in Ukraine was so drunk he apparently fell asleep next to the runway.

https://news.sky.com/story/ukraine-news-live-first-russian-vessel-destroyed-by-wests-harpoon-missile-12541713
Citera
2022-09-23, 16:17
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Sades på NRK-radion i morse att valåldern har satts till 13 år.

Sedan, ytterligare en person som jag trodde "var bra" mot Bryssel har bekänt färg :

Tidligere statsminister Silvio Berlusconi har skapt oppsikt og vantro med sine uttalelser om Vladimir Putin kort tid før søndagens valg i Italia 85-åringen hevdet i et TV-intervju torsdag kveld at Russlands president ble presset til å invadere Ukraina.

– Putin ble presset av det russiske folket, av et parti, av hans ministre til å komme med denne spesielle operasjonen, sa Berlusconi til TV-kanalen Rai

https://www.abcnyheter.no/nyheter/politikk/2022/09/23/195873255/berlusconi-sjokkerer-med-putin-uttalelser-for-valget-i-italia
Berlusconi är ju en gammal vän till Putin.

Silvio brukade ju fixa brudar då han och Putte hade trevligt...

Nu vill han väl försvara sin gamle vän och buksvåger. Skyller på att andra tvingade honom att invadera ....
Citera
2022-09-23, 16:18
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Om jag förstår rätt så ser USA ser allt användande av kärnvapen vare sig om det är test med meningen att hota eller ett anfall, som ett strategiskt hot, och de kommer svara. Jag misstänker att USA antingen svarar man med en eller två taktiska bomber på ryska mål. Men jag har fel.

Det kan också att man slår emot ryska allierade Ex Syrien eller slår ut den ryska basen där. Vi får hoppas att vi inte får veta.

Det är helt ologiskt för Ryssland att använda kärnvapen. Men det är ju Putte som bestämmer till slut, om rysk militär lyder, Under sovjettiden har ju faktiskt sovjetiska individer, vid minst två tillfällen, stoppat ett kärnvapenkrig. Men man ska komma ihåg att det var helt ologiskt för Ryssland att anfalla Ukraina också.

Ja vi får hoppas att vi inte får facit därvidlag. Men ett taktiskt ”slagfältsvapen” tror jag ligger ljusår tidigare, än accepterandet av ett Ryskt nederlag mot Ukraina på slagfältet, vilket vore en fullkomlig katastrof och därför inte ens finns som ett utopiskt alternativ.

Därmed inte sagt att första fällningen skulle behöva hamna över trupp.
Citera
2022-09-23, 16:24
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Felet är för att ingen ifrågasatte rySSlands legitimitet att vara med i säkerhetsrådet och ha tillgång till vetorätt. En miss från FN och nu är det läge att rätta till det.
Ja alla ser ju idag hur det krävs reformering. Det är ju helt bisarrt att en terrorstat som bryter grovt mot det mesta i FN stadgan, ska sitta med vetorätt!

Alla länder med några få undantag håller nog med om det!

Ut med Ryssland ur FN:s säkerhetsråd!

De är idag det största säkerhetshotet i världen just nu!
Citera
2022-09-23, 16:33
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Ja alla ser ju idag hur det krävs reformering. Det är ju helt bisarrt att en terrorstat som bryter grovt mot det mesta i FN stadgan, ska sitta med vetorätt!

Alla länder med några få undantag håller nog med om det!

Ut med Ryssland ur FN:s säkerhetsråd!

De är idag det största säkerhetshotet i världen just nu!

Finns viljan så går allt.

Citat:
Att avlägsna Republiken Kina (Taiwan) från FN:s säkerhetsråd, såväl som generalförsamlingen, krävde antagandet av resolution 2758. Folkrepubliken Kina kunde inte göra anspråk på att vara en fortsatt medlem, som Ryssland hävdar att vara. Det kunde inte heller Tjeckien eller Slovakien, efter Tjeckoslovakiens upplösning, eller de ovan nämnda efterträdarstaterna Jugoslavien. Var och en av dem var tvungna att ansöka om medlemskap i FN på nytt.

Ja, Ryssland kan uteslutas ur FN...

Under Vladimir Putin har Ryssland upprepade gånger brutit mot de principer som FN grundades på och stört dess uppdrag att upprätthålla fred bland sina medlemmar. Giltiga farhågor har tagits upp om legitimiteten av dess medlemskap i både FN och i säkerhetsrådet. Så, kan Ryssland utvisas ur FN? Juridiskt prejudikat verkar säga JA! Åtminstone dess medlemskap bör avbrytas tills det har visat sig vara i enlighet med FN:s stadga. Att fortsätta en sådan ansträngning skulle sätta Ryssland i defensiven och illustrera de potentiella allvarliga konsekvenserna av dess flagranta kränkningar av FN:s värderingar. Dessutom skulle det fungera som en varning till andra medlemmar av FN, särskilt vissa permanenta medlemmar av säkerhetsrådet, som tror att de kan driva en aggressiv agenda mot andra nationer och undgå straff. Först då kan FN verkligen vara en kraft för fred och stabilitet i världen.
https://blogs.timesofisrael.com/yes-russia-can-be-kicked-out-of-the-un/
Citera
2022-09-23, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Citat:
Uzbekistan stops processing payments from Russian Mir cards
Bra gjort Uzbekistan.

Lite mer från sky news:

Man mobilised by Russia 'so drunk he falls asleep by runway'
At a runway in the far east of Russia a man being mobilised to fight in Ukraine was so drunk he apparently fell asleep next to the runway.

https://news.sky.com/story/ukraine-news-live-first-russian-vessel-destroyed-by-wests-harpoon-missile-12541713

Kazakstan slutar ta skit från Putin i onödan också. Vänder sig mot Kina istället. Det glider honom ur händerna från alla håll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in