2022-09-23, 13:03
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Jag tror dom helt skiter i att försöka låtsas att det är på riktigt. Dom behöver nog ett resultat av rent byråkratiska skäl bara.
Det handlar antagligen om att lagen förbjuder mobilisering av reserven för att strida på annat lands territorium. Putin måste förklara områdena i östra Ukraina för ryska innan han kan skicka de tvångsinkallade mupparna över gränsen.
Citera
2022-09-23, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Dagar.

Frågan är nog mer hur snabbt dom kommer återvända till ryssland.
Citera
2022-09-23, 13:05
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif0
https://www.breitbart.com/europe/2022/09/22/russian-bots-german-authorities-have-been-operating-hundreds-of-fake-far-right-social-media-accounts /

Breitbart? Deras artikel går till en låst artikel på Süddeutsche Zeitung, det ända jag ser där är att nazister sprider propaganda?
Citera
2022-09-23, 13:06
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Vadå? Det fylls på konstant med nya "ryska elitsoldater". https://twitter.com/TadeuszGiczan/status/1573230158563233794

Jag har sagt det sedan invasionen började: ukrainarna borde fylla tusentals vodkaflaskor med träsprit och placera ut dem överallt där ryssarna ockuperar. Mer effektivt än Himars, garanterat.
Citera
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Kommer Ryssland attackera usa eller utplåna alla amerikanska hangarfartyg efter detta fynd?

https://southfront.org/unidentified-unmanned-boats-spotted-on-the-shore-of-sevastopol-crimea/
Givetvis inte!

Hur kan du vara så blåst att du tror det?

Spännande fynd!

Hoppas Ukraina har fler av dessa!
Citera
Medlem
Citat:
Jag tror dom helt skiter i att försöka låtsas att det är på riktigt. Dom behöver nog ett resultat av rent byråkratiska skäl bara.

Kanske. Men jag tror mest att det är för inhemskt propagandabruk. Den ryska befolkningen behöver ju bara få veta resultatet, inte hur röstningen i sig gick till. Så med många % för så övertygar man säkert ett stort antal ryssar (i Ryssland) om det verkligen finns en folkvilja att ansluta sig.
Citera
2022-09-23, 13:07
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Kommer Ryssland attackera usa eller utplåna alla amerikanska hangarfartyg efter detta fynd?

https://southfront.org/unidentified-unmanned-boats-spotted-on-the-shore-of-sevastopol-crimea/

Men hallå? Varför skulle de ens försöka med nåt sånt när de inte klarar av nånting i Ukraina? Behärska dig människa och fundera lite över vilka länder det är som Ryssland skulle kunna attackera med framgång. Listan är nog rätt kort...
Citera
2022-09-23, 13:07
Medlem
Citat:

Japp, det är ingen utöver Ryssland själva som anser att röstningen är legitim. Förövrigt, vem har gett Ryssland rätten att åberopa en folkomröstning i ett annat land?
Citera
2022-09-23, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Putin vet att Nato kommer svara isåfall. Oavsett vilket svar det blir från Nato så kommer det vara väldigt negativt för Ryssland. Betydligt mer negativt än fördelen av att använt kärnvapen i Ukraina.

Putin är rädd för Nato. Det märker man.

Man har varit väldigt diffusa officiellt.
Mer eller mindre sagt att man kommer svara på något sätt som skulle kunna vara vad som helst som exempelvis någon ytterligare sanktion.
Frågan är om man kan ha gett något rakare besked inofficiellt.
Citera
2022-09-23, 13:08
Medlem
Citat:

Southfront är statsfinansierad propaganda från Kreml. Du kan inte hitta en sämre källa även om du letar efter det.
Citera
2022-09-23, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Jag har sagt det sedan invasionen började: ukrainarna borde fylla tusentals vodkaflaskor med träsprit och placera ut dem överallt där ryssarna ockuperar. Mer effektivt än Himars, garanterat.

Det bjöds ju på äppelpaj med glykol när kolonnen var på väg mot Kiev😀. Mer sånt.
Citera
2022-09-23, 13:18
Medlem
Citat:
Som när Southfront beskriver Ukrainas framgångar i öst?, du är ett troll anställd av staten.

twitter styrs av Tyska staten med massiva trollkonton däremot.

Det är väl ganska uppenbart att UAF gör framsteg i öst? Vem har sagt något annat?

Menar du att Southfront borde förneka det också? Då kanske det skulle lett till att sinnessvaga individer som du själv till och med skulle börjat tvivla på sanningshalten.

Propagandakonton brukar även snacka sanning ibland. Precis av anledning som du nämner. Helt plötsligt tror idioter som du på allt som kommer från sidan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in