2022-09-23, 07:40
Medlem
Svavelbryggas avatar
Det kommer att bli en jävla massa dödlig cancer i de närmaste åren för att folk inte fick gå till läkare om det inte var akut och många tumörer som hade kunnat upptäckas i tid kommer att ha hunnit bli obotliga. Det kommer att vara mindre illa i Sverige eftersom vi inte låste ner lika hårt men det märks nog här med. Med lite kreativitet kommer folk säkerligen att skylla det på vaccinet.
Citera
2022-09-23, 08:21
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trolljakt
Så fungerar inte vetenskap. Den som kommer med ett uppseendeväckande påstående är den som har bevisbördan. Som Carl Sagan sa; ”min oförmåga att motbevisa dig är inte på något sätt ett bevis för att du har rätt.” Annars kan man ju påstå precis vadsomhelst som inte går att motbevisa och sedan skulle det vara sant?

Det som väcker skepsis är att utveckling av cancer är en process som tar många år och att det är helt osannolikt att man skulle kunna se någon förändring i cancerprofilen redan nu relaterat till en åtgärd som påbörjades för bara 1,5 år sedan. Så bara visa data som stöder det osannolika påståendet så kan jag tänka mig att ändra mig.

Helt fel att man inte skulle kunna se förändringar redan nu! Vad grundar du det påståendet på? Du hävdar alltså att du är mer kompetent än läkaren i klippet att fälla sådana avgöranden? Tillåt mig tvivla på det!

Och i så fall: Förklara rent medicinskt varför det inte skulle gå att se! Om du kan! Men det kan du inte! Du är bara ännu en i raden av dessa människor som inte vill erkänna att du har blivit lurad! Det är den här stoltheten som du och många människor känner.

Det är lättare att lura folk, än att få folk att erkänna att de har blivit lurade! Som ett berömt citat lyder.
Citera
2022-09-23, 08:49
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Talade någonsin dina lärare på medicinprogrammet 1997 om att vi utsätts för mängder av tex infektioner och cancerogena ämnen dagligen och att kroppens immunförsvar bekämpar nästan alla dessa under hela livet samt vid nedsatt immunförsvar så får sjukdomar lättare fäste eftersom kroppen inte kan försvara sig mot dem? Talade ni också om att man tex vid mässlingen har ett oändligt mycket bättre skydd mot kommande mässlingsutbrott om man faktiskt haft mässlingen än om man vaccinerar sig mot mässlingen och att det beror på att ett vaccin omöjligt kan vara så brett eller specifikt som genomgången sjukdom.
Det här har jag gått igenom vid flera tillfällen. Det finns vacciner som ger en bättre immunitet än genomgången infektion.

Citat:
Talade ni också om att vaccinet bland annat har en giftig del (aluminium, kvicksilver etc) som ska sätta ner ditt egna immunförsvar för att en annan del i vaccinet "patogenen" ska få fäste och att ditt egna immunförsvar sedan ska tränas och stärkas på denna patogenen. Den giftiga delens enda funktion är explicit att trycka ner immunförsvaret.
Nej, det finns inget aluminium eller kvicksilver i något av de vacciner som används mot COVID-19 i Sverige (och Europa).

Citat:
PS. Talade ni också om att vacciner innehåller embryon från människor - dvs att ni sprutar in celler från bortadopterade foster?
Nej, vaccinerna innehåller inga embryon från människor. Det SKALL inte heller innehålla några "celler från aborterade foster". Man använder cellinjer från aborterade foster (jag var dessutom den som avslöjade detta långt innan det blev allmänt känt) i utvecklingen av vaccinerna. Astra använder enligt uppgift cellinjer vid tillverkningen och det finns exempel på att kontaminering där det funnits rester kvar i vaccinet. Det skall dock INTE vara några celler från aborterade foster i vaccinet.

Citat:
Så är det. Jag ser nära och kära runt mig som jag tidigare uppfattat som oerhört intelligenta, pålästa, förnuftiga som nu sväljer MSM-covidlögnerna med hull och hår. Jag kan inte se att de någonsin kommer erkänna misstaget, kanske om flera av dem åker på dessa allvarliga sjukdomar men som jag uppfattat det sker inte det i sådan omfattning. Än.
Ja, de kanske inte är lika intelligenta som du, som fått för dig att vaccinerna innehåller kvicksilver, aluminium och aborterade foster.

Citat:
Det är öppna spjäll mellan läkemedelsverket och läkemedelsbolagen så där finns INGEN trovärdighet. Det finns otaliga rapporter från drabbade att myndigheterna och läkarna mörkar biverkningarna.
Gör det?
Citera
2022-09-23, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raytheon
PK-extremisterna kommer att försvara mRNA-terrorn in i döden. En tidig metastasfylld död.

Ja och samma personer som oftast är helt emot tex GMO-grödor bara för att några blåste upp det som jättedåligt och media nappade med stor spridning. Det blev politiskt korrekt att vara emot det.

Vi ser det även med gyfosfatförbudet och visst finns det problem med användningen av det. Men det som glömms bort i såna här frågor är att tekniken gått framåt som gör att du kan minska användandet rejält. Finns många många fler områden där forskning påvisar att riskerna är låga men opinionen gör att politiker fattar PK-beslut.

mRNA med ganska lite eller kort forskning om för och nackdelar, där nackdelar möjligtvis tystas ner drivs agendan att det är helt ofarligt. Media har varit med på tåget i den drivna linjen som politiker och FHM basunerar ut. Det blir problematiskt åt just media när de så okritiskt går makten, forskares och i förlängningen även företags ärenden i politiskst korrekt anda som här.

Nu kan de förvisso hävda att de bara förmedlar det som de ska göra men vi vet att de också drivs av egen ideoloigi i allra högsta grad i en del frågor genom att tysta eller undanhålla kritiska röster som inte ses som PK och det är ett faktum. De ägnar sig åt opinionsblidande helt enkelt.
Citera
2022-09-23, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GengusKhan
Väldigt märkligt sammanträffande med sådan enorm ökning av diverse olika cancersjukdomar. Vi vet att Covid vaccinets spikprotein påverkar DNA-reparationsmekanismen, så är cäl inte konstigt att det således slutar i att fler får cancer.

Glad att man undvek giftsprutan, varje dag så poppar det ju upp en ny läkare som hittat en mängd nya biverkningar, och som måste karaktärsmördas. Ett enda evigt Whack-A-Mole, där vaccinhetsarna sitter på pottkanten och grämer sig och massmedia försöker tysta de läkare som funnit fem fel i vaccinationsprogrammet.

Det är mycket troligt att hon har rätt. Det finns flera saker som tyder på detta. Den som är intresserad kan se hennes föredrag här:

https://samnytt.se/overlakare-larmar-covidvaccin-orsakar-brostcancer/
Citera
2022-09-23, 10:07
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trolljakt
Så fungerar inte vetenskap. Den som kommer med ett uppseendeväckande påstående är den som har bevisbördan. Som Carl Sagan sa; ”min oförmåga att motbevisa dig är inte på något sätt ett bevis för att du har rätt.” Annars kan man ju påstå precis vadsomhelst som inte går att motbevisa och sedan skulle det vara sant?

Det som väcker skepsis är att utveckling av cancer är en process som tar många år och att det är helt osannolikt att man skulle kunna se någon förändring i cancerprofilen redan nu relaterat till en åtgärd som påbörjades för bara 1,5 år sedan. Så bara visa data som stöder det osannolika påståendet så kan jag tänka mig att ändra mig.
Exakt.
Jag har nämnt det tidigare men det tål att nämnas igen:

Citat:
Hitchens's razor is an epistemological razor (a general rule for rejecting certain knowledge claims) that states "what can be asserted without evidence can also be dismissed without evidence."[1][2][3] The razor was created by and named after author and journalist Christopher Hitchens (1949–2011). It implies that the burden of proof regarding the truthfulness of a claim lies with the one who makes the claim; if this burden is not met, then the claim is unfounded, and its opponents need not argue further in order to dismiss it. Hitchens used this phrase specifically in the context of refuting religious belief.[3]

https://en.wikipedia.org/wiki/Hitchens%27s_razor

Problemet i debatt med ej vetenskpaligt erfarna eller ens utbildade personer - i synnerhet här på Flashback - är att man konsekvent hamnar i situationer där folk utgår från att det motsatta gäller, dvs att man skall tillåtas påstå vad som helst och att det sedan är motståndarens skyldighet att bevisa att det inte är sant.
Citera
2022-09-23, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Exakt.
Jag har nämnt det tidigare men det tål att nämnas igen:

https://en.wikipedia.org/wiki/Hitchens%27s_razor

Problemet i debatt med ej vetenskpaligt erfarna eller ens utbildade personer - i synnerhet här på Flashback - är att man konsekvent hamnar i situationer där folk utgår från att det motsatta gäller, dvs att man skall tillåtas påstå vad som helst och att det sedan är motståndarens skyldighet att bevisa att det inte är sant.

Problemet med vetenskap i den moderna världen. Är att den är inte vetenskaplig. Utan köpt, paketerad och såld till högstbjudande.

https://youtu.be/h4MhbkWJzKk

https://youtu.be/RKmxL8VYy0M

https://youtu.be/GSsvSdk5WSk

https://youtu.be/KpDzB8uYHgY
Citera
2022-09-23, 10:38
Bannlyst
Ryan Christian (The Last American Vagabond) ägnade hela nattens sändning åt faktumet att vanligt folk lever i ett "reality-based community", ett uttryck populariserat av journalisten Ron Suskind

"The aide said that guys like me were 'in what we call the reality-based community,' which he defined as people who 'believe that solutions emerge from your judicious study of discernible reality.' [...] 'That's not the way the world really works anymore,' he continued. 'We're an empire now, and when we act, we create our own reality. And while you're studying that reality—judiciously, as you will—we'll act again, creating other new realities, which you can study too, and that's how things will sort out. We're history's actors...and you, all of you, will be left to just study what we do'."

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Reality-based_community

Detta gör det väldigt svårt för oss vanliga Svenssons att förstå vad som egentligen händer, för medan vi grubblar på hur något "omöjligt" kunde hända, har dom redan arrangerat en annan "omöjlig" händelse, dom bestämmer helt enkelt vad som är verklighet för stunden.

Så det är omöjligt för t ex en vanlig läkare att fatta faktabaserade beslut som bygger på verkligheten, eftersom verkligheten ändras hela tiden

Därför har det blivit som det blivit med pandemin.
Citera
2022-09-23, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EricBe
Om jag har förstått den "simpla" förklaringen på ett korrekt vis så är det den temporära(?) nedtryckningen av immunförsvarets funktion som tros ligga bakom detta. Innan vaccinet så prioriterades också all preventiv cancervård bort vilket kan (nästan garanterat har) gör det svårt att säga exakt hur stor den här effekten har varit. Vi har nämligen massor av latenta sjukdomar och skit som hålls i check av immunförsvaret. Får man då ett kraftigt nedsatt immunförsvar under en period så kommer vissa personer bli cancersjuka innan funktionen är helt återställd.

Ungefär så förstår jag det som lekman. Det ska vara därför folk också hade bältros som bieffekt av vaccinet, det var ingen reaktion på mRNA eller något i vaccinet utan en effekt av en medveten design - immunförsvars nedsättning.

Exakt så har jag också uppfattat det. Innan vaxxet/mRNA-genterapin lanserades och fanns tillgängligt läste jag flera varningar online, hösten 2020, från bl.a. en immunolog om att just detta med påverkan på immunförsvaret var att vänta med sprutorna. Knepigt blir det ju också att bevisa att olika sjukdomar man får efter att ha tagit vaxxet beror på just vaxxet då alla biverkningar och effekter inte kommer i omedelbar närtid efter injektionen. Väldigt väl uttänkt av producenterna av vaxxet/mRNA-genterapin samt andra ansvariga för den globala sprutkampanjen för att komma undan skadeståndsansvar och misstankar om medveten orsakad hälsoförsämring och skador/sjukdomsfall hos individer, och i värsta fall död.

Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
För att cancer fallen ska granskas som biverkning måste de anmälas. Det tror jag det är få som gör. Cancer kan vem som helst få av slumpen eller genetik. Tror därför inte att man tänker på vaccin som vanlig människa och anmäler det.

Ja, det är det som gör det så knepigt.
Citera
2022-09-23, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av burzi
4 sprutor...

Jag förmodar att dom var med redan i starten, under våren 2021 och tog sina TVÅ sprutor som var det man skulle ta för att få slut på pandemin. Om jag inte minns fel. Då var det ingen jävel som hoppades på fler doser, eller hur? TVÅ sprutor skulle man ta och sen skulle pandemin vara över. Blev vi lovade.

Men lik förbannat.

Vart tog det informerade samtycket vägen? Vart tog läkaretiken vägen? Uppenbarligen fanns inte tillräckligt med kunskap och information när denna extremt AGRESSIVA vaccinations-kampanj drog igång i början av förra året.

Löften och utfästelser kastades ut som idag visade sig vara helt felaktiga. Grova överträdelser av den tidigare så heliga läkaretiken och brott mot det lagstadgade informerade samtycket har begåtts, utan att patienterna står upp för sina rättigheter. Ingen kunde väl då drömma om att dessa sprutor i själva verket skulle bli en fortgående prenumeration av injektioner med en tredje, fjärde och snart en femte spruta. Således kommer sprutandet att fortsätta. Förmodligen livet ut. Samtliga grundlurade.

En människa kan möjligen våga fortsätta lita på en vän eller en familjemedlem som ljugit och lurat henne, men varför ända i helvete ska en människa lita på en myndighet eller en läkare som bevisligen farit med osanning och uppträtt bedrägligt? En myndighetsperson ska bara få en chans. Inte två. Så klart.

VARFÖR fortsätter människor lita på läkare, myndigheter och sjukhus som uppenbarligen, bevisligen, saknade kunskap då, för 18 månader sedan, och inte har lärt sig speciellt mycket än idag? Det informerade samtycket och läkaretiken är ju således helt kastad över bord och det enda som nu krävs är individens egen godtrogenhet. Det är dom lättlurade, rädhågsna människorna som tagit sprutorna. Människor med stake som vet sina rättigheter har naturligtvis låtit bli.

Hur ända in i HELVETE kan någon fortsätta lita på detta fullständiga haveri till sjukvård? Vad fan tänker folk med? Och varför använder inte folk internet? All information om dessa injektioner finns ju på internet, för alla att ta del av.

Skärp er för i helvete!

Ja, jag fattar inte, i början av sprutkampanjen när vaxxet var på gång och när det lanserades då lät det att det var endast 2 doser som behövdes, till skillnad från de flesta andra vacciner så behövde man ta 2 doser av covid-vaccinet, det uttrycktes tvärsäkert att vaxxet skulle hindra smittan att spridas, stoppa pandemin o.s.v. "om inte alla tar sitt ansvar och vaccinerar sig kommer vi inte kunna stoppa pandemin" var något man ofta fick höra, samt att man inte skulle bli sjuk i covid. Allt detta sades och samtidigt var det ett helt nytt "virus" och ett helt nytt oprövat vaccin som lanserades, ändå visste alla "experter" att vaccinet var säkert och effektivt o.s.v. Men sedan ju längre in i pandemin vi kommer säger samma personer att man måste ta fler sprutor och sedan flyttas målstolparna eftersom och de får pudla angående de tvärsäkra påståenden de hade från början om vaccinens säkerhet och goda effekt när det blir uppenbart att det inte stämmer.

För mig är det ett mysterium att människor fortsätter att ta dessa injektioner trots allt som varit och allt som kommit fram om eländet. Hörde senast igår på radion en frågestund om covid och vacciner där en lyssnare undrade om denne inte kunde ta sin 5:e spruta redan nu trots att det inte hade gått riktigt 4 månader sedan den 4:e dosen.

Senast redigerad av Love.Thy.Neighbor. 2022-09-23 kl. 10:55.
Citera
2022-09-23, 11:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Love.Thy.Neighbor.
För mig är det ett mysterium att människor fortsätter att ta dessa injektioner trots allt som varit och allt som kommit fram om eländet.

Det är inte så konstigt eftersom begrepp som "mass formation" eller "reality-based community" är så främmande för en majoritet av befolkningen.

Därför bör man visa hänsyn och ha förståelse för meningsmotståndare, och möjligen upplysa om att dessa begrepp kanske kan vara värt att sätta sig in i.
Citera
2022-09-23, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefanito
Problemet med vetenskap i den moderna världen. Är att den är inte vetenskaplig. Utan köpt, paketerad och såld till högstbjudande.

https://youtu.be/h4MhbkWJzKk

https://youtu.be/RKmxL8VYy0M

https://youtu.be/GSsvSdk5WSk

https://youtu.be/KpDzB8uYHgY

Problemet med mycket modern "vetenskap" är att man allt som oftast har ett mål med forskningen. Ekonomiskt eller politiskt. Det innebär att upplägget för det man skall studera, formas med bästa förutsättningar att ge "rätt" resultat.
Det gäller exklusionskriterier etc. Skulle man trots allt inte nå "rätt" resultat, så presenteras inte studien, utan förkastas.

Citat:
Ursprungligen postat av Love.Thy.Neighbor.
Exakt så har jag också uppfattat det. Innan vaxxet/mRNA-genterapin lanserades och fanns tillgängligt läste jag flera varningar online, hösten 2020, från bl.a. en immunolog om att just detta med påverkan på immunförsvaret var att vänta med sprutorna. Knepigt blir det ju också att bevisa att olika sjukdomar man får efter att ha tagit vaxxet beror på just vaxxet då alla biverkningar och effekter inte kommer i omedelbar närtid efter injektionen. Väldigt väl uttänkt av producenterna av vaxxet/mRNA-genterapin samt andra ansvariga för den globala sprutkampanjen för att komma undan skadeståndsansvar och misstankar om medveten orsakad hälsoförsämring och skador/sjukdomsfall hos individer, och i värsta fall död.

Ja, det är det som gör det så knepigt.

Dom människor idag som screenas hårdast för cancer, är dom som skall transplanteras.

Ont: allt som förväntas störa eller stressa t-cellsmedierat kroppsförsvar, torde kunna öka risken för cancer, å andra sidan vet vi att cellulär stress av virus infektioner etc också ökar risken för cancer. En riskvärdering som vore svår, mycket svår att utföra.
I synnerhet under såhär oerhört kort tidsperspektiv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in