2022-09-23, 00:24
Medlem
Helt otroligt att inte fler oskyldiga kommit till skada eller dött till följd av den här typen av explosioner i Sverige genom åren. Trapphus, restauranger, butikslokaler - det smäller ju överallt och hela tiden.

Ingen skadad här heller, vad jag förstått. Kan såklart ändras.

Ovanlig tidpunkt? Känns som dessa dåd annars brukar ske en bra bit efter midnatt. Undrar om kåken pallar. Har en byggnad i Sverige någonsin rasat ihop till följd av en sprängning i Sverige? Ser inte så illa ut på bilderna med tanke på alla målande beskrivningar om hur högt det lät.
Citera
2022-09-23, 00:24
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bebblisch
Behöver absolut inte betyda att polisen vet att det är ett attentat.

Nej, men det känns ganska troligt. Att någon olycksbomb råkade brisera i källaren känns föga troligt.
Citera
2022-09-23, 00:25
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsyxa
Svensk Brandskyddsplanering AB finns på denna adress.
Kan vara en ren olycka.
Ja kanske. Om de förvarar acetylentuber i lokalen då.
Citera
2022-09-23, 00:26
Medlem
sothonans avatar
Jag bor i Ritorp/Solna och hörde den och blev rädd. Hjärtat dunkade och jag pausade teven. Trodde aldrig de kunde höras ända från Huvudsta centrum hit. Tur man inte bor kvar i Huvudsta, då hade jag varit traumatiserad nu (ljudkänslig delux).
Citera
Avslutad
Stackars de som bor där som har barn m.m.. jaha packa era saker vi får inte bo kvar pga. rasrisk...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Helt otroligt att inte fler oskyldiga kommit till skada eller dött till följd av den här typen av explosioner i Sverige genom åren. Trapphus, restauranger, butikslokaler - det smäller ju överallt och hela tiden.

Ingen skadad här heller, vad jag förstått. Kan såklart ändras.

Ovanlig tidpunkt? Känns som dessa dåd annars brukar ske en bra bit efter midnatt. Undrar om kåken pallar. Har en byggnad i Sverige någonsin rasat ihop till följd av en sprängning i Sverige? Ser inte så illa ut på bilderna med tanke på alla målande beskrivningar om hur högt det lät.

Instämmer. Det är faktiskt så jävla otroligt så man kunde tro det är FB.. folk blir varnade innan🤣🤣.

Teoretiskt alltså. Vet att så inte är fallet.
Citera
2022-09-23, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Frågan är vad deras agenda är med att skicka upp helikoptern annars?
Helikoptrar är uppe oftare än inte.
Citera
2022-09-23, 00:27
Medlem
takeuschis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sioh
Så då spelar det ingen roll då? Den kunde snurrat runt i Liljeholmen men ändå inte förvånat dig att de egentligen spanade 2 mil bort 😄

Vad jag menade var att det inte skulle förvåna mig att det var Tensta dom flög över. Inte att dom spanade över stället ifrån Solnatrakten.
Citera
2022-09-23, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Helikoptrar är uppe oftare än inte.

Ja men vad ska den göra i det här fallet?
Citera
2022-09-23, 00:28
Medlem
Bilderna i Aftonbladet visar ett stort antal ambulanser på plats. Andra tidningsuppgifter uppger att
ett tiotal fordon från räddningstjänsten är där.
Samhället har tydligen reagerat ordentligt och snabbt på denna enorma explosion.
Citera
2022-09-23, 00:30
Medlem
Citat:
Det är för att de är helt jävla odugliga de som utför de här bombningarna och att deras IQ-nivå är skrämmande låg. Man får vara glad att de inte har samma intellekt som Breivik hade.

Eller så är dom duktigare än vi tror och prickar alla odds rätt.. att INTE skada, bara skrämma.

Eller så är det som du skrev. Att det är meningen att döda.
Då är dom kassa..
Citera
2022-09-23, 00:31
Medlem
Bebblischs avatar
Citat:
Frågan är vad deras agenda är med att skicka upp helikoptern annars?

Rutin? Nej, jag ska inte leka expert, men dom brukar skicka upp helikoptern ofta nu för tiden. Kanske inte krävs mer än att något vittne spekulerar i att de sett någon springa någonstans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in